Analize Companii

Vânzările Dacia din primele șase luni au fost aproape la jumătate față de 2019

20 iul. 2020 2 min

Vânzările Dacia din primele șase luni au fost aproape la jumătate față de 2019

Reading Time: 2 minute

Grupul Renault a vândut la nivel global în primele șase luni din acest an 1.256.658 de vehicule, cu 34,9% sub nivelul din aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce piața auto a scăzut cu 28,3%.

Din acest total, vânzările Dacia au totalizat 211.158 de unități (autoturisme și vehicule comerciale ușoare), cu 46,2% sub nivelul înregistrat în primul semestru din 2019, când vânzările mărcii românești au totalizat 392.242 de unități.

De altfel, în Europa, principala piață de desfacere pentru Dacia, scăderea a fost de 48,1%, până la 161.334 de vehicule vândute, fiind determinată de prezența sa pe piața de retail care a fost puternic afectată de criza generată de pandemia de COVID-19.

Totuși, oficialii Renault notează că, în iunie, vânzările Grupului în Europa au crescut. Renault a înregistrat 10,5% cotă de piață (marcă lider), iar Dacia, de 3,5%. Marca Dacia beneficiază din plin de revenirea clienților în rețeaua comercială, care pot profita de o gamă completă de motorizări: GPL, benzină și motorină.

Surpriza electrică

Există și vești bune pentru Renault pe frontul vehiculelor electrice. Volumele de vânzări ale mărcii ZOE la nivel mondial au crescut cu 38%, cu peste 42.000 de vehicule vândute în prima jumătate a anului.

În Europa, ZOE este cea mai bine vândută mașină electrică, înregistrând o creștere a vânzărilor care se apropie de 50%, de până la 37.540 de unități, și a atins un nivel record de comenzi în luna iunie, de aproximativ 11.000 de unități.

Situația Renault pe principalele piețe

În Europa (fără Rusia), înmatriculările Renault s-au ridicat la 623.838 de vehicule, în scădere cu 41,8%, pe o piață care a înregistrat o scădere de 38,9%. Principalele piețe sunt Franța (242.534 de unități), Germania (80.421 de unități) și Italia (63.530 de unități).

În Rusia, cea de-a doua țară din punct de vedere al volumului de vânzări ale Renault, grupul este lider cu o cotă de piață de 30,2%, în creștere cu 1,4 puncte procentuale. Vânzările au scăzut cu 19,5% pe o piață care s-a contractat cu 23,3%. Vedetele sunt modelul Renault Arkana, cu peste 7.000 de vehicule înmatriculate în prima jumătate a anului, și Lada, care și-a consolidat poziția de lider pe piața rusă cu o cotă de 20,8%, la care se adaugă 1,3% pentru modelul Niva (Avtovaz), care tocmai a primit din nou sigla Lada, în luna iulie.

Pe a patra piață pentru grupul Renault, China, volumele grupului au scăzut cu 21,2%, în ritm cu scăderea generală de 20,8% a pieței. Renault implementează o nouă strategie pentru a-și reorienta activitatea către LCV-uri, cu Renault Brilliance Jinbei Automotive, și către vehiculele electrice, cu eGT New Energy Automotive (eGT) și Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle (JMEV).

În Brazilia, pe o piață în scădere cu 39%, vânzările Renault s-au diminuat cu 46,9%, ca urmare a noii strategii orientate către rentabilitate și a repoziționării prețurilor vehiculelor.

Pe piața din India, scăderea de 28,7% a vânzărilor grupului Renault a fost mult sub cea de 49,4% a pieței. Renault are o cotă de piață de 2,8% (+0,8 puncte). Aproape 13.000 de unități Triber au fost vândute în primele șase luni. În cea de-a doua jumătate a anului, gama Renault (Kwid, Duster, Triber) va fi extinsă odată cu lansarea unui nou SUV.

În Coreea de Sud, grupul Renault a înregistrat o creștere de 51,3% a vânzărilor pe o piață în creștere cu 6,9%, datorită succesului noului său model Renault Samsung XM3 lansat în martie 2020, din care au fost vândute peste 22.000 de unități pe parcursul a patru luni.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: