Interviuri Companii

Tomas Drobny, Cinemax: România are potențial puternic și în orașele mai mici de 50.000 de locuitori

8 feb. 2019 5 min

Tomas Drobny, Cinemax: România are potențial puternic și în orașele mai mici de 50.000 de locuitori

Reading Time: 5 minute

Cel mai mare lanț de cinematografe multiplex din Slovacia și-a anunțat în toamna anului trecut intrarea pe piața românească cu primele două cinematografe, în Veranda Mall și AFI Palace Brașov. În următorii trei ani, cu investiții de peste 30 de milioane de euro, încă 5-7 cinematografe vor fi inaugurate în România, anunță, în premieră, Tomas Drobny, CEO al Cinemax.

Tomas Drobny CINEMAX
Tomas Drobny, CEO, Cinemax

Cum ați decis să intrați pe piața din România?

Am pornit businessul acum mai bine de 10 ani, aproape de la zero, și am avut credința că este logic să mergem cu cinematografele și în afara capitalei slovace – acolo unde alți operatori de cinema ezitau să meargă. Construirea și dezvoltarea rețelei Cinemax Slovacia – 13 cinematografe și o nouă deschidere planificată pentru începutul anului 2020 – au contribuit cu siguranță la conturarea peisajului cinematografic slovac. După deschiderea cinematografului nostru de referință din Bratislava în iunie 2015, care dispune de ecran și tehnologie IMAX, am început să căutăm oportunități și provocări în străinătate. România a fost una dintre cele mai interesante piețe pentru noi datorită potențialului său. Cele mai puternice motive au fost participarea relativ scăzută a altor lanțuri și distribuția redusă a sălilor de cinematografe raportată la numărul de locuitori din țară. Timp de aproape doi ani, am căutat proiectele potrivite ca să putem deveni parte din acestea și suntem bucuroși să vedem că primul nostru cinematograf din România va fi mall-ul Veranda din zona Obor din București, care are un potențial imens de a deveni destinația principală pentru iubitorii de film din sector și din vecinătate. Și, bineînțeles, ne bucurăm de colabora­rea cu unul dintre cei mai mari dezvoltatori din România, AFI Europe, pentru a deschide al doilea cinematograf contractat, la AFI Palace Brașov, în primăvara anului 2020. Și vom face totul pentru a adăuga la aceste două mari proiecte încă 5-7 cine­matografe în următorii trei ani.

Cum ați ales primele mall-uri pentru cinematografele din România?

Veranda Mall este un proiect de succes de la începuturile sale. Cu toate acestea, atunci când vine vorba de un succes de lungă durată, un centru comercial mo­dern trebuie să ofere o varietate de opțiuni care includ și servicii de divertisment. Și suntem bucuroși să livrăm acest lucru. Așa cum am spus deja, nu aducem numai un cinematograf, ci 12 ecrane cu tehnologie de ultimă generație, un loc pentru divertisment și un restaurant cu posibilitatea de a avea o terasă exterioară. Va fi o destinație minunată pentru întreaga comunitate. De asemenea, trebuie să menționez faptul că grupul Continental Film (din care fac parte Continental Film – compania care se ocupă de distribuția filmului, Continental Media – compania care se ocupă de vânzări media, Cinemax – operatorul de cinematografe) este o afacere 100% de familie. Și sentimentul de la prima întâlnire cu Andrei Pogonaru a fost imediat pozitiv. Am simțit că avem aceeași perspectivă asupra modului în care privim lucrurile, astfel încât cooperarea a început foarte repede. Pe de altă parte, AFI Europe este o companie de profesioniști, care se simte confortabilă cu proiecte de dezvoltare de lungă durată. În acest sens, încă de la început pentru un mall un operator de cinema este un chiriaș-ancoră. Cinematograful nostru va fi parte a acestui mare mall situat în inima orașului Brașov. Și, trebuie să recunosc, este uimitor să vedem acest proiect cum crește. În ambele proiecte avem un sprijin foarte puternic din partea proprietarilor. Valoarea adăugată a divertismentului pentru ambele mall-uri este crucială și ne simțim, de asemenea, extrem de responsabili pentru a face partea noastră de proiect în mod corect.

La cât se ridică investiția în aceste două cinematografe?

Investiția se ridică la un total cumulat de 5 milioane euro pentru cele două proiecte. Dar în total, în următorii 2-3 ani, investițiile ar putea fi de peste 30 milioane euro. În acest sens, luăm în considerare mai multe proiecte pentru România.

Ce alte orașe vizați?

Suntem siguri că potențialul puternic în România este și în orașele mai mici de 50.000 de locuitori. Aceste orașe sunt într-un fel lăsate în urmă, dar își doresc distracție și divertisment. Există aproximativ 15 astfel de locații în care un cinematograf are potențial. Și, desigur, luăm în calcul și alte orașe mai mari, unde există doar un cinematograf, care însă nu poate deservi nevoile din piață.

Ce aveți în plan pentru 2019?

În Slovacia avem încă două contracte semnate. Deschidem un al doilea cine­matograf în Presov, un oraș cu peste 100.000 de locuitori aflat în estul țării, la începutul anului 2020. Și un alt proiect, unul dintre proiectele noastre emble­matice din Bratislava, Eurovea, va fi un concept cinematografic în totalitate premium și VIP, în cel mai atractiv mall aflat pe malul Dunării. Acesta este un proiect foarte special pentru noi, deoarece vom fi alături de un alt operator, astfel încât concurența va fi într‑adevăr una specială. Nu în ultimul rând, deschidem primul nostru cinematograf în Cehia anul viitor și discutăm de asemenea și de alte proiecte acolo. Cu toate acestea, România rămâne obiectivul nostru principal și căutăm noi oportunități. Există o mulțime de mișcări pe piață și suntem încrezători că vom avea în curând noi contracte semnate în țară. După cum am menționat deja, suntem gata să investim în divertisment în întreaga țară. Planurile sunt mari, iar finalizarea acestora depinde de coope­rarea cu dezvoltatorii mall-urilor.

Cum caracterizați piața românească a cinematografelor?

Piața românească este în ușoară creștere, dar nu cu mult. Lipsa de ecrane și cinematografe premium ca destinații pentru a vedea un film crește potențialul unei astfel de industrii. Sute de mii de oameni la nivel național încă trebuie să călătorească o oră sau mai mult pentru a-și viziona filmul preferat. Acest lucru face ca vizita cinematografică să fie greu accesibilă pentru iubitorii cinematografului și, prin urmare, ei merg la filme doar ocazional, când doresc cu adevărat să vadă un blockbuster sau un film anume. Ceea ce am făcut în Slovacia a fost să inspirăm oamenii nu doar să meargă să vadă un film, ci să le oferim motive pentru care să vină la cinema și ne dorim să transmitem același lucru și în România. Multiplexurile mo­derne oferă o multitudine de posibilități și nu este vorba doar de a vedea un film. Există o varietate de conținut alternativ pe care suntem bucuroși să îl oferim clienților noștri. Și, bineînțeles, în această epocă digitală, numărul de filme pe an aproape s-a dublat în ultimul deceniu și, prin urmare, diversitatea acestora este mult mai complexă.

 

Businessul Cinemax a fost lansat în 2006 și are, în prezent, o rețea de 13 cinematografe multiplex în 12 orașe din Slovacia, totalizând 65 de ecrane și peste 11.000 de locuri. Cinemax face parte din Continental Film, o companie privată și o afacere de familie fondată în 1997, unul dintre cei mai mari distribuitori de film din Slovacia. Din Continental face parte și Continental Media, divizia de vânzări publicitare în cinematografele Cinemax.

Hallways Concession.1 cinema theatre

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: