Management Stiri

Vesti bune de pe piata muncii

3 mart. 2015 2 min

Vesti bune de pe piata muncii

Reading Time: 2 minute

Anul trecut numarul locurilor de munca disponibile online a crescut cu 43% fata de anul 2013, acesta fiind cel mai inalt nivel de dupa 2008, anul de varf al pietei

Piata locurilor de munca a cunoscut o schimbare de trend inca de la jumatatea anului 2013. Ulterior, cererea de recrutare din partea companiilor a crescut constant, dar s-a accelerat vizibil pe parcursul anului trecut, cand numarul joburilor disponibile online a crescut cu 43%, dupa cum arata datele furnizate de portalul de recrutare eJobs. Cum piata muncii reflecta fidel tendintele macro-economice, interesul crescut al companiilor pentru procesele de recrutare reprezinta o premisa solida de crestere economica.

Daca la inceputul anului 2012, companiile erau evident reticente in lansarea noilor proiecte de recrutare, perioada 2013-2014 a fost marcata de o crestere semnificativa a pietei muncii. In timpul recesiunii, dar si dupa criza, una dintre categoriile cele mai afectate de somaj au fost tinerii sub 25 de ani. Conform eJobs, la inceputul anului 2015, aproximativ 40% din totalul ofertelor de angajare erau adresate studentilor sau absolventilor aflati la inceput de cariera.  

„Anul 2014 a insemnat o crestere a pietei de recrutare, comparativ cu anul anterior. Daca ne raportam strict cantitativ la numarul de locuri de munca publicate de catre angajatori, la nivelul intregii piete de recrutare online vorbim despre o crestere de 40%, etalon relevant pentru situatia globala la nivelul economiei”, spune Andrei Frunza, Director Operational al eJobs.

Si vestile bune nu se opresc aici. Trendul pozitiv al pietei continua si in acest an, conform estimarilor specialistilor consultati de eJobs. In prima luna a acestui an, volumul comenzilor plasate pe eJobs a crescut cu 33% fata de aceeasi perioada a anului trecut si se afla cu 5% peste nivelul lunii ianuarie a anului 2008.  Cresterea cererii pe piata muncii inseamna si sanse mai mari pentru candidati de a obtine jobul dorit. In acest context, mediul online reprezinta, in continuare, cea mai folosita modalitate de cautare si aplicare la joburi.

„Putem vorbi despre o revenire convingatoare a pietei, estimarea noastra fiind ca trendul ascendent se va mentine pe tot parcursul lui 2015. In contextul unei piete din ce in ce mai dinamice, strategia de dezvoltare a companiilor este corelata in mod direct cu politica de resurse umane, ceea ce inseamna ca si bugetele de recrutare alocate dezvoltarii echipelor vor fi in crestere si in urmatorii ani”, adauga Andrei Frunza.

Foto: Dreamstime

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: