fbpx
CSR Stiri Video

Zilele Biz 2020: Cum se implică Coca-Cola în reciclarea ambalajelor și dezvoltarea comunităților în timp de pandemie4 min

13/11/2020 3 min read

Zilele Biz 2020: Cum se implică Coca-Cola în reciclarea ambalajelor și dezvoltarea comunităților în timp de pandemie4 min

Reading Time: 3 minute

În toată această perioadă sistemul Coca-Cola a acționat ca o echipă. În acest an ca pentru toți planurile s-au schimbat brusc și au apărut riscuri noi și necunoscute, care au apărut pe foarte multe planuri. Pentru asta una din principalele acțiuni ale brandului au fost securizarea colegilor, atât cei din fabrici, distribuție sau din birouri.

Mihaela Niță, Corporate & Government Affairs Manager, Coca-Cola România și Alice Nichita, Public Affairs & Communication Manager, Coca-Cola HBC România au venit în cadrul festivalului de business Zilele Biz pentru a ne dezvălui cum au știut să aleagă sustenabilitatea în fiecare aspect al businessului, dar și cum au pariat pe o carte câștigătoare. Strategiile lor au impact pe termen mediu și lung și dezvoltă într-un mod durabil nu doar businessul, ci și comunitățile și societatea în care își dezvoltă activitatea.

Coca-Cola a ajuns să producă viziere în fabrica de la Ploiești, dar și să doneze aparatură pentru spitalul de la Timișoara, pentru a crește capacitatea de testare la Covid-19. Au adaptat proiectele comunitare aflate în desfășurare, au susținut proiectul Future Markers și idelile inovatoare din acea perioadă de criză, dar și o aplicație online în programul La tineri este puterea. Colegii s-au implicat în acțiuni de voluntariat în toată această perioadă.

Sectorul hospitalității a fost unul din punctele care au necesitat cel mai mare sprijin din partea companiei, fiind foarte puternic afectat de această criză. Susținerea celor din HoReCa a constat în oferirea de materiale de protecție pentru momentul când se vor redeschide, dar și au colaborat cu partenerii prin îndrumare și consultanță de afaceri pentru a reuși să treacă peste loviturile acestei perioade. Pentru aceasta au oferit platforma de comunicare și advertising – Adgenerator – unde au susținut financiar campanii de comunicare pentru cei din industria hospitalității, afectați de restricțiile pandemiei.

Meniul faptelor bune a fost dezvoltat împreună cu Social Incubator, împreună cu 5 clienți majori din HoReCa, unde au asigurat fonduri pentru reconversia profesională a celor disponibilizați din această industrie, în această perioadă.

Platformele de sustenabilitate ale Coca-Cola

Sustenabilitatea este unul din proiectele importante ale Coca-Cola, astfel încât pe platforma dupănoi.ro se adună toate proiectele prin care grija pentru mediu face o diferență vizibilă. Platforma are patru mari zone, de la protejarea mediului, la protejarea resurselor de apă, susținerea tinerilor sau dezvoltarea comunităților din care facem parte cu toții.

Fiecare pilon al platformei de sustenabilitate are un slogan care vine ceară direct implicarea comunității prin mesaje clare și directe. După noi, strângem tot noi este proiectul care își dorește să recicleze tot plasticul consumat de sticlele de băuturi. Iar obiectivul pentru 2030 este să reușească să recicleze o cantitate de ambalaje egală cu cea pusă pe piață. Soluția pentru aplicarea acestui obiectiv este colectarea selectivă a ambalajelor. Iar în România, toate ambalajele produse de companie sunt 100% reciclabile. De exemplu brandul Dorna, din acest an este ambalat în sticle de PET 100% reciclate.

Platforma educațională Azi Pentru Mâine dorește să implice comunitatea în acțiunea colectării separate a deșeurilor. Harta Reciclării este prima platformă digitală care semnalizează pe o hartă toate punctele de colectare, disponibile la nivel național. În proiectul ExtravaCANza se ocupă de colectarea cutiilor de aluminiu, iar Big Belly este un proiect de infrastructură stradală unde se pot arunca deșeurile atât reciclabile, cât și cele menajere în containere inteligente.

Un alt pilon în care s-a implicat Coca-Cola, în planul lor de sustenabilitate este apa. Obiectivul companiei este acela de a întoarce 100% din apa folosită înapoi în comunitate, iar consumul de apă este în curs de reducere în cadrul fluxului de producție, iar apele uzate se întorc în natură la un nivel care susține viața acvatică. Parteneriatele dezvoltate vin să ajute asigurarea cu apă potabilă a comunităților din România, unde accesul la apă este deficitar. Iar poate cel mai important proiect dezvoltat împreună cu WWF România este ”Împreună pentru Dunăre”, pentru a refacere a zonelor umede de-a lungul Dunării. Acest proiect este în desfășurare acum în zona Vatra și Gârla Mare, obiectivul lui fiind acela de a aduce în natură peste 5 milioane de metri cubi de apă anual, pentru a reface biodiversitatea.

Susținerea tinerilor este în atenția companiei în proiectul După noi, cresc oameni noi. Astfel tinerii sunt susținut să își atingă potențialul și să fie pregătiți pentru piața muncii, prin terminarea studiilor, dar și tinerii antreprenori sunt susținuți pentru a pleca de la o idee de afaceri, la o realitate de afaceri.

Implicarea în comunitate i-a făcut să cunoască oameni minunați și povești interesante care vor rămâne mai departe prin proiectul Povești din Ciocănești – un serial pe YouTube. Astfel au descoperit și povestea Cascadei Bigăr și amenajarea zonei eco-turistice din jurul cascadei.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *