Interviuri & Opinii Digital MarComm Opinii

4 mituri dezmințite despre publicitatea nativă 

8 feb. 2022 4 min

4 mituri dezmințite despre publicitatea nativă 

Reading Time: 4 minute

În ultimii câțiva ani, reclamele native au continuat să câștige popularitate, în principal datorită faptului că obțin mai mult engagement în comparație cu alte formate de publicitate. Consumatorii tind să se uite la reclamele native cu 53% mai des decât la reclamele grafice. Engagementul, alături de conținutul nativ, este la egalitate cu engagementul obișnuit în conținutul editorial obișnuit.

De Olimpia Norsesovici, Senior Sales Manager, MGID România

În ultimii câțiva ani, reclamele native au continuat să câștige popularitate, în principal datorită faptului că obțin mai mult engagement în comparație cu alte formate de publicitate. Consumatorii tind să se uite la reclamele native cu 53% mai des decât la reclamele grafice. Engagementul, alături de conținutul nativ, este la egalitate cu engagementul obișnuit în conținutul editorial obișnuit.

Odată cu creșterea în popularitate, reclamele native au ajuns să fie considerate drept unul dintre cele mai eficiente, mai ușor de utilizat și mai sigure formate pentru mărci. În același timp însă, nu este surprinzător pentru nimeni că această popularitate masivă a stârnit o varietate de mituri și teorii fantastice despre publicitatea nativă și succesul acesteia.

Astăzi, vom stabili adevărul în ceea ce privește patru dintre cele mai comune mituri privind publicitatea nativă, ajutându-vă să înțelegeți ce este aceasta și de ce are atât de mult succes.

Mitul #1: În era știrilor false, reclamele native complică situația

Știrile false au stârnit destul de multe probleme în ultimii cinci ani și au fost asociate cu manipularea alegătorilor și alte practici neplăcute în politică. Un mit comun este că publicitatea nativă a ajutat la diluarea liniei subțiri care separă jurnalismul real de conținutul plătit.

Pentru a înțelege de ce acest mit nu are bază în realitate, trebuie să știi ce presupune conformarea. Companii precum MGID operează în conformitate cu legile și reglementările locale ale unei țări și respectă principiile de bază ale legii publicității. Deși legile privind publicitatea variază de la o țară la alta, toate interzic publicitatea mincinoasă, neloială și înșelătoare. Cu alte cuvinte, publicitatea nativă trebuie să fie veridică, exactă și dezvăluită ca publicitate.

Ea nu trebuie să lase loc la interpretare. Platformele care aplică regulile publicității fac tot posibilul ca oamenii să știe că se uită la un conținut sponsorizat. Acest lucru nu complică lucrurile deloc – reprezintă angajarea la transparență și standarde înalte în publicitate. 

Mitul #2: Brandurile au nevoie de reclamele native numai pentru a capta engagement

Brandurile nu au nevoie de reclame native doar pentru engagement. În cele mai multe cazuri, au încercat deja să forțeze engagementul folosind tactici agresive de publicitate, reclame care captează atenția și titluri clickbait de tipul: „Ce vei citi în continuare te va șoca”.

Rezultatul a fost un caz terminal de oboseală publicitară – respingerea subconștientă a reclamelor agresive de către utilizator. Brandurile au învățat că a obține engagement în sine nu este suficient. Reclamele trebuie să fie valoroase, informative și să nu deranjeze.

Este o concepție greșită obișnuită că, pentru a fi captivant, trebuie să inducă în eroare consumatorii. Cu toate acestea, atunci când conținutul sponsorizat este cu adevărat informativ, este mai mult decât captivant.

Este benefic pentru cititor, indiferent dacă se implică sau nu. În plus, în designul lor inerent, reclamele native sunt departe de a induce în eroare, dezvăluindu-se în mod clar ca un tip de reclamă încă de la început.

A fi înșelător poate dăuna mărcii mai mult decât ajută. Același lucru se poate spune despre editori. Atât brandurile, cât și editorii (în special cei din urmă) își pun reputația în pericol atunci când recurg la practici înșelătoare.

Mascarea unui anunț și ascunderea acestuia de public este o modalitate sigură prin care acesta își pierde încrederea în produsul editorial – și de asemenea o cale rapidă spre diminuarea veniturilor dvs. Pe termen lung, siguranța brandului este mai importantă decât profiturile rapide.

Mitul #3: Știrile false trec de moderarea publicității native 

La MGID, noi facem verificări multifactoriale automat și manual cu bazele de date interne ale diferitelor personalități. În acest sens, ne-am parteneriat cu GeoEdge pentru a putea superviza fiecare reclamă creativă de pe platforma noastră. Această soluție software, împreună cu verificările manuale, împiedică reclamele rău intenționate și false să vadă vreodată lumina zilei.

Cu aceste măsuri de securitate în vigoare, niciun personaj fals photoshopat nu va trece vreodată de procesul nostru de moderare. Acest lucru este valabil și pentru conținutul explicit sau înfiorător, precum și pentru endorsările false ale celebrităților și modelele false.

Mitul #4: Reclamele native sunt create numai pentru a vinde un produs 

Reclamele native sunt la o mare distanță de strategiile agresive de publicitate care au în vedere ca scop final doar vânzările. Țelul lor principal nu este reprezentat de promovarea unui produs sau serviciu, ci mai degrabă bogăția de informații de încredere pe care le poți obține.

Anunțurile native pot, de asemenea, să conducă utilizatorii către site-uri web de știri de încredere, oferind povești verificate de pe tot globul. Deoarece vizitatorii pot citi gratuit informațiile fără să se angajeze vreodată într-o tranzacție, nu are prea mult sens să pretindem că reclamele native sunt doar despre vânzări. Vizitatorul poate consuma conținutul și poate lua o decizie informată dacă dorește sau nu să petreacă mai mult timp pe site.

Mai mult de atât, MGID le permite advertiserilor să lanseze campanii promoționale de content și să atragă trafic către proiectele de content ale advertiserilor. Promoțiile de conținut pot ajuta la răspândirea conținutului relevant, util și distractiv, în timp ce crește gradul de conștientizare a brandurilor și ajută publicul nou (sau existent) să descopere un produs.

Gânduri de încheiere

Este suficient să spunem că MGID tinde întotdeauna pentru cel mai înalt standard de conformitate și siguranță a brandului în publicitate. Verificările noastre multifactoriale nu lasă loc pentru pagini web și povești false, dezinformare, angajamente false, produse placebo, mențiuni exagerate de sănătate sau imagini explicite.

În plus, respectarea deplină a legilor privind publicitatea înseamnă că ne extindem procesul de moderare la încălcarea drepturilor de autor și la încălcarea proprietății intelectuale. Orice încercare de susținere din partea personalităților mass-media, a influențelor și a liderilor de opinie este rezolvată rapid.

Cu un proces elaborat de moderare și angajament față de cele mai înalte standarde de publicitate, MGID deschide calea pentru ca publicitatea nativă să ajungă cu succes în fiecare colț al lumii.

Photo 80658277 © Aquarius83men | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: