BizRemote by certSIGN

3 din 5 români au făcut cumpărături prin social media

5 mart. 2021 2 min

3 din 5 români au făcut cumpărături prin social media

Reading Time: 2 minute

Facebook este cea mai populară platformă socială folosită pentru shopping online (59% dintre români). Instagram este folosit de o treime dintre cumpărători și câștigă mai multă importanță în rândul tinerilor.

TikTok a apărut, de asemenea, printre mențiunile cumpărătorilor români, 10% declarând că au făcut cumpărături online folosind această platformă.

În România, majoritatea cumpărătorilor online au fost afectați de pandemie, fie din punctul de vedere al sănătății (ei înșiși sau cineva drag – 30%), fie din punct de vedere financiar (62%).

Cu al doilea val de Covid-19 din toamna anului 2020 și noi restricții la nivel național, canalele online au devenit esențiale, pratic o plasă de siguranță pentru acești consumatori afectați.

Un procent de 20% dintre cumpărătorii din online sunt nou-veniți în perioada pandemiei, iar 87% dintre aceștia provin din rândul acestei categorii afectate de Covid-19. Pentru ei, online-ul a devenit un spațiu al siguranței prin neexpunerea la risc de infectare în magazinele fizice, dar și un loc în care pot cerceta cu ușurință cele mai bune oferte de preț din marea varietate de produse și de promoții disponibile.

Acești cumpărători afectați valorifică la maximum ce are de oferit internetul. Interesant este faptul că ei cumpară online într-o măsură mai mare decât ceilalți bunuri de larg consum. Până mai ieri, această categorie își dorea foarte mult să răzbată în online, iar pandemia i-a prilejuit un salt important în acest mediu. Cine știe, poate chiar acești cumpăratori vulnerabilizați vor menține momentum-ul FMCG în online, având în vedere că acei cumpărători neafectați de Covid-19 încă preferă magazinele fizice pentru aceste categorii de produse”, declara Vasi Dragomir, Consumer & Insights Shopper Leader NielsenIQ

Cumpărăm online oricând și… chiar din mers

Comerțul online va crește cu siguranță doar dacă ne uităm că 85% dintre cumpărătorii online au adăugat încă o categorie în repertoriul lor, în ultimele luni. Cu atât mai mult există loc de creștere pentru FMCG în contextul pandemic.

În studiu am descoperit despre e-cumpărătorii români că pot face “shopping” în orice zi și fără să aibă o oră preferată, însă cei mai mulți sunt mai activi sâmbată (18%) și spre seară, în intervalul 18:00 – 22:00.

Smartphone-ul este cel mai folosit dispozitiv pentru cumpărături (80%). Acest lucru sugerează posibilitatea că unele cumpărături să fie făcute în mers – un context de cumpărăre ce favorizează apariția a numerosi factori perturbatori de la alegerea produsului până la finalizarea comenzii.

Foto:  © Guasor | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: