Cum reactioneaza antreprenorii romani la o criza de imagine? 

infografic_GMP_PR_antreprenori_crizaAntreprenorii romani nu sunt pregatiti sa gestioneze o criza de imagine, desi 60% dintre ei s-au confruntat cu asta in ultimul an – de la comentarii negative in social media, pana la articole in presa sau amenintari de boicot din partea consumatorilor. Aceasta este concluzia unui studiu GMP PR.

In ciuda crizelor cu care s-au confruntat, antreprenorii isi pastreaza optimismul: 75% dintre ei nu cred ca in urmatorul an se vor mai confrunta cu asa ceva.

Comunicarea nu este o prioritate pentru antreprenorii romani.

62% dintre antreprenori nu au o persoana responsabila de comunicare in companie, peste 80% nu au facut niciodata un media training, iar 76% nu s-au gandit la vulnerabilitatile specifice afacerii lor care ar putea duce la o criza de imagine.

Doar 20% dintre ei vad riscuri venind din social media, temerile lor cele mai mari referindu-se la crize de produs. Mai mult, 72% nu folosesc social media in comunicarea corporate si nici nu o iau in calcul in cazul unei crize de imagine. Vestea buna este ca 73% dintre ei au in agenda lor numarul de telefon al unui expert in comunicare.

“Studiul ne arata ca 40% dintre antreprenori vad un potential de criza venind din zona produsului. Potentialul de criza exista indiferent de business, in special daca ne gandim la amploarea social media. Antreprenorul roman trebuie sa inteleaga faptul ca managementul crizei nu inseamna doar un plan de comunicare, ci si un plan de continuitate a business-ului. Un plan de criza il ajuta sa stie ce sa spuna, dar si cum sa isi continue activitatea”, a spus Ana-Maria Diceanu, Head of Crisis Department si Senior Partner GMP PR.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 85 antreprenori din Romania, majoritatea avand peste 20 de angajati si afaceri de cel putin cinci ani.

Rezultatele studiului au fost prezentate in premiera la evenimentul ADN Antreprenor, organizat de Revista Biz. 

Credit foto: © Rui Matos | Dreamstime.com