fbpx
BizRemote

Trei sferturi dintre profesori folosesc materiale alternative pentru a preda online. Cât este bugetul alocat de părinți?3 min

30/05/2020 2 min read

Trei sferturi dintre profesori folosesc materiale alternative pentru a preda online. Cât este bugetul alocat de părinți?3 min

Reading Time: 2 minute

Deși au urmat programa școlară, cei mai mulți profesori au apelat la jocuri educative și resurse alternative pentru a face clasele online cât mai atractive pentru copii, arată un sondaj realizat în luna mai de Editura Didactica Publishing House (DPH).

Astfel, peste 74% dintre cadrele didactice care au răspuns la acest sondaj au precizat că folosesc jocuri educative pentru a ilustra conceptele predate. 69% folosesc manualele școlare, iar 47% apelează la materiale realizate chiar de ei. În funcție de vârsta copiilor, cadrele didactice urmăresc programa școlară sau varianta sa simplificată (95%), în timp ce 4% au preferat să se concentreze pe activități extra-programă. 

Tehnologia a reprezentat o provocare pentru 51% dintre profesori și educatori, însă avantajul acestei perioade vine din modalitățile inedite pe care profesorii și părinții au ales să le folosească pentru a putea explica noțiuni din programa școlară.

“Ca partener pentru cadre didactice și părinți, dorim ca, prin feedbackul acestora, să identificăm cât mai bine nevoia de resurse educative pentru a continua procesul educațional de acasă. În portofoliul editurii sunt integrate cărți și jocuri cu o grafică atractivă, astfel încât copiii să asimileze prin joc noțiuni de fizică, chimie, matematică, istorie, geografie, vocabular, limbi străine într-o manieră distractivă, amuzantă”, spune Florentina Ion, fondator Didactica Publishing House, editură specializată în publicarea de cărți și jocuri educative.

Cât este bugetul lunar pentru materiale alternative

În cadrul sondajului, 72% dintre părinți au declarat că copiii participă la cursuri online, iar 99% că și ei fac activități cu cei mici, majoritatea timp de 1-3 ore zilnic. Aproape jumătate susțin că încearcă să ajute copilul să aprofundeze materia predată online, în timp ce 60% îi învață noțiuni noi (în special părinții de copii cu vârstă preșcolară).

Cărțile (93%), jocurile educative (75%) și experimentele (43%) reprezintă aliații preferați de părinți. Potrivit sondajului DPH, 40% dintre părinți au alocat lunar 100-200 de lei pentru astfel de achiziții, iar 22% peste 300 de lei. Doar 2% spun că în această perioadă nu au cumpărat nimic special pentru a continua procesul educațional acasă.

“Dacă înainte de această perioadă cele mai multe comenzi mergeau spre cărți de povești sau materiale Montessori, în cazul copiilor de vârstă preșcolară, în ultimele două luni cărțile și jocurile cu o componentă educativă sau cele de tip trivia, casetele de experimente și puzzle-urile sunt preferate”, arată Florentina Ion.

Provocările școlii online

Cadrele didactice spun că, printre provocările școlii online se numără dificultatea în a menține copiii concentrați (47%), dificultatea în a explica noțiunile (40%), dar și intervenția fraților sau a părinților (20%).

Pe de altă parte, părinții văd un dezavantaj în lipsa interacțiunii sociale cu colegii de clasă (83%), dar și faptul că este nevoie de ajutorul adulților pentru a participa la lecții (40%) sau de a înțelege noțiunile predate (32%).

De altfel, mai mult de jumătate dintre cadrele didactice consideră că este nevoie de ajutorul părinților pentru a se aprofunda noțiunile predate și pentru a se continua studiul individual. Același procent estimează că în anul școlar următor vor trebui reluate anumite noțiuni pentru a se recupera sau aprofunda materia din aceste luni.

Sondajul a fost realizat online la nivel național, în luna mai, și la el au participat 571 de cadre didactice și 293 de părinți, din mediul urban și rural.

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *