Urmatorul nivel in inovatie

<p>  </p> <p>  </p> <p> La inceput a fost inventia. A urmat, in cel mai scurt timp, o etapa ce a deschis noi lumi de oportunitati si un flux de inovatie. In acest stadiu, inovatia face deja parte din viata fiecaruia dintre noi. “In momentul de fata este intalnit un dezechilibru intre ce ofera piata si asteptarile consumatorilor, care sunt din ce in ce mai ridicate”, spune Alice Mihai, Business Development Director la firma de cercetare ISRA Center. “Ce urmeaza? Raspunsul este tot la consumatori, pentru ca ei sunt cel mai apropiat partener al brandurilor, iar din interactiunea dintre cele doua, consumatorul ofera valoare adaugata produselor”, a mai spus Alice Mihai, in cadrul zilei dedicate inovatiei din cadrul evenimentului “Zilele Biz”. Daca evolutia procesului de inovatie este sinonima cu evolutia consumatorilor, atunci companiile trebuie sa stie cine sunt acestia. Raspunsul la aceasta intrebare a fost oferit de un studiu realizat de firma de cercetare, in exclusivitate pentru Biz, care imparte consumatorii de produse inovatoare in doua categorii: adeptii inovatiei si co-creatorii.</p> <p>  </p> <p> “C”, prima litera din alfabetul inovatiei</p> <p>  </p> <p> Portretul robot al adeptilor inovatiei creioneaza un personaj care foloseste peste 6 dispozitive de tip high-tech si utilizeaza cel putin doua sisteme de operare. La polul opus, co-creatorii sunt influenti in retelele de socializare, gasesc solutii ingenioase la situatii obisnuite si sunt intotdeauna entuziasti in fata noului. O alta concluzie a studiului arata ca 60% dintre co-creatori sunt prezenti social media de trei ori pe saptamana, numai jumatate (50%) dintre adeptii inovatiei acceseaza de trei ori pe saptamana social media. Reteaua lor preferata? Dupa cum era de asteptat raspunsul la aceasta intrebare este Facebook: 90% dintre adeptii inovatiei sunt prezenti pe reteaua fondata de celebrul Mark Zuckerberg, in timp ce 88% dintre co-creatori au conturi pe Facebook. Categoria adeptilor tehnologiei este formata in special din barbati, centrati pe propria persoana, sunt in permanenta in cautare de nou, sunt concectati la tehnologie, pentru care cheltuiesc si bani si sunt mai putin deschisi sa impaartaseasca ideile cu ceilalti. La polul opus, tipologia co-creatorilor cuprinde mai multi barbati – dar sunt incluse mai multe femei decat in categoria adeptilor inovatiei – cu varste mai mici, minti independente, dar care impartasesc ideile cu altii si simt nevoia sa fiee stimulati si provocati de ceilalti.    </p>