Analize BizRemote by certSIGN

Trei sferturi dintre angajați și-au comandat masa de prânz de la restaurant în lockdown

15 iul. 2021 3 min

Trei sferturi dintre angajați și-au comandat masa de prânz de la restaurant în lockdown

Reading Time: 3 minute

Barometru FOOD 2020, un sondaj coordonat de Edenred în 20 de țări, inclusiv în România, indică o creștere accelerată a comenzilor online de mâncare și a plăților cu cardul de masă la restaurante, precum și menținerea interesului pentru o dietă echilibrată în timpul pandemiei.

Într-un an atipic, cum a fost 2020, angajații au avut un comportament previzibil, continuând să fie interesați de o dietă echilibrată. Au adoptat, însă, accelerat noile soluții digitale asociate pauzelor de masă, precum comenzile online de mâncare și plățile cu cardul de masă la restaurant.

Astfel, 72% dintre angajați au declarat că, în timpul lockdown-ului, au comandat de la restaurante folosind servicii de livrare sau take-out și de click-and-collect.

În același timp, 60% dintre proprietarii de restaurante au reușit să își mențină funcțional business-ul (total sau cel puțin într-o anumită măsură), prin implementarea serviciilor de livrare sau de take-out.

Românii vor să mănânce mai sănătos

Beneficiind de acces la opțiuni alimentare sănătoase inclusiv în lockdown, angajații au fost mai preocupați de o dietă echilibrată. În România, 78% dintre angajații participanți la sondaj au afirmat că, în pandemie, au devenit mai atenți la alimentația proprie. România este printre țările cu unul din cele mai ridicate niveluri de conștientizare în acest sens, media fiind de 79%.

Pentru a-și putea susține stilul alimentar echilibrat, majoritatea angajaților (8 din 10 angajați) are așteptarea ca restaurantele să conceapă mai multe opțiuni de meniuri echilibrate. În România, și-au exprimat această dorință aproximativ 70% dintre angajații intervievați.

Anamaria Busuioc, Legal & Public Affairs Director Edenred România

„Pauza de prânz nu mai este o simplă pauză într-o zi de lucru, ci o modalitate prin care contribuim la atingerea bunăstării personale, lucru confirmat inclusiv de cei peste 70% dintre angajații chestionați în sondaj care au plasat comenzi de mâncare la restaurante în timpul lockdown-ului. Astfel, implicarea Edenred în programul FOOD ne întărește convingerea că locul de muncă este mediul ideal pentru a lua măsuri concrete în sprijinul alimentației sănătoase.”

Anamaria Busuioc, Legal & Public Affairs Director Edenred România

76% dintre proprietarii de restaurante afirmă că tichetele de masă au avut un impact pozitiv în business Potrivit Barometrului FOOD, în 2020, tichetele de masă au reprezentat un bilet pentru o pauză de masă mai accesibilă, mai simplă și mai echilibrată. Astfel, pentru 76% dintre proprietarii de restaurante din rețeaua de parteneri care acceptă plăți cu tichetele de masă, această soluție a avut un impact pozitiv asupra business-ului lor, iar 65% dintre angajați sunt conștienți că puterea lor de cumpărare ar fi afectată în lipsa tichetelor de masă.

Edenred și partenerii săi au intervievat, anul trecut, peste 40.000 de angajați și 2.300 de proprietari de restaurante din 20 de țări, între care și România, cu scopul de a analiza obiceiurile alimentare ale angajaților și influența pe care a avut-o lockdown-ul asupra dietei acestora și a business-ului în HORECA.

De 12 ani, programul european FOOD (Fighting Obesity through Offer and Demand), coordonat de Edenred în cadrul unui parteneriat public-privat, promovează o alimentație sănătoasă în rândul angajaților, fie că aceștia merg zilnic la locul de muncă, fie că lucrează de acasă sau în spații de co-working.

Edenred oferă soluții de plată cu destinații specifice pentru alimentație (tichete de masă), flote auto și mobilitate (soluții multi-energy, mentenanță, taxe de drum, parcări și vouchere de transport), stimulente (vouchere și carduri cadou, platforme dedicate angajaților) și plăți corporative (carduri de plată virtuale). Compania conectează peste 50 de milioane de angajați și 2 milioane de comercianți parteneri prin intermediul a peste 850.000 de clienți corporativi în 46 de țări.

Foto 160387494 © Chernetskaya | Dreamstime.com

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: