Stiri BizRemote by certSIGN

Vânzările de experiențe și cadouri concept către companii au crescut cu 20% pe fondul muncii de acasă

28 oct. 2020 3 min

Vânzările de experiențe și cadouri concept către companii au crescut cu 20% pe fondul muncii de acasă

Reading Time: 3 minute

Valoarea medie a inițiativelor de reward și recognition specifice segmentului B2B s-a dublat în primele nouă luni ale anului, deși numărul comenzilor a scăzut cu 22% față de același interval potrivit datelor Complice.ro, magazin online de cadouri experiențiale.

Vânzările pe acest segment au crescut cu peste 20% față de perioada similară a anului trecut, ajungând la o pondere de 65% din vânzările totale. Majoritatea instrumentelor accesate de companii au fost online, la distanță (evenimente, premii și cadouri), ca urmare a noului context de muncă remote.

Anul acesta am remarcat un interes crescut începând cu luna iulie. Companiile orientate către angajați mizează pe evenimente experiențiale online de grup pentru conectarea echipelor și menținerea engagementului acestora, pe premii experiențiale individuale ca modalitate de reward, dar și pe workshopuri dedicate stării de wellbeing a acestora, pe fondul a mai bine de 6 luni de work from home. Pe de altă parte însă, procesul decizional are o durată mai mare, semn că majoritatea companiilor sunt prudente în alocarea bugetelor„, a declarat Oana Pascu, fondator Complice.ro.

În această perioadă, de multe ori când au dorit să își recompenseze angajații și/sau partenerii, companiile au apelat la cadouri corporate de tip concept, mizând pe abordări creative, care să crească engagementul. Aceste cadouri concept – individuale sau de tip cadouri în cascadă – au fost folosite pentru a înlocui întâlnirile clasice de business – de exemplu cu un virtual lunch, virtual dinner etc. – sau pentru a surprinde și recompensa loialitatea partenerilor de business – de exemplu au fost trimise cadouri pentru fiecare zi a săptămânii, cadouri pentru momente cheie, survival kit-uri etc.

Atunci când au apelat la experiențe, cel mai mare interes l-au stârnit cocktail party-urile virtuale, cinele festive remote, atelierele online de cooking, sesiunile de coaching individuale sau de echipă, dar și experiențele orientate către părinți, cum ar fi workshopuri cu specialiști în parenting. 

Pachete flexibile de experiențe pentru segmentul rezidențial

Contextul actual a influențat și decizia de achiziție pe segmentul B2C. Aici s-a înregistrat o scădere de 20% în numărul de comenzi, inclusiv pe fondul restricțiilor care afectează activitatea unora dintre partenerii Complice.ro și a crescut rata de adopție a cadourilor experiențiale online, zona experiențelor offline individuale rămânând însă dominantă.

Pe acest fond, Complice.ro a lansat la începutul lunii octombrie o categorie nouă de produse, sub denumirea Flexibox – pachete cu mai multe variante de experiențe dintre care clientul o poate alege pe cea dorită și potrivită. Acestea sunt împărțite pe trei zone de preț, pornind de la 250 de lei.

Conceptul de experiențe la alegere era implementat deja în oferta Complice.ro pe segmentul corporate, unde s-a pliat foarte bine pe tipicul clienților-companii, care nu puteau cunoaște în detaliu preferințele fiecărui angajat sau nu aveau date despre cine va câștiga un anumit premiu. Am creat recent trei pachete și pentru segmentul B2C și vedem o rată de adopție foarte bună, datorată flexibilității și facilității alegerii cadoului„, a mai declarat Oana Pascu.

Cele mai accesate experiențe în această perioadă pe segmentul B2C au fost cele care implică adrenalină, cele gourmet (ateliere private online sau offline de cooking, wine tasting), ludice (experiențe de realitate virtuală, escape rooms), driving pe circuit sau cadouri cu celebrități (mesaje personalizate, întâlniri inspiraționale).

Pentru finalul acestui an, Complice.ro, magazin online specializat în cadouri și recompense experiențiale, estimează că se va menține peste pragul de 100.000 euro cifră de afaceri. Impactul negativ resimțit în trimestrele II și III urmează să fie compensat prin creșterea din primul trimestru și creșterea potențială din sezonul de cadouri (trimestrul IV).

În cei  4 ani de când activează pe piața cadourilor experiențiale, Complice.ro a livrat mai mult de 1.000 de experiențe inedite pentru clienți din zona corporate și residential, dintr-un portofoliu care include 170 de experiențe predefinite pe site, construite cu ajutorul a peste 150 de parteneri din București, dar și din restul țării sau chiar de peste hotare.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: