Trendyol a atras 1.000 de comercianți români în primele 6 luni de la lansarea procesului de înrolare locală
Reading Time: 2 minuteTrendyol anunță că a atins pragul de 1.000 de comercianți parteneri români activi pe platformă, majoritatea fiind IMM-uri, la doar șase luni de la lansarea procesului de înrolare locală.
Un procent de 88% dintre comercianții locali de pe Trendyol sunt întreprinderi mici și mijlocii, dar pe platformă sunt prezenți și retaileri și mărci românești renumite, precum evomag și Gerovital, printre altele.
Cele mai populare categorii de produse în care sunt activi comercianții locali includ Fashion (41%), Home (25%), FMCG (14%), Cosmetice (11%) și Electrocasnice (5%). Deși segmentul de fashion rămâne în topul preferințelor consumatorilor români, categoriile cu cea mai rapidă creștere pe Trendyol în ultimele luni sunt FMCG, cosmetice și produse pentru casă.
„Suntem extrem de încântați că am integrat 1.000 de comercianți și branduri românești în doar șase luni. Acest prag ilustrează faptul că platforma noastră oferă o oportunitate reală pentru afacerile locale, indiferent de dimensiune, de a-și dezvolta activitatea atât în România, cât și pe piețe externe. Pe măsură ce acești comercianți își încep parcursul alături de noi, ne angajăm să le oferim sprijin constant, instrumentele necesare și investiții continue în infrastructură și marketing aici, în România, pentru a-i ajuta să aibă succes și, în cele din urmă, să contribuie la o ofertă locală solidă și foarte relevantă pentru clienții români.”
Irem Yılandil, Head of International Expansion, Trendyol Group
În acest moment, comercianții români reprezintă aproximativ 15% din volumul total al businessului Trendyol în România, iar până la finalul anului, compania își propune să ajungă la 5.000 de comercianți și branduri locale.
Ce oferă Trendyol comercianților locali
Trendyol le oferă comercianților locali acces la o bază de clienți de peste 2,3 milioane de utilizatori în regiune, precum și sprijin prin oportunități de marketing și promovare, instrumente de analiză și soluții logistice eficiente, inclusiv un depozit local. Prin intermediul platformei Seller Center, comercianții români pot gestiona stocurile și prețurile, interacționa cu clienții și accesa instrumente pentru promovare.
Peste 72% dintre comercianții locali activi pe platformă au folosit deja aceste instrumente puse la dispoziție de Trendyol, pentru a-și crește vizibilitatea și vânzările. Cele mai eficiente s-au dovedit a fi participarea în campaniile organizate de platformă, crearea de reduceri proprii și oferirea de cupoane pentru clienți.
Procesul de înrolare a comercianților români a fost lansat în decembrie 2024, ca urmare a reacției pozitive la prima campanie de Black Friday a Trendyol în România, din noiembrie anul trecut. Ritmul de listare pe platformă s-a accelerat semnificativ în ultimele două luni – doar în luna mai au fost integrați peste 500 de comercianți parteneri locali. În prezent, un comerciant poate deveni activ pe platformă, în medie, în mai puțin de o săptămână.
Trendyol a fost fondat la Istanbul în 2010 și a devenit primul decacorn ((companie evaluată la peste 10 miliarde de dolari) din Turcia. Marketplace-ul conectează peste 250.000 de comercianți și branduri cu mai bine de 40 de milioane de clienți prin intermediul aplicațiilor dedicate în limbile locale din Turcia, Germania, Azerbaidjan, statele din Golf și, recent, din România, Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria, Bulgaria și Grecia.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz