Top 30 cele mai inovatoare branduri de tehnologie

Samsung, iPhone și Huawei au fost desemnate de români cele mai inovatoare branduri de gadgeturi, conform studiului realizat de Unlock Market Research în perioada martie-aprilie 2018 pentru revista Biz. Top 10 este completat de Sony, Philips, Asus, HP, LG, Lenovo și iPad.

Tehnologia este integrată astăzi în toate aspectele vieții noastre, iar gadgeturile au devenit omniprezente. Inovația este un diferențiator cheie în acest domeniu, dar ce branduri tech s-au impus pe acest front în viața românilor? Obiectivul cercetării derulate de Unlock Market Research pentru Biz a fost măsurarea percepției consumatorilor pentru mărcile de gadgeturi cu care interacționează în viața de zi cu zi din punct de vedere al gradului de inovație pe care îl atribuie acestora.

Sunt brandurile care sunt folosite și recomandate, dar și cele care oferă cea mai bună experiență utilizatorilor de gadgeturi din România. Pentru că aceștia iubesc tehnologia și vor să fie la curent cu cele mai noi tendințe globale, dar, în același timp, evaluează critic aspectele funcționale ale dispozitivelor ce folosesc noile tehnologii și mulți iau decizii bine documentate. Rezultatul este topul de mai josTop 30 cele mai inovatoare mărci de tehnologie, care cuprinde cele mai inovatoare mărci de gadgeturi în percepția consumatorilor români.

Metodologie:

Studiul este bazat pe o cercetare cantitativă, realizată prin 450 de interviuri online, care a cuprins bărbați și femei cu vârste între 16 și 45 de ani din mediul urban (mare și mediu).

Gradul de inovare a fost determinat folosind metoda MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling). Respondenții au realizat alegeri multiple între mărci (cea mai inovatoare marcă și cea mai puțin inovatoare), în urma cărora a fost calculat un indice de inovație.

Ierarhia mărcilor este realizată pe baza unui index cumulat, calculat folosind scorul de inovație (MaxDiff) precum și gradul de interacțiune cu marca.

De asemenea, performanța unei mărci ține în mod indirect și de notorietatea acesteia în rândul consumatorului – dacă acestuia nu îi este familiară o anumită marcă, el nu o va putea evalua.