Marketing

Trebuie sa demonstram ca nu avem o profesie decorativa4 min

20/03/2011 3 min read

author:

Trebuie sa demonstram ca nu avem o profesie decorativa4 min

Reading Time: 3 minute

<p> <strong>Crenguta Rosu este Managing Partner al DC Communication</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Moare sau nu PR-ul?</strong><br /> Nu cred ca PR -ul va muri vreodata in sensul sau de sustinator al obiectivelor organizatiei si constructor de raport cu diferitele categorii de public. Se schimba insa masiv modul in care activitatea de PR este gandita, coordonata si implementata pentru ca se transforma rapid mediul in care operam. Internetul a deschis noi oportunitati de dialog pe care PR-ul le poate valorifica. Dialogul este prin excelenta teritoriul PR-ului iar ceea ce se intampla azi este o dinamizare a dialogului si o diminuare a monologului. Este adevarat insa ca transformarea de care vorbim inseamna o pregatire pe tot traseul de la clienti, la PR (intern sau extern) la public si invers de la public la PR, la clienti. Inseamna o transformare a vitezei circulatiei informatiei, reasezari de mandat pentru cine comunica si ce, planificare a unui echilibru intre activitatea on si offline. Regulile stabilirii bunului raport nu se schimba, oamenii pretuiesc aceleasi valori: informatia relevanta, de calitate, bine transmisa, in timp util disponibila, dar viteza de raspuns si modul de interactiune se transforma.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum crezi ca se va reinventa PR-ul in urmatorii cinci ani?</strong><br /> Nu stiu daca termenul de reinventare este cel care descrie cel mai bine transformarile de care vorbim. Cred ca in structura activitatii de PR a existat mereu un potential nevalorificat sistematic. Era optional, am putea spune, din pacate. Va deveni o functie indispensabila pentru raportul cu clientii, echipa interna, partenerii si comunitatea in care companiile opereaza. Este posibil ca functia de integrare a comunicarii sa se produca sub presiunea necesitatii unui dialog prompt cu publicul divers. De exemplu: deja devine evidenta mai stransa colaborare intre departamentele de comunicare/PR si cele de relatii cu clientii (impusa de vocea din ce in ce mai puternica a cetateanului care se exprima public). O tendinta asemanatoare se va deschide practic pentru majoritatea functiilor dintr-o organizatie. Ramane de vazut daca functia de PR in aceasta forma, de facilitator de dialog se va putea sustine in interiorul organizatiilor sau va putea fi externalizata corect.  </p> <p>  </p> <p> <strong>Care a fost cea mai importanta lectie pe care ai invatat-o, ca om de PR, in ultimii doi ani?</strong><br /> Activitatea de relatii publice are inca nevoie de o clarificarea a rolului sau. In timpul crizei s-a vazut cel mai bine cat anume din activitatea noastra este perceputa ca inutila si cat ca absolut necesara. Trebuie sa ne intensificam eforturile in a demonstra ca nu avem o profesie decorativa, ca nu punem fundite ci ca ajutam la construirea bunului raport intre clientii nostri si diferitele categorii de interlocutori, fiind in acelasi timp conectati la directiile de actiune, deciziile de business, mersul industriilor pe care le servim.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum a inceput anul 2011 pentru DC Communication?</strong><br /> Anul a inceput promitator: cu noi clienti (Bergenbier si LeasePlan) si proiecte care se deschid interesant pentru portofoliul existent de clienti. Nu vreau sa ma grabesc cu estimari sau sa asez asteptari prea mari. S-a mai intamplat sa lucram la proiecte care ulterior au fost sistate/inghetate sau au fost semnificativ diminuate.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum te astepti sa evolueze lucrurile, anul acesta, in industria de PR?</strong><br /> Suntem ca intotdeauna dependenti de starea generala a industriilor pentru care lucram, deci de cea a economiei, in general. Apetenta pentru comunicare scade atunci cand companiilor este este mai dificil, este un lucru deja demonstrat.</p> <p>  </p> <p> <strong>DC Communication</strong><br /> Cifra de afaceri (2009): 1,2 mil. EUR<br /> Cifra de afaceri (2010): 1,2 mil. EUR<br /> <strong>Portofoliu de clienti</strong>: Romtelecom, Bergenbier, Nokia, Raiffeisen Bank, Dell, Western Union, Michelin, Reprezentanta Comisiei Europene in Romania, Institutul Cultural Roman, Fundatia Romano-Americana, Biblionet.</p> <p> ***</p> <p> <strong>PROMO</strong><br /> <a href=”http://www.bizforum.ro/”>PR AND THE WEB</a>. Forum despre PR2.0 si comunicare digitala<br /> <a href=”http://www.bizforum.ro/management360/”>MANAGEMENT360. </a>Conferinta despre strategii si eficienta in management<br /> <a href=”https://www.revistabiz.ro/topsocialbrands/”>TOP SOCIAL BRANDS.</a> Strategiile de social media ale marilor branduri</p> <p> <br />  <br /> <br />  <br /> <br />  </p>

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE