Teraplast estimează dublarea veniturilor în 2018

Grupul TeraPlast, cel mai mare procesator de PVC din România și unul dintre principalii producători de materiale pentru piața construcțiilor și instalațiilor, a raportat afaceri de 427 mil. lei în 2017, în creștere cu 7% față de anul anterior.

TeraPlast estimează o creștere de peste 100% a EBIDTA în 2018, după ce anul trecut a investit masiv într-o serie de achiziții importante, care vor avea o contribuție majoră la rezultatele Grupului în 2018: participația de 67% în Depaco, fabrica de panouri sandwich TeraSteel Serbia, business-ul Politub și fabrica de reciclare PVC, arată compania, într-un comunicat de presă.

Situația consolidată a rezultatului global a Grupului TeraPlast pentru anul 2017 prezintă o cifră de afaceri de 427 milioane lei, în creștere cu 7% față de anul precedent.

Grupul TeraPlast include societatea TeraPlast (producător de țevi, granule și profile din PVC), filialele TeraSteel Bistrița și TeraSteel Serbia (producători de panouri sandwich și structuri metalice zincate), TeraGlass (producător de ferestre și uși din PVC), TeraPlast Logistic (începând cu iunie 2016 coordonează activitățile logistice ale Grupului),  TeraPlast Ungaria (distribuitor), divizia de polietilenă (fosta Politub, producător de țevi din polietilenă) precum și societatea Depaco (producător de țiglă metalică).

Anul achizițiilor

Anul 2017 a fost marcat de o serie de evenimente importante în dezvoltarea grupului TeraPlast. Printre acestea se numără achiziția producătorului de panouri sandwich Interlemind din Serbia. Cumpărată în iunie 2017, investiția a depășit 6 milioane de euro. Aceasta este prima fabrică din străinătate deschisă după 1990 și aflată integral în proprietatea unei firme românești. În 2018, fabrica TeraSteel din Serbia își propune să vândă produse în valoare de peste 28 de milioane de euro. Acesta este un obiectiv cât se poate de realist, ținând cont de faptul că TeraSteel Serbia are o fabrică identică cu cea din România care a avut în 2017 o cifră de afaceri de 38 mil. euro și deservește o piață de 160 mil. euro, cu fabrica din Serbia.

Tot în 2017, grupul a încheiat acorduri pentru achiziționarea pachetului de 67% din Depaco, al doilea jucător de pe piața de țiglă metalică, prin brandul Wetterbest. TeraPlast a preluat controlul Depaco în ianuarie 2018, după obținerea avizului favorabil de la Consiliul Concurenței. La 31 decembrie 2017, Depaco era controlată în comun cu ceilalți asociați, prin urmare societatea este consolidată prin metoda punerii în echivalență (Depaco nu a avut o contribuție la EBITDA consolidată a grupului pentru anul 2017). Depaco a fost consolidată, ca subsidiară, începând cu ianuarie 2018.

Seria de achiziții a continuat cu preluarea Politub, unul dintre cei mai importanți jucători pe piața țevilor de apă și gaz, care a intrat integral în portofoliul TeraPlast începând cu luna octombrie a anului trecut. Din decembrie 2017, Politub a transferat business-ul către TeraPlast ca un tot unitar, devenind divizia de țevi polietilenă a TeraPlast. Pentru 2018, reprezentanții își propun dublarea cifrei de afaceri pentru această divizie.

Cifra de afaceri a TeraSteel Romania în 2017 a fost de 173 mil lei, iar EBITDA de 17,8 mil lei (2016: cifra de afaceri de 125 mil. lei, EBITDA de 15 mil. lei).

„Am mulțumirea că dacă în urmă cu 10 ani eram jucătorul nr.11, acum suntem lideri pe piața panourilor sandwich cu spumă poliuretanică din România. TeraSteel Serbia a generat EBITDA din a doua lună de producție. Cu fabrica din Serbia, acționăm pe o piață de 160 mil. euro. Ne-am propus pentru 2018 o cotă de piață de aprox. 20%. De 3 ani exportăm în Serbia, prin urmare avem cunoștințe solide în această piață”, spune Cosmin Pătroiu, director general TeraSteel.

Depaco este jucătorul numărul doi pe o piață de 300 mil. euro și își propune pentru 2018 majorarea cotei de piață, în special în centrul și nordul țării, unde la ora actuală are o prezență redusă, dar și extinderea prezenței pe piața europeană.

”Ne-am întărit forța de vânzări și am început derularea planurilor de extindere și eficientizare a capacităților de producție”, a declarat Valeriu Irimescu, director General Depaco.

Scăderea EBITDA consolidată a grupului se datorează lipsei de investiții în infrastructură care a impactat semnificativ TeraPlast SA, în particular divizia de instalații și amenajări. Pentru anul 2018 compania estimează o economie de 1,5 mil.de euro cu materia primă, ca urmare a punerii în funcțiune a secției de PVC reciclat, în noiembrie 2017. De asemenea, TeraPlast și-a adaptat politicile de aprovizionare, stocuri și distribuție la noile condiții de piață, se arată în comunicat.

 Pentru menținerea poziției de lider de pe piața canalizărilor exterioare, dar și pentru a-și crește cota de piață pentru sistemele de canalizare interioară, pentru 2018 TeraPlast a pregătit lansarea de noi produse, arată reprezentanții companiei.

“Am intrat în 2018 în top 10 reciclatori europeni și cu un portofoliu de produse structurat astfel încât să putem răspunde provocărilor actuale ale pieței”, a declarat Mirela Pop, director general TeraPlast.

Grupul TeraPlast își propune pentru anul 2018 o cifră de afaceri de peste 900 de milioane de lei. Portofoliul de produse al Grupului este structurat pe șapte linii de business: Instalații & Amenajări, Profile tâmplărie, Granule, Panouri termoizolante, Structuri metalice zincate, Tâmplărie termoizolantă și Țiglă Metalică – prin brandul Wetterbest, deținând poziții de top pe o mare parte din aceste piețe. Compania-mamă TeraPlast este lider de piață pe segmentele de canalizări exterioare și granule, și este al doilea jucător de pe piața de canalizări interioare. Subsidiara TeraSteel este al doilea jucător de pe piața de panouri sandwich și liderul pieței de structuri metalice zincate.