Editorial

Adevaratii campioni

4 iun. 2014 2 min

Adevaratii campioni

Reading Time: 2 minute

1920262_10203407803985361_1262990760_nSocial media a reusit sa incante si sa cucereasca. Daca in urma cu multi ani comunicarea in acest mediu era un act de curaj, astazi toate companiile care se respecta comunica pe acest canal si au buget dedicat. Pe langa cei cuceriti si plini de incredere in social media sunt si cei dezamagiti, care au incercat „marea cu degetul” si, din diferite motive, nu au avut rezultatele dorite. 

Social media nu este pentru oricine. Am spus-o si o repet. Poti sa faci campanii, sa ai sute de mii de fani pe Facebook, dar sa nu ai engagement si niciun rezultat daca nu vii cu o abordare umana si mesajul tau pastreaza acelasi stil sec din comunicatele de presa. Banii investiti in miile de fani pe Facebook nu te ajuta si nici nu se intorc in vreun fel. Iar o campanie facuta „one time only” nu va avea ecouri de care sa-si aminteasca cineva peste cateva luni. 

Analizam metodic de sase ani evolutia social media in Romania. Am vazut evolutii frumoase si oameni care au reusit sa se redescopere pe ei si spiritul companiei prin intermediul social media. Am vazut campanii si rezultate si am intalnit atat companii, cat si agentii care stiu cum sa procedeze si care este mixul „perfect” pentru a comunica digital mai eficient decat in orice alt fel.

 Am vazut insa directori de marketing si comunicare speriati, companii care au avut curajul sa incerce, dar  care la primul semn negativ s-au retras. In aceeasi nota, am vazut agentii care in continuare comunica  doar traditional sau care fac aceleasi greseli iar si iar, alegand sa mearga pe sabloane care au avut succes la un moment dat, insa care in timp au incetat sa livreze rezultate. Suntem in momentul in care nimeni nu mai face social media pentru ca asa se face. Cand fiecare like este masurat si numarat, iar asteptarile sunt punctuale si precise. Sa faci social media a devenit o arta. Nu mai suntem toti experti si nu mai este suficient sa incercam.

Editia Top Social Brands din acest an arata clar ce companii au reusit sa se impuna avand o strategie coerenta. Arata canalele care au functionat si ca specialistii nu sunt de gasit pe toate drumurile. Arata cine sunt adevaratii campioni in comunicarea digitala!

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: