Record pentru comerțul online din România

Comerțul online din România a înregistrat, anul trecut, cea mai mare creștere din Europa și se estimează că va atinge, până la finele lui 2017, o valoare de peste 2,5 miliarde de euro.

Un studiu realizat de Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) și dat astăzi publicității tocmai a demonstrat că țara noastră poate ocupa primul loc și într-un clasament pozitiv. Potrivit acestuia, comerțul online din România a înregistrat, anul trecut cea mai mare creștere din Europa, de 38% mai mult decât dublu față de media europeană, de 15%. România se numără printre țările cu cea mai maică pondere a persoanelor care fac cumpărături online, mai arată studiul, însă ARMO estimează că, în acest an, comerțul online din România va depăși 2,5 miliarde de euro și are potențialul de a-ți dubla valoarea până în 2020, cu condiția creșterii investițiilor și a suportului autorităților pentru dezvoltarea aptitudinilor digitale în rândul populației.  

„Evoluția comerțului online în România este încurajatoare, însă avem nevoie de investiții în forță de muncă, în dezvoltarea de aptitudini digitale, dar și a infrastructurii, fundamentale pentru asigurarea unui ritm bun de creștere, nu doar a comerțului online, ci a economiei, în general”, spune Florin Chiș, director executiv al ARMO.

Anul trecut, comerțul electronic a totalizat peste 2 miliarde de euro în România. La nivel european, creșterea a fost de 15% până la o valoare de 530 de miliarde de euro. Țările din Europa Centrală și de Est au obținut cea mai mare creștere a vânzărilor online în 2016. Astfel, comerțul electronic în Slovacia și Estonia a crescut cu 35%, Ucraina a avut o creștere de 31%, iar Polonia și Bulgaria au crescut cu 25%.

În Europa de Vest, Marea Britanie conduce topul generând anul trecut aproape 33% din vânzările online europene. Pe piețele mature, ponderea persoanelor care cumpără online este cea mai ridicată: în Marea Britanie este de 87%, în Danemarca ajunge la 84% și în Germania la 82%. Pentru anul curent, studiul anticipează menținerea ritmului de creștere pentru comerțul online la nivel european, respectiv 14% până la o valoare de 602 miliarde de euro. Pentru România, ARMO estimează o creștere de 24%, la peste 2,5 miliarde de euro.

Foto: Dreamstime