fbpx
Business Companii Interviuri

Victor Răcariu: Valoarea tranzacționată prin Glovo poate ajunge la 150 mil. euro în 20206 min

04/10/2020 4 min read

Victor Răcariu: Valoarea tranzacționată prin Glovo poate ajunge la 150 mil. euro în 20206 min

Reading Time: 4 minute

Lansat în Barcelona, în urmă cu 5 ani, din 2018 Glovo este prezent și în România și a ajuns deja în peste 30 de orașe. 2020, un an dificil în multe domenii, pentru businessul de livrare rapidă a însemnat o creștere accelerată și continuarea extinderii, urmând ca, până la finalul lui anului, să ajungă în 45 de orașe la nivel național și la o valoare tranzacționată prin aplicație de 150 milioane de euro. De curând, în platformă a devenit disponibil în România și Glovo Prime, un serviciu pe bază de abonament, pe care compania spaniolă îl deschide doar în țările pe care le consideră suficient de stabile și mature. Cum a ajuns România la maturitate pe piața serviciilor de livrare rapidă și ce planuri au cei de la Glovo pe mai departe? Aflăm de la Victor Răcariu, managerul care conduce businessul Glovo în România.

Cum au fost ultimele luni pentru businessul Glovo în România?

Pentru Glovo, a doua jumătate a anului a fost caracterizată de schimbări la nivelul comportamentului de consum, dar și de creștere, după o perioadă de scădere la începutul de pandemiei. Ce a fost și este important pentru Glovo România este faptul că în această perioadă dificilă – și nu numai – am avut un serviciu funcțional, la care lumea a putut apela oricând a fost nevoie.

Cum v-ați adaptat? Ce schimbări și decizii de business au fost necesare?

La fel ca alte companii, am făcut multe schimbări într-un timp foarte scurt. În primul rând, am angajat mai mulți colegi în echipa internă de suport, pentru a ne asigura că avem toate resursele necesare. De asemenea, am schimbat programul de funcționare al orașelor și am mărit semnificativ distanțele de livrare disponibile pentru a acoperi lipsa restaurantelor la începutul pandemiei.

Ce ritm de creștere ați avut în această perioadă? 

Ritmul de creștere a fost accelerat, în mod clar. Ultima perioadă a avut un impact foarte mare în tot ceea ce înseamnă e-commerce, atât la nivel global, cât și local, iar acest lucru s-a văzut și la nivelul business-ului Glovo. Pentru 2020, ne așteptăm la o valoare tranzacționată prin aplicație de 150 milioane de euro, care reprezintă o creștere mare față de anul trecut. Aceasta se datorează extinderii în noi orașe, creșterii numărului de parteneriate și investiției constante în marketing și comunicare.

În doi ani și jumătate pe piață, ați ajuns să acoperiți 33 de orașe din România. Care este obiectivul pe termen mai lung?  Dar pentru finalul acestui an?

Într-adevăr, serviciul Glovo este disponibil în 33 de orașe din țară, cel mai recent fiind Drobeta-Turnu Severin. Pe termen lung, ne-am propus să fim prezenți în 60 de orașe din România, iar anul acesta să continuăm expansiunea până la 45 de orașe.

Cât de bine prinde conceptul în orașele din țară comparativ cu Bucureștiul?

Nu există un șablon pentru că fiecare oraș are particularitățile sale. Sunt orașe în care creșterea se întâmplă imediat după lansare, iar altele în care ne ia mai mult timp să ne facem simțită prezența și să ajungem la consumatori.

Cum selectați orașele care intră pe harta Glovo?

Ne dorim să ajungem în toate centrele urbane din țară care au o populație mai mare de 40.000 de locuitori. Am început cu cele mai mari orașe din România, iar apoi ne-am orientat și către cele mai mici, în care există cel puțin un lanț internațional de restaurante. Următorul pas va fi reprezentat orașele mai mici, care abia acum încep să-și dezvolte zona de restaurante.

Cum ați decis lansarea Prime în România? Este piața românească pregătită pentru astfel de servicii pe bază de abonament?

Lansăm Prime doar în momentul în care o țară de pe harta Glovo devine suficient de stabilă și de matură pentru existența unui astfel de serviciu. Glovo Prime este un serviciu pe bază de abonament, care le oferă utilizatorilor livrări nelimitate pentru comenzile plasate la partenerii marcați în aplicație, atunci când valoarea lor depășește 45 lei în cazul restaurantelor și magazinelor și 65 lei în cazul supermarketurilor. Avem încredere că Glovo Prime are șanse foarte bune pe piața din România, o piață stabilă și matură, cum spuneam, unde există și alte servicii pe bază de abonament care funcționează cu succes. 

Care sunt primele rezultate de la lansare și ce așteptări aveți în privința acestui serviciu?

Primele rezultate sunt îmbucurătoare și ne dovedesc faptul că România este o piață pregătită pentru Glovo Prime. Ca dovadă, am reușit să ne atingem obiectivele pe care ni le-am propus la lansare în ceea ce privește penetrarea la nivelul numărului total de clienți. Referitor la așteptări, vrem să creștem numărul de abonați, așa că în lunile viitoare vom continua să adaptăm acest serviciu pieței locale și să îl punem în centrul unor noi campanii. În luna septembrie, de exemplu, utilizatorii Glovo au putut testa gratuit serviciul Glovo Prime.

Care este situația în România în privința timpului de livrare Glovo? Dar în privința valorii și volumului unei achiziții?

În România, timpul mediu de livrare este în jur de 35 de minute, iar acesta este influențat de faptul că multe dintre comenzi sunt livrate cu mașina, neavând o cultură și o infrastructură dezvoltată pentru vehiculele și circulația pe două roți. Cât despre valoarea medie a unei comenzi, vorbim de aproape 60 lei.

Care este cel mai vândut produs prin Glovo în România?

McPuișorul.

Ce planuri aveți în privința diversificării categoriei de produse livrate? Ce noutăți pregătiți? 

Ne dorim să avem o ofertă cât mai diversă în aplicație, iar în perioada următoare ne-am propus să dezvoltăm categoria supermarket.

La ce număr de descărcări ale aplicației ați ajuns acum în România?

În România avem peste 2 milioane de descărcări, până în acest moment.

Care este potențialul pieței românești de servicii de livrare?

Vedem foarte mult potențial în piața din România, iar acest potențial e deja dovedit prin faptul că piața locală a crescut de 10 ori în ultimii doi ani. O astfel de performanță spune foarte multe despre consumatorul român și despre necesitatea și utilitatea unui astfel de produs.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *