Interviuri Brand Focus Tech

Alexandru Costache, Samsung: Inovația ca strategie de brand

29 ian. 2021 5 min

Alexandru Costache, Samsung: Inovația ca strategie de brand

Reading Time: 5 minute

Cum folosești inovațiile pentru a oferi utilizatorilor experiențe care răspund nevoilor și stilului lor de viață? Alexandru Costache, Head of Mobile Product Management, Samsung Electronics România și Bulgaria, ne arată cum Samsung construiește produse inovatoare care să fie utile pentru consumator.

Lumea din jurul nostru este rezultatul unei evoluții continue baza­te pe inovație, iar tehnologiile dezvoltate în ultimii ani ne-au schimbat radical viața și ne-au ajutat să trecem cu mult mai bine peste obstacolele fără pre­cedent ridicate de pandemie.

Conceptul de inovație se referă la o schimbare făcută într-un domeniu sau într-un sistem, în scopul de a-i îmbunătăți calitățile sau pentru a crește productivitatea.

„Asta urmărim să facem în fiecare an la Samsung și am identificat 4 piloni pe care nivelul de inovație la nivel global a crescut simțitor în ultimii ani”, spune Alexandru Costache, Head of Mobile Product Management, Samsung Electronics România și Bulgaria.

Care sunt cei patru piloni ai exploziei de inovație pe care o traversăm?

1. Conținutul multimedia

Ne bazăm din ce în ce mai mult pe camerele telefoanelor noastre pentru a filma și mai ales pentru a vizualiza conținut video.

În România, principalul motiv pentru care românii se uită la astfel de content este rela­xarea (76,1%). Următoarele două motive sunt: pentru a învăța ceva nou (53,8%) și pentru a se distra (53,2%), dar și ca să afle informații despre branduri (46,2%), să învețe cum să rezolve o anumită problemă (45,2%) sau să țină pasul cu trendurile (32,5%).

Cum smartphone-urile au devenit extrem de populare, era de așteptat ca și consumul de conținut video să se extindă proporțional pe acest tip de dispozitive. Doar 15% dintre românii care urmăresc clipuri video online nu o fac și de pe telefon.

Nu doar telefoanele sunt tot mai inteligente, revoluția smart a ajuns să schimbe și televizoarele, ceea ce duce la creșterea consumului de video online datorită capacității TV-urilor de a se conecta la servicii de streaming ca Netflix, HBO Go, Twitch, dar și la platforme online ca YouTube.

2. Tehnologia 5G

Ne aflăm în pragul unei schimbări profunde a revoluției smart, fiindcă 5G va permite în timp conectarea a miliarde de dispozitive și va aduce reali­tatea virtuală și cea augmentată la un nivel care până acum era puternic limitat de tehnologie. Ne va fi mai ușor să călătorim virtual fără a pleca din sufragerie, vom putea urmări meciuri de fotbal într-un mod mai imersiv.

Dincolo de aceste scenarii ușor futuriste, 5G va avea un impact important asupra businessurilor și industriilor din întreaga lume, prin conectivitate mai bună, latența mai mică și viteză mai mare. „Vom fi martori ai unor operații chirurgicale de la distanță, internet rapid în zone unde infrastructura subterană nu este bună, schimbarea felului în care consumăm conținut video și lista poate continua”, arată ­Alexandru Costache.

3. Internet of Things

Odată cu răspândirea 5G, numărul dispozitivelor conectate va exploda și interconectarea dispozitivelor inteligente ne poate îmbunătăți semnificativ viețile. Putem controla electrocasnicele de la distanță, putem economisi timp și putem duce vieți mai sănătoase cu ajutorul Internet of Things (IoT). Conceptul devine din ce în ce mai familiar, inclusiv pentru români, însă nu suntem încă în punctul în care să putem vorbi de o rată de adopție ridicată a acestui concept tehnologic. Deși jumătate dintre români cred că viețile lor ar fi mai ușoare într-o locuință inteligentă, tot jumătate din ei nu își conectează smartphone-ul la alte dispozitive inteligente. Samsung vine în domeniu cu aplicația SmartThings, care le permite utilizatorilor de electrocasnice să își controleze de la distanță purificatorul, sistemul de aer condiționat, frigiderul și alte electrocasnice, ­într-un mod ­sigur. Iar ceasurile inteligente ­Samsung pot da informații în timp real ­despre locuința smart.

4. Inteligența artificială

Dacă acum zece ani, inteligența artifi­cială ne ducea cu gândul la roboți cu care să putem discuta și care să ­rezolve taskuri pentru noi, între timp, avem această tehnologie în buzunar și o folosim în fiecare zi, uneori fără să știm că o facem. Poate cel mai utilizat tip de inteligență artificială în acest moment este asistentul virtual din telefoane, boxe, televizoare și alte gadgeturi inteligente. Acești asistenți digitali, precum Bixby de la Samsung, sunt capabili să înțeleagă ce spunem și ne pot răspunde și pot executa sarcinile pe care i le-am dat. Folosim AI pe smartphone-uri fără să ne dăm seama că o facem. De exem­plu, această tehnologie ne ajută să facem fotografii mai bune, prin ­optimizarea culorilor și a contrastului pe baza analizei a milioane de imagini.

De la inovație la produs

Inovația nu trebuie să fie, însă, un scop în sine, ci să ofere ceva util omului, nu doar posibilitatea de a face ceva de dragul tehnologiei.

Ceea ce ieri reprezenta un punct de diferențiere, astăzi reprezintă un punct de paritate fără de care nu poți să intri în această industrie. Putem sa le vedem ca pe niște mici revoluții ­succesive. Sau, dacă ne uităm la intervale mai lungi de timp, ca pe niște evoluții succesive în limitele unei forme fizice prestabilite„, arată ­Alexandru Costache.

Iar dacă ne uităm la forma fizică a produsului, în cazul telefoanelor, aceasta a suferit cele mai puține puține sau mici evoluții succesive. Au fost, însă, revoluții majore care au redefinit atât modul în care folosim dispozitivul, cât și pentru ce-l folosim. Am trecut de la telefoane pe care le căram cu geanta la telefoane de buzunar, mici și cu taste, apoi la telefoane cu ecran tactil, care în ultimii 11 ani au redefinit major modul în care folosim un telefon inteligent.

Acum, am ajuns în fața unui nou moment de cotitură: o nouă schimbare a formei fizice, odată cu apariția tele­foanelor pliabile. „Această schimbare nu vine ușor. E nevoie de timp pentru research. Noi credem că am ajuns într-un moment în care putem fi cu adevărat mândri de această inovație tehnologică, sub numele de Galaxy Fold 2, pe care îl consider companionul ideal pentru cei preocupați de productivitate”, subliniază Alexandru Costache.

Samsung Galaxy Z Fold2
Samsung Galaxy Z Fold2

Samsung Galaxy Z Fold2 este un exem­plu clar de inovație de produs care aduce un salt tehnologic important față de smartphone-urile cu formă convențională. Și care a evoluat spectaculos în doar un an de la lansarea generației precedente.

Ecranul secundar oferă experiența unui smartphone obișnuit (verificarea e-mail-urilor, căutarea de informații, urmă­rirea de conținut video fără a deplia dispozitivul). Iar când este de­­pliat, utilizatorul are în față un ­ecran mai mult decât generos, cu rată de reîmprospătare de 120 Hz, care schimbă complet experiența de gaming și de vizionare de conținut.

Productivitatea crește când poți des­chide mai multe fișiere în aceeași aplicație și le poți vizualiza simultan sau poți muta conținut dintr-o aplicație în alta, cu drag and drop. Și inovația continuă la nivelul desig­nu­lui, care prezintă o balama ascunsă perfect integrată în construcția dispo­zitivului.

Iar serviciul de consultanță Galaxy Z Premier oferă clienților ­acces la experți care să îi învețe cum să folosească dispozitivul la potențial maxim.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 350 (25 ianuarie – 1 martie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: