Antreprenori Business Companii Interviuri Stiri

Cum arată biroul viitorului

12 feb. 2020 5 min

Cum arată biroul viitorului

Reading Time: 5 minute

Fulga Dinu, Country Manager Operations, IMMOFINANZ România, vorbește despre strategia companiei pe 2020 și 2021 și explică conceptul myhive pe segmentul clădirilor office.

Fulga Dinu IMMOFINANZ România 1

Cum a fost anul 2019 pentru IMMOFINANZ?

2019 a însemnat continuarea unei dezvoltări puternice a grupului nostru, începută în anul precedent. Mai exact, baza noastră solidă este dată de gradul înalt de ocupare de 95% la nivelul întregului grup, de o rată bună de rentabilitate a chiriei de 6,3% și de obținerea unui calificativ de investment grade. În vederea îmbunătățirii eficienței și ca urmare a repoziționării portofoliului în ultimii ani, IMMOFINANZ este pe un trend ascendent, atingând o valoare a portofoliului de peste 5 miliarde de euro.

Care a fost performanța companiei în România raportat la ce se întâmplă la nivelul grupului?

A fost un an plin de succes în ceea ce privește continuarea consolidării poziției noastre pe piață și a ofertei noastre pentru clienți. Pentru clădirile de birouri am câștigat mai mulți chiriași noi, printre care Sodexo, Rohde & Schwartz Topex, Whole Food Process (TricSHOT), Stradale, Motul. La sfârșitul anului 2019 am finalizat procesul de modernizare parțială și am redeschis VIVO! Cluj‑Napoca într-un spațiu ultramodern atât de cumpărături, cât și de leisure. Astfel, am lansat noi branduri renumite precum Peek & Cloppenburg, care a devenit cel mai mare magazin de fa­shion din Transilvania, cu o suprafață de peste 3.500 mp. De asemenea, tot din categoria premierelor pentru întreaga regiune am deschis Zara Home și Oysho (parte a Grupului Inditex), precum și Pepe Jeans, Skechers, ACBC și Nespresso. În plus, multe alte branduri deja prezente în VIVO! Cluj-Napoca s-au lansat cu ultimele concepte internaționale de magazine. VIVO! Cluj-Napoca este în prezent închiriat în totalitate și, datorită succesului în urma modernizării, au fost înregistrate cifre record de vizitatori.

“Portofoliul activ cuprinde 17 proprietăți cu o valoare aproximativă de 646 milioane de euro. Per total însă, portofoliul nostru în România se ridică la aproximativ 770 milioane de euro.” – Fulga Dinu, Country Manager Operations, IMMOFINANZ România

Care sunt proiectele imobiliare pe care IMMOFINANZ le are în România?

La sfârșitul anului 2019 am început un proces de modernizare a două imobile situate în IRIDE, parcul nostru de clădiri de birouri, procesul implicând modernizarea completă a acestora și relansarea lor sub conceptul myhive. Obiectivul modernizării include reproiectarea principalelor zone de lobby pentru a permite iluminarea naturală și implementarea unui design arhitectural atractiv și modern. Procesul presupune, de asemenea, reconfigurarea principalelor intrări, renovarea zonelor comune și mo­dernizarea sistemelor mecanice, electrice și de instalații. Cele două clădiri myhive IRIDE eighteen și myhive IRIDE nineteen vor fi redeschise pe parcursul acestui an, în prezent o parte importantă a acestora fiind deja închiriată.

myhive IRIDE nineteen m
myhive IRIDE nineteen

Ce aduce nou conceptul de birouri myhive?

myhive este conceptul de office al viitorului, este un brand care impune trendurile în segmentul clădirilor de birouri. Conceptul inovator, ce aparține IMMOFINANZ, a fost creat cu un singur scop major, acela de a susține companiile de succes. Există patru principii majore care definesc conceptul myhive: ospitalitatea – mai exact designul modern asemănător atmosferei calde și primitoare a hote­lurilor de lux și serviciilor de concierge, infrastructura – ce include zone de lounge ale chiriașilor, restaurante, magazine, săli de conferințe, săli de fitness, parcări pentru biciclete etc., în cele mai mari clădiri myhive, flexibilitatea și, cel mai important, comunitatea myhive, căreia îi sunt dedicate în exclusivitate evenimente sociale, culturale, educaționale și sportive. De altfel, esența conceptului myhive este crearea și dezvoltarea unei comunități, pentru moment datele companiei arătând că mai mult de 50% dintre oamenii care lucrează în spațiile de birouri myhive sunt deja înscriși în aplicația care le e dedicată și prin care pot accesa diversele facilități pe care le oferim.

Care sunt tendințele în rândul consumatorilor pe segmentul office?

În ultimii ani, am observat preocuparea din ce în ce mai mare a companiilor pentru bunăstarea angajaților la birou, iar acest lucru a devenit atât o provocare, cât și o oportunitate pentru toți proprietarii de clădiri de birouri. Din ce în ce mai multe companii au început să recunoască faptul că un mediu de lucru inteligent și progresiv afectează în mare măsură valoarea brandului, îmbunătățind sănătatea și productivitatea, inovarea și colaborarea angajaților. În acest moment nu mai este vorba despre simple birouri, ci despre spații care pot avea confortul unei locuințe. Așadar genul acesta de spații de birouri creează deja valoare, contribuind la facilitarea recrutării și menținerii angajaților și consolidarea brandului, iar tendința va continua în această direcție. Din acest punct de vedere conceptul myhive iese în evidență, fiind creat în întregime cu respect și grijă pentru nevoile și dorințele omului modern.

Care este valoarea portofoliului de active pe care le dețineți în România?

Portofoliul activ cuprinde 17 propri­etăți cu o valoare aproximativă de 646 milioane de euro. Per total însă, portofoliul nostru în România se ridică la aproximativ 770 milioane de euro.

Care sunt tendințele pe segmentele pe care activați?

Pe segmentul de birouri, așa cum am menționat anterior, clădirile au trecut deja de nivelul unor simple spații de lucru. Având în vedere că piața muncii e din ce în ce mai competitivă, companiile se concentrează din ce în ce mai mult nu numai pe atragerea, ci și pe păstrarea angajaților valoroși, iar spațiile de birouri joacă un rol esențial în acest sens. În prezent, clădirile de birouri trebuie să fie sustenabile, să aibă un design modern și să ofere diverse servicii pentru a satisface nevoile chiriașilor, contribuind în același timp la bunăstarea generală a acestora. Acesta este, de altfel, și obiectivul principal al IMMOFINANZ. Având experiența myhive, ne străduim în mod constant să fim la curent cu nevoile și dorințele aflate în continuă schimbare ale clienților noștri. Pe segmentul de retail, datorită modului alert de viață, contemporan, este esențial să le oferi vizitatorilor din centrele comerciale o experiență 360. Este ceea ce facem în centrele noastre comerciale VIVO!, unde ne concentrăm pe oferirea de noi și noi experiențe de shopping calitative, completate de spații de petrecere a timpului liber, terenuri de joacă pentru copii și zone dedicate întregii familii.

Care este strategia companiei pentru 2020 și 2021?

Ne considerăm un investitor pe termen lung pe piața românească, focusul nostru fiind satisfacerea dorințelor și nevoilor clienților noștri, ceea ce duce la o rată ridicată de ocupare și la un cash-flow stabil. În acest context vom continua în aceeași direcție, adaptându-ne în mod cons­tant la nevoile chiriașilor noștri, care în prezent au devenit din ce în ce mai sofisticați.

Strategia de bază a companiei se concentrează pe managementul și dezvoltarea celor trei branduri din portofoliu, renumite pentru calitate: myhive pentru birouri și VIVO! și STOP SHOP pentru zona de retail.

 

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 339 (20 ianuarie – 17 februarie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: