Cu ochii în patru la infractorii cibernetici

Băncile și companiile care oferă servicii de plată au nevoie de soluții complexe de securitate împotriva fraudelor online, cu componente pe mai multe niveluri: instrumente de control al amenințărilor, instalate pe dispozitivele clienților, precum și componenta de server, localizată în infrastructura de informații a băncii.

Pe fondul evoluției tehnologice și a exploziei plăților electronice, fraudele din mediul virtual au devenit tot mai frecvente. Jumătate dintre furnizorii de servicii financiare, intervievați în cadrul unui studiu realizat de către Kaspersky Lab și B2B International, declară că această problemă este una reală și actuală. Prin urmare, instituțiile financiare încearcă să se protejeze pe ele și să-și apere și clienții de infractorii cibernetici.

Aplicând principiul „paza bună trece primejdia rea”, companiile au început să adopte propriile măsuri de siguranță. Potrivit studiului, 41% dintre companii au implementat o soluție de securitate cibernetică in-house. 45% se bazează, însă, doar pe o soluție furnizată de banca lor, pentru a face față riscurilor. În același timp, 46% dintre companii au implementat doar parțial o soluție împotriva fraudei financiare sau nu au implementat nimic. Dintre organizațiile financiare, doar 57% au o soluție de securitate anti-fraudă specializată.

Frauda nu reprezintă singura problemă cu care se confruntă instituțiile financiare. Activitatea acestora este periclitată și de alarmele false, care conduc la blocarea tranzacțiilor. Peste o treime dintre organizații spun că este tot mai dificil să își dea seama dacă o tranzacție este frauduloasă sau autentică.

Foto © Welcomia | Dreamstime.com