Analize Digital MarComm Stiri

Portretul utilizatorilor români de Clubhouse: 86% folosesc rețeaua pentru a-și îmbunătăți cunoștințele în domeniul lor de activitate

14 apr. 2021 3 min

Portretul utilizatorilor români de Clubhouse: 86% folosesc rețeaua pentru a-și îmbunătăți cunoștințele în domeniul lor de activitate

Reading Time: 3 minute

Cefaci.online, blog colectiv pe teme de comunicare și marketing digital în România, anunță rezultatele “👋  Clubhouse România Survey 2021” primul studiu din România realizat pe audiența Clubhouse, în martie 2021.

Inițiativa oferă brandurilor, agențiilor de publicitate, PR, marketing și media, dar și publicului larg, primul profil al utilizatorului de Clubhouse din România, pe un eșantion de 302 utilizatori ai rețelei sociale.

Utilizatorul român de Clubhouse are vârsta cuprinsă între 25 și 44 de ani (77,4%), locuiește în București (67,7%), are studii superioare (92,8%), este angajat (58,0%), folosește WhatsApp (83,8%), petrece minim 2 ore pe zi pe Clubhouse (54,6%).

Motivul principal pentru care intră pe Clubhouse este acela de a-și îmbunătății cunoștințele (86,8%), urmat de faptul că, în contextul actual, noua rețea socială le oferă acces la dezbateri și evenimente cu Key Opinion Leaders (54%).

Clubhouse este o rețea socială pentru conversații audio, care permite oamenilor de pretutindeni să vorbească, să povestească, să dezvolte idei, să aprofundeze prietenii și să cunoască oameni noi și interesanți din întreaga lume. A fost lansată în aprilie 2020 în Bay Area de doi antreprenori, absolvenți ai Stanford University, este disponibilă momentan doar pentru terminalele cu iOS, iar accesul se face pe bază de invitație de la un alt membru.

În România a intrat în cea de-a doua jumătate a lunii ianuarie 2021 și s-a răspândit rapid printre profesioniști din industriile de comunicare, marketing și e-commerce de la noi, early adopters ai precedentelor rețele sociale. Conform studiului, cel mai bine reprezentat segment a rămas cel din MarComm (23,5%), urmat de IT & Telecomunicații (14,9%), Social Media (9,9%), creatori de conținut / influencers (7%), media online și zone creative (actori, cântăreți) ambele cu 6.3%.

Clubhouse este prima rețea socială din istorie care a răspuns unor nevoi clare, create de contextul pandemiei în industriile digitale, ale căror activități creative au fost afectate de lockdown, distanțare și de lipsa evenimentelor, sau a activărilor de brand. Nu a fost niciodată mai ușor să organizezi un eveniment cu C-Levels, persoane publice cu prezență pe TV sau radio, sau profesioniști din e-commerce, ori să ai acces la un eveniment de acest gen din confortul canapelei, ori al scaunului de birou, a declarat Costin Cocioabă, fondator Cefaci.Online.

În afara Capitalei, care strânge 67.7% din audiența aplicației, Cluj-Napoca (5.6%), Timișoara (2.6%), Brașov, Constanța și Iași, fiecare dintre ele reprezentate de un procent de 2.1% sunt orașele din care provin încă aproape 15% din totalul utilizatorilor de Clubhouse din România. Mai mult, 8.3% locuiesc în afara țării, cei mai mulți români fiind relocați în Statele Unite (2.6%), UK (1.4%) și Țările de Jos (1%).

Dintre respondenți, 53% au auzit de Clubhouse din social media, în timp ce 32% au primit direct pe SMS o invitație de la cineva cunoscut. 23.6% sunt proprietari de business-uri, 12.8% freelanceri, 32.8% dintre respondenți sunt angajați, implicați sau interesați de proiecte personale, în timp ce 16.4% sunt angajați într-o funcție de management.

Utilizatorii Clubhouse pot fi găsiți pe Instagram (82.1%), Facebook (76.8%), ori Youtube (63.9%), și comunică prin intermediul WhatsApp (83.8%) și Facebook Messenger (58.3%). 37.4% preferă doar să asculte în camere de discuții (rooms) publice, iar un procent de 16.6% intenționează să creeze room-uri în perioada următoare. Un procent de 19.2% sunt utilizatori activi, cu nenumărate room-uri create, ori care dețin deja un Club în cadrul rețelei sociale.

Numărul urmăritorilor utilizatorilor din România de Clubhouse este de ordinul miilor, 4% având între 1001 și 2000 de followers, în timp ce doar 3% au peste 2000 de followers. Ca surse de informare s-au evidențiat rețelele sociale (31.5%), presa online (30.7%) și blogurile (18.5%). TV-ul este sursă de informare pentru 12.5%, în timp ce presa scrisă deține doar 2.7% din audiența Clubhouse.

Chestionarul a avut 302 respondenți și a fost comunicat prin intermediul celor mai populare cluburi de pe Clubhouse (@CeFaciOnline, @FOMO Trends Talk, @Romania, @SocialPedia, @Romania Identity Club, ori @Concerteaza), room-urile organizate de administratori și membri ai acestor cluburi, cele două grupuri de Facebook dedicate Clubhouse și SocialPedia.

Lansat în ianuarie 2021, cefaci.online este un blog colectiv cu informații preponderent din industriile de marketing și comunicare digitale, urmărind trendurile și acoperind zone de interes și actuale, precum influencer & content marketing, social media, publishing, ori campaniile brandurilor în digital.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: