Marketing

Omul de PR are nevoie si de umor

30 oct. 2015 2 min

Omul de PR are nevoie si de umor

Reading Time: 2 minute

Cu ce provocari se confrunta, care sunt transformarile prin care a trecut piata si care sunt calitatile care “se cer” acum unui om de PR? I-am invitat pe reprezentantii agentiilor care au participat in mod activ la realizarea studiului Biz & Unlock Market Rearch la un exercitiu de analiza a industriei de PR.

Crenguta Rosu_6970_02
Crenguta Rosu / Foto: Vali Mirea

Crenguta Rosu, Managing Partner, DC Communication

Varsta: 52 de ani

Experienta in industria de comunicare: 25 de ani

Studii: Facultatea de Energetica – Institutul Politehnic Bucuresti

A fondat DC Communication impreuna cu Teodor Frolu in 1995. Agentia acopera toata gama de activitati de consultanta in domeniul relatiilor publice si al comunicarii. In plus, DC Communication se implica si sustine proiecte sociale si culturale, activitate estimata in 2014 la aproximativ 85.000 de euro, suma care nu se regaseste in volumele de venituri ale agentiei.

Provocarea. Cea mai mare provocare tine de ritmul diferit de schimbare a diferitelor parti ale pietei: mediu, agentii, clienti, parteneri, consumatori de continut. Aceasta s-ar putea traduce printr-o lipsa de sincronizare a acestor transformari in care sunt prinse agentii si companii deopotriva. In relatia dintre agentii si clienti, cea mai mare provocare tine de pozitionarea comunicarii ca fiind separata de activitatea efectiva, ceva aditional, nu un element din proces. De aici, importanta scazuta acordata comunicarii – desi se vorbeste despre muuult – daca analizam accesul la decizie, la intregul mecanism al companiei si la resurse, realitatea arata altfel.

Transformarea. Ca in toata omenirea, in ultimii zece ani s-au produs transformari legate de conectivitate, internet si mediile sociale. Desi orientarea profesiei ramane aceeasi, catre sustinerea alegerii informate si promovarea raporturilor de buna intelegere intre clienti si diferite categorii de stakeholderi, s-au adaugat multe noi posibilitati de a face acest lucru posibil: noi canale de dialog, noi metode de a mentine si intretine conversatia, segmentari, limbaje noi.

De ce are nevoie un om de PR? Gandire critica, scriere creativa, management de proiect (si mult umor).

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: