Drumul catre Amazon

<p> <strong>Ceea ce a inceput ca site de vanzare de carte este pe  cale de a deveni un portal care ofera acces la literatura, muzica si film in format digital. Planurile Elefant.ro sunt mai mult decat ambitioase</strong>.</p> <p>  </p> <p> Carti publicate concomitent in editie print si digital, dezvoltarea sectiunii de jucarii, solutii complete pentru  achizitia si lectura cartilor in format electronic in limba romana si distribut ia prin reteaua nationala Kaufland, dar si o accentuate componenta culturala si de responsabilitate sociala sunt doar cativa din pasii facuti de Elefant. ro pentru a deveni cel mai mare distribuitor de carte din tara, un “Amazon” de Romania.</p> <p>  </p> <p> Cifra de afaceri a companiei Universal Online Promotion, care detine site-ul Elefant.ro, s-ar putea dubla in 2012, prin cresterea retelei de distributie. Din 28 februarie, Elefant.ro a devenit furnizor exclusiv pentru magazinele Kaufland care au raion de carte. “Ca directive strategice ne propunem extinderea colaborarii cu retelele key account in 2012, un prim obiectiv fiind reteaua Kaufland, care opereaza in prezent 73 de magazine, cu o prognoza de 13 magazine noi in orase mici si mijlocii”, ne-a declarat Ruxandra Banaru, director executiv al Elefant.ro.</p> <p>  </p> <p> Extinderea capacitatii de distributie a determinat si mutarea depozitului de carte intr-o noua locatie, mai mare si dotata la standarde europene. Dar vanzarile librariei electronice nu se vor dubla doar datorita cresterii retelei de distributie. 2012 este anul de inceput al revolutiei digitale in Romania. “Tinta noastra este ca in viitorul apropiat 90% din cartile noi sa fie publicate simultan in editie tiparita si electronica”, spune Banaru.</p> <p>  </p> <p> Se pare ca exista o piata in crestere si pentru acest segment, iar conform cercetarilor Universal Online Promotion, consumatorul de carte electronic traieste in mediul urban, are intre 18 si 45 de ani, studii medii si superioare si venituri de nivel mediu sau mai mari. In opinia directorului portalului multimedia, lectura digitala ii atrage mai ales pe cei obisnuiti cu internetul (utilizatorii de internet de cel putin doi ani), cu noile dispozitive de lectura si pe cei familiarizati deja cu achizitiile online. Universal Online Promotion vizeaza sa continue activitatea legata de segmentele de carte fizica si digitala, e-readere si tablete, care acum reprezinta core business, planuind dezvoltarea de noi categorii de produse (multimedia – muzica, film si jocuri electronice –, jucarii), care sa intregeasca oferta generala si sa aduca un plus de valoare platformei.</p> <p>  </p> <p> Avand in vedere evolutia tehnologiei la nivel global, directiile de dezvoltare a Elefant.ro sunt: platforma digitala si dezvoltarea aplicatiilor mobile; dezvoltarea unei platforme de selfpublishing; deschiderea sectiunii de muzica in format digital (MP3); sectiunea de film in format digital prin streaming. Strategia Universal Online Promotion  stabi leste ca prioritate sectiunea multimedia (muzica, film, jocuri PC) – prima care va fi adaugata in portofoliul Elefant.ro, urmata de carte straina si ulterior jucarii. Sectiunea jucarii, care ar putea fi inaugurata in preajma datei de 1 iunie, va include produse precum: jocuri educative, jocuri clasice, jocuri tactice si de strategie si targeteaza categoria de varsta 2-16 ani.</p> <p>  </p> <p> <strong>INTRE FICTIUNE SI PRACTICA</strong></p> <p> In 2011, Universal Online Promotion a vandut peste 300.000 de produse din porto foliu. Ca structura a vanzarilor, cea mai vanduta categorie este cea de fictiune, aproximativ 27%, urmata de carte practica 25%, carte pentru copii 18%. Noutatile editoriale reprezinta aproximativ 50% din vanzarea generala pe o anumita categorie. De asemenea, daca ar fi sa apreciem vanzarile pe zone geografice, cel mai mult se citeste in Muntenia (40% din vanzari), apoi in Moldova (22%), in Ardeal (20%), 12% in Oltenia si 6% in Dobrogea.</p> <p>  </p> <p> Elefant.ro colaboreaza in prezent cu aproximativ 300 de furnizori, majoritatea edituri, insa numarul acestora este in continua crestere. In privinta platii cartilor livrate la usa, doar 5% dintre clientii www.elefant.ro au optat in 2011 pentru plata cu cardul a contravalorii comenzilor plasate in portal, difenta fiind reprezentata de achitarea comenzilor in sistem ramburs. In aceste cifre nu sunt incluse platile aferente comenzilor de carte digitala, unde modalitatile de plata sunt exclusiv electronice – plata cu cardul sau prin Paypal.</p> <p>  </p> <p> <strong>CULTURA SI RESPONSABILITATE SOCIALA</strong></p> <p> Fondatorii librariei online au ambitia de a dezvolta si componenta culturala a proiectului, ca forma a responsabilitatii sociale. Anul trecut, Elefant.ro a demarat o campanie nationala de incurajare a lecturii pentru copii si tineri, “Lectura e cool(tura)!”, avand drept public tinta elevii intre 10 si 18 ani. Parteneri in acest demers sunt Ministerul Educatiei si Ministerul Culturii, asociatii de bibliotecari, Asociatia Editorilor din Romania.</p> <p>  </p> <p> In cadrul acestei campanii au fost acordate in 2011 peste 1.000 de premii in carti. “Mergem in scoli, vorbim copiilor despre lectura si carti preferate, apoi ii invitam sa citeasca si sa intre pe elefant.ro pentru a-si posta impresiile de lectura. Cei mai activi «cronicari literari» au fost premiati la Gaudeamus 2011, iar urmatorii isi vor primi recompensele la Bookfest 2012”, spune Ruxandra Banaru. Un alt proiect cultural de success al companiei este blogul literar asociat librariei online – BookMag.</p> <p>  </p> <p> Acesta ofera iubitorilor de carte repere si pareri avizate in alegerea anumitor titluri, dupa modelul suplimentului “Book Review” al cotidianului american “New York Times” (NYTBR). De altfel, in BookMag pot fi gasite in prezent si recenzii preluate in exclusivitate din “NYTBR”, alaturi de material semnate de persona litati cultural importante. De asemenea, oficialii elefant.ro se gandesc sa sustina o retea de lectura. Elefant.ro va sarbatori si anul aceasta World Book Day – Ziua Internationala a Cartii si a Drepturilor de Autor.</p>