Digital Business Interviuri

Top Social Brands 2021 – Samsung: Tehnologie pentru oameni

28 iun. 2021 5 min

Top Social Brands 2021 – Samsung: Tehnologie pentru oameni

Reading Time: 5 minute

Samsung inovează permanent nu doar la nivel de produse, ci și în comunicarea și interacțiunile cu utilizatorii. Cum a arătat ultimul an pentru brand în social media am aflat de la Simona Panait, Marketing Director România & Bulgaria, Samsung Electronics România.

Cum a folosit Samsung social media în ultimul an?

Pentru Samsung este foarte importantă crearea unor conexiuni puternice între produse și subiecte din tehnologie, cu pasiunile și interesele utilizatorilor. Atât prin social media, cât și prin alte acțiuni de comunicare, urmărim mereu noi oportunități să privim dincolo de campaniile clasice și lansările de produse și să venim mereu cu un plus de valoare, să îmbunătățim interacțiunea utilizatorilor cu brandul nostru și să deschidem noi conversații cu comunitățile noastre.

Dincolo de lansări epice, așa cum a fost lansarea Galaxy S21, la proiecte speciale de tipul real time marketing, dar și proiecte noi de e-commerce, poate cel mai important lucru în ultimul an a fost faptul că prin intermediul canalelor de social media am reușit să rămânem în contact permanent cu consumatorii noștri. Un exemplu concret în acest sens ar fi chiar proiectul #StayHomeWithGalaxy, prin care ne-am aliniat la pasiunile și interesele fanilor Samsung și, cu ajutorul ambasadorilor din Team Galaxy, am creat conținut specific, în funcție de pasiunile lor.

Care sunt principalele rețele sociale pe care le folosește Samsung?

Pe lângă pagina de Facebook (Samsung Romania), contul de Twitter (SamsungMobileRo) și LinkedIn (Samsung Electronics Romania), din prezența locală pe social media nu lipsesc nici conturile de YouTube (Samsung Romania) și Instagram.

Mai mult, privind la nevoia consumatorilor de a consuma conținut video, comunicăm foarte mult și pe TikTok. Momentan nu avem un cont de dedicat Samsung, însă suntem prezenți prin intermediul ambasadorilor și al creatorilor de conținut.

În ultimii ani ­ne-am concentrat din ce în ce mai mult și pe canalul nostru YouTube, transfor­mându-l într-un motor de căutare ce îmbină conținutul entertaining cu cel informativ, menit să îi ajute pe utilizatori să profite la maximum de experiența cu produsele lor Samsung.

De asemenea, cei din Generația Z sunt foarte creativi, folosesc aplicații pentru a-și exprima personalitatea, editează fotografii și creează artă digitală, iar Instagram și YouTube sunt cele mai populare platforme de social media în rândul lor. În ceea ce privește pagina noastră de Instagram, aceasta acționează asemenea unui perete virtual inspirațional. Căutăm întotdeauna cele mai inovatoare modalități pentru a ne inspira comunitățile și de a aduce tehnologia mai aproape de oameni.

Cât de importantă este social media pentru brandul Samsung?

Pentru Samsung, comunicarea în social media reprezintă un instrument de bază și a fost mereu o prioritate să creăm prin autenticitate și abordări originale experiențe unice pentru comunitatea de utilizatori ai produselor noastre. Un pas în direcția asta este și construirea unei platforme de colaborare și creare de conținut cu #TeamGalaxy, un grup de ambasadori Samsung cu valori și pasiuni comune cu ale brandului.

Pe lângă inovația permanentă pe care o aduce în industrie, Samsung este un brand care are la bază comunitatea. Scopul principal al canalelor de social media este de a crea comunități puternice în jurul filosofiei noastre de brand, #DoWhat YouCant, și de a inspira consumatorii să folosească tehnologia ca un facilitator pentru o viață mai bună.

Care a fost cea mai importantă campanie derulată în ultimul an în social media?

Anul acesta cu ocazia lansării telefonului Galaxy S21 am realizat două campanii speciale cu care ne mândrim: o lansare locală cu adevărat epică sub forma unui eveniment local online interactiv pe care l-am comunicat prin intermediul mai multor tactici: filtre AR, influencer marketing și social media (diverse formate de social media), și nu în ultimul rând marcarea lansării comerciale – Epic ­Arrival.

Am vrut să evidențiem acest moment printr-o activare specială – care a îmbinat mediul online și offline ­într-un mod neașteptat – apariția unui nou monolit în România, inspirat din forma camerelor smartphone-ului. Și pentru a genera și mai mare buzz, am realizat un filtru prin care oricine putea să “aducă” monolitul oriunde în jurul lui.

O altă campanie pe care am derulat-o anul trecut, parte din strategia noastră de community marketing, a fost crearea unei echipe de gaming, GRL Power, cu componență exclusiv feminină, formată din cinci creatoare de conținut de gaming din România.

Gaming-ul este un domeniu pe care Samsung îl susține, am creat o platformă umbrelă sub care includem toate proiectele noastre – Play on with Samsung. Echipa a fost formată în urma unui concurs derulat pe canalul de YouTube al Samsung România, iar membrele acesteia au fost alese în urma unui proces de jurizare complex. Echipa a avut apariții în cadrul evenimentelor de gaming pe care Samsung le sprijină și avem un parteneriat pe termen lung în ceea ce privește mobile gaming-ul.

Ce inovații ați folosit pentru promo­varea brandului pe rețelele sociale?

În 2020 am gândit tipuri de conținut nou, cum ar fi de exemplu filtrele AR. Pentru a ne adapta la un noul context, în care pandemia nu ne-a permis să vedem și să interacționăm cu produsele din magazine, în 2020 am început să adăugăm un pilon nou de conținut strategiei noastre de comunicare, și anume AR-ul. Pentru fiecare lansare am creat filtre speciale pentru ca publicul să vadă produsul în format 3D, oferindu-i astfel o experiență foarte apropiată de cea reală, la care a putut avea acces foarte ușor, prin intermediul conturilor noastre oficiale de social media. Mai mult decât atât, am integrat filtre AR în campanii cu influenceri, dar și în proiecte speciale UGC, unde filtrele au fost elementul central al campaniei. Astfel, în 12 luni am realizat 19 filtre.

Am experimentat formate și concepte noi, precum live shopping-ul – sesiuni live în timpul cărora au fost dezvăluite coduri de discount ce putea fi folosite pentru o scurtă perioadă de timp în magazinul online Samsung. Primul proiect de acest fel i-a avut ca protagoniști pe Cabral și pe Neamțu, într-o sesiune live pe site-ul știrilor ProTV, în cadrul căreia cei doi au prezentat în stilul lor caracteristic o serie de produse Samsung.

Cum obțineți și cum gestionați feedbackul utilizatorilor de social media?

Cel mai des primim feedback în comentarii, pe Facebook și pe Instagram, precum și în mesaje private; încercăm să răspundem fiecărei persoane în parte, să-i oferim informațiile de care are nevoie, ca parte din strategia noastră de community management conform căreia ne propunem să răspundem în decurs de 24 de ore tuturor cererilor / întrebărilor. Tocmai în ideea de a oferi informații ­relevante comunității noastre, am inițiat pe contul nostru de Instagram o rubrică specială, numită Techy Monday, în care primim întrebări în stories de la utilizatori, pe diferite teme stabilite anterior, la care răspundem în fiecare luni.

Cum măsurați campaniile din social media?

Fiecare campanie de social media are la bază un obiectiv principal care repre­zintă motorul tuturor eforturilor și obiec­tive secundare. Obiectivele principale evidențiază focusul strategiei noastre de social media, construirea de comunități puternice în jurul brandului Samsung.

Obiectivele operaționale sunt ori de reach, ori de traffic, strâns legate de modalitatea prin care ne măsurăm rata de succes per campanie. Întotdeauna stabilim obiective măsurabile și mixăm între KPIs din brand upper funnel – de a crește notorietatea brandului Samsung și a portofoliului de produse – și middle funnel, din faza de considerație achiziție de produs.

În funcție de obiectivul setat pentru fiecare campanie, stabilim la finalul acesteia dacă a fost una de succes sau nu. Chiar dacă rata de succes a campaniei a depășit așteptările, există o sesiune de benchmarking vs. industrie, learnings și feedback care ajută la păstrarea unei evoluții constante și îmbunătățirea la nivel de proces, capabilități echipă sau mixul strategic de platforme din social media.

Cea mai mare satisfacție a echipei și o formă de măsurare a campaniilor este feedbackul pe care îl primim de la comunitate. Dincolo de cifre și obiective, comentariile și interacțiunile pe care le avem cu utilizatorii – măsurate prin engagement rate si sentiment index (realizat periodic) – vorbesc de la sine atunci când campania a fost pe placul acestora.

Samsung este prezent în Top Social Brands 2021, clasamentul brandurilor campioane în social media din România.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 354 (15 iunie – 15 iulie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: