Digital Interviuri

Alexandra Vamanu, Sinaps: Cum lucrezi cu agenția de digital

16 iun. 2022 3 min

Alexandra Vamanu, Sinaps: Cum lucrezi cu agenția de digital

Reading Time: 3 minute

Sinaps este una dintre cele mai mari agenții de performance din România, cu o echipă de 47 de specialiști din Iași, Cluj, București, Constanța și Brașov, cu peste 9 ani experiență în furnizarea de soluții de marketing digital, care acum are birou fizic și în București. Pentru a veni în ajutorul celor care încă au dileme cu privire la prezența online, am stat de vorbă cu Alexandra Vamanu, business developer manager Sinaps, despre ce înseamnă, pe scurt, prezența online.

În 2022, ce contează cel mai mult pentru a fi găsit de clienți – un website propriu (și ce elemente trebuie să conțină pentru a conta cu adevărat), aplicație mobilă, cont pe Facebook, TikTok, Instagram, LinkedIn etc?

Cu cât mai vizibil, cu atât mai bine. Suntem conectați digital mai mult ca niciodată, iar acest lucru îl observăm de câțiva ani în datele analizate pe mii de afaceri din România. Anul viitor, în Europa și Statele Unite, numărul mediu de dispozitive digitale per cap de persoană va atinge cifra de 9,4, iar aici includem telefon, PC, Smart TV, smartwatch, boxe inteligente, ș.a.m.d. Pe lângă faptul că zilnic folosim mai multe dispozitive, folosim și multiple canale pentru a achiziționa servicii sau produse online.

Avem clienți care generează prospecți mai mulți din paginile de Social Media decât din website-ul propriu, dar cumulat reușesc să-și atingă obiectivele lună de lună. Deci, recomandăm să fii prezent acolo unde există public pentru afacerea ta, să fii vizibil pe toate posibilele puncte de contact pe care le are un utilizator normal.

Ce înseamnă să optimizezi un website pentru a fi găsit pe internet și cum diferă acest lucru față de designul unui site? La ce trebuie să fie atentă o corporație și la ce trebuie să se uite un startup?

Indiferent dacă ești un startup sau corporație site-ul trebuie să bifeze trei lucruri esențiale: să fie rapid, să fie sigur și să raspundă nevoilor vizitatorilor. Să le bifezi pe toate este uneori o provocare, indiferent de dimensiunea companiei, dar trebuie tratate ca un proces ce poate dura mai mult sau mai puțin și, ca peste tot, un echilibru, un balans fin între toate.

Cu cât adaugi mai multe funcționalități ce pot îmbunătăți experiența utilizatorilor în site, cu atât există riscul ca acestea să îngreuneze încărcarea site-ului respectiv.

Ce presupune automatizarea marketingului și publicității online? Este recomandat unei companii să-și seteze singură campaniile? Unde intervin oamenii dintr-o agenție, mai este nevoie de ei?

Nu trebuie să ne împotrivim evoluției, așadar nu cred că nu mai există domeniu în care să nu existe automatizare, de la agricultură la trafic aerian. Automatizarea înseamnă de fapt eficientizarea muncii, iar noi la Sinaps îmbrățișăm acest lucru, pentru că de fapt se automatizează task-urile de rutină, ceea ce ne oferă mai mult timp pentru creativitate și mai multă implicare cognitivă acolo unde contează, în relația efectivă pe care o avem cu clientul. Când automatizările aduc rezultate, atunci cu toții spunem ca acestea sunt bune, problema apare în momentul în care nu apar rezultatele așteptate, pentru că un specialist este important să cunoască cum generează vânzări, dar în egală măsură ar trebui să știe și din ce motive obiectivele nu sunt atinse și ce acțiuni să facă.

Până acum, agenția a administrat bugete de peste 41 milioane de euro pentru cei 1.000 de clienți, pe cele mai populare platforme: Google Ads, Facebook Ads, YouTube Ads, Instagram Ads și TikTok Ads, fiind printre primele agenții Google Premier Partner și Meta Business Partner din România.

În 2021, Sinaps și-a mărit echipa în toate departamentele, ajungând la finalul anului cu 40% creștere a cifrei de afaceri. Tendința de creștere a mediului online din România, plus orientarea către scalare a agenției a făcut ca și ultimul an să fie unul cu o creștere importantă a cifrei de afaceri, de la 700.000 euro în 2020, la aproximativ 1.100.000 euro în 2021.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: