Companii

Tellur: Un brand românesc care cucerește lumea

7 apr. 2022 4 min

Tellur: Un brand românesc care cucerește lumea

Reading Time: 4 minute

La începutul acestui an, ABN Systems International, compania românească din spatele brandului Tellur, a debutat pe piața AeRO a Bursei de Valori București și a deschis o subsidiară în Houston, care va servi ca bază pentru extinderea afacerilor companiei pe piața americană, în Canada, Mexic și, de anul viitor, Brazilia.

Dacă nu ați auzit până acum de brandul Tellur, poate ar trebui să țineți minte acest nume. Pentru că veți mai auzi multe despre el. Spre finalul următorului deceniu, când sistemele smart home vor deveni comune și vor fi prezente în fiecare locuință, sunt șanse foarte mari ca cel pe care îl veți deține să fie produs chiar în România. Acesta este visul lui George Barbu, CEO al ABN Systems International, o companie românească ce se află în spatele brandului Tellur, singurul brand românesc de accesorii telecom și produse smart home.

În prezent, există mai bine de 200 de produse Tellur active, dintr-un total de 2.000 lansate de-a lungul anilor, iar principalele game sunt: audio (căști, boxe, kituri audio pentru mașină), cabluri (lightning, micro-USB, Type-C, adaptoare), energie (încărcătoare de priză și wireless, baterii externe, încărcătoare auto), suporți pentru telefoane mobile și smart home (produse de securitate și monitorizare, senzori smart, ­comutatoare inteligente, WiFi, produse pentru climatul și confortul casei).

De la începutul anului 2017 și până la finalul primului semestru al anului trecut, Tellur a înregistrat vânzări totale de 12,36 milioane de euro în România și în alte 25 de țări.

Cele mai bune performanțe ale ­Tellur la nivel de volum au fost înregistrate la categoriile cabluri audio și suporți pentru telefon. În ceea ce privește numărul utilizatorilor de Tellur Smart, acesta a crescut de aproape 30 de ori în doar trei ani, de la 900, cât înregistra în 2018, la peste 30.000, la finele anului trecut.

„Produsele noastre, Tellur, se vând în aproape 30 de țări și înregistrează succese de vânzări, pe tot mai multe piețe externe”, spune George Barbu, CEO al ABN Systems International. „De pildă, vânzările de produse ­Tellur Smart Home au crescut, atât în țară, cât și pe piețele externe cu 70% în primele nouă luni din 2021 față de aceeași perioadă a anului trecut, iar estimarea noastră este că vor înre­gistra creșteri ample în continuare”, completează George Barbu. Potrivit managerului de la ABN Systems International, compania a ajuns la rezultatele tot mai bune din ultimii ani după ce a investit intensiv în automatizarea proceselor, transfe­rul electronic de date, trasabilitatea stocurilor, mărirea capacității de depozitare și întărirea echipei. 

Din punct de vedere business, ultimii doi ani au fost cei mai buni din istoria companiei, ABN Systems International reușind să înregistreze rezultate din ce în ce mai bune în toate țările unde este prezentă. Creșteri constante au fost înregistrate în toate cele patru direcții principale de business ale companiei: exporturi, cu o pondere de peste jumătate din cifra de afa­ceri, vânzări B2B, distribuție prin marile lanțuri de magazine și lista­rea de produse prin retaileri online specializați.

„Au evoluții pozitive de la an la an, cu zeci de mii de produse aflate în portofoliu și vândute pe piața internă și pe piețe internaționale, inclusiv un brand propriu de produse, Tellur. Toate acestea au fost încununate, luna trecută, prin listarea la Bursa de Valori București, care ne permite să trecem businessul la un nivel superior”, spune George Barbu, CEO al ABN Systems International.

Prin această atragere de finanțare de pe piața de capital, compania are în plan dezvoltarea accelerată pe piețele externe și consolidarea poziției pe piața autohtonă, prin accesarea unor noi nișe de business. Un pas important în procesul de extindere a fost făcut de ABN Systems la începutul acestui an, când a deschis o subsidiară în Houston, ­Texas, care va servi ca bază pentru extinderea afacerilor ABN ­Systems International în SUA, ­Canada și Mexic. Potrivit estimărilor lui George Barbu, până la finalul acestui an vânzările brandului Tellur din SUA le-ar putea depăși pe cele din Europa, având în vedere vânzările înregistrate deja pe piața americană și potențialul de creștere pe această piață. Dacă, pentru moment, pe agenda strategică a managerului ABN Systems International este focusul pe consolidarea poziției pe piața din America de Nord, în perioada următoare ținta companiei din România este extinderea pe cea mai mare piață din America de Sud: Brazilia. În paralel, compania se află în plin proces de autorizare a produselor Tellur în India și Egipt, două piețe cu mare potențial.

„Pe piața globală de produse smart home cred că am putea avea un cuvânt de spus prin produsele ­Tellur, deoarece cunoaștem specificul fiecărei țări, am identificat canalele de distribuție necesare și știm cum să ne poziționăm pe fiecare piață, ca să înregistrăm o creștere rapidă”, adaugă George Barbu, CEO al ABN Systems International.

Iar planurile managerului român nu se opresc aici. Pe lângă extinderea portofoliului de produse Tellur și lansarea unei game de produse profesionale pentru clienții din B2B, compania își dorește să fie deschizătoare de drumuri în România în ceea ce privește vânzarea de accesorii IT&C „verzi”, create din materiale naturale, reciclabile, care vor deveni tot mai căutate în viitor. Pe termen lung, ABN Systems International mizează pe evoluția cererii pentru sisteme smart home, care încă reprezintă o noutate, dar nu peste mult timp vor deveni extrem de comune, în fiecare locuință.

„Cererea pentru astfel de dispozitive crește constant, iar noi ne propunem să creștem brandul Tellur, sincronizându-ne cu avansul pieței. Visăm ca, la un moment da, să existe cel puțin un dispozitiv smart home Tellur în fiecare casă din România și să fim un jucător relevant pe piețele din mai multe țări”, conchide George Barbu, CEO al ABN Systems International, compania din spatele brandului românesc Tellur.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: