Alina Stan, Beiersdorf: Grija schimbă totul
Reading Time: 5 minuteAlina Stan, HR Manager SouthEast Europe, vorbește pentru Biz despre cultura Beiersdorf și cum valorile companiei sunt împărtășite și transmise mai departe de fiecare coleg.
Care sunt cele mai mari provocări pentru un angajator cum este Beiersdorf, în 2025?
Provocările vin din mai multe zone. În primul rând ambiția noastră este să devenim cea mai bună companie de skin care din lume. Nu este un obiectiv ușor de atins și bineînțeles că vine cu o mare responsabilitate. În ceea ce privește departamentul de HR, consider că provocări avem în zona de recrutare și nu numai. Ne dorim să găsim talentele potrivite care să contribuie la dezvoltarea frumoaselor branduri Beiersdorf și să își dorească să crească profesional.
Cum arată cultura companiei?
Dacă ar fi un singur cuvânt pe care l-aș alege acela ar fi CARE. Cultura organizației noastre este definită de conceptul de GRIJĂ. Anul trecut am lansat la nivel global o politică pentru boli grave ce sprijină angajații Beiersdorf în momente mai puțin plăcute. Prin această politică ne dorim să fim aproape de colegii noștri ce trec prin momente dificile și să le asigurăm sprijinul necesar, oferind standarde minime pentru toți angajații. În aceeași măsură, cultura organizațională Beiersdorf rezonează foarte bine cu ideea de echipă.
Cât de important este brandul de angajator astăzi? Cum l-ați construit și cum îl consolidați?
Fără nicio îndoială, brandul de angajator are o importanță ridicată mai ales într-o piață a muncii unde competiția este pe măsură și o resimțim. Totodată pentru noi este important să reușim să transmitem candidaților cine suntem, care sunt valorile noastre și mai ales cum ar arăta o zi în Beiersdorf.
Am început să construim cu pași mici dar siguri brandul de angajator, cu siguranță consumatorii știu foarte bine despre brandurile noastre la nivel global, NIVEA, EUCERIN, HANSAPLAST (doar câteva dintre ele), însă cred că este important să știe și cine suntem noi, ce principii avem și bineînțeles ce ne diferențiază față de alți angajatori.
În 2024 am lansat noul EVP (employer value proposition), care are patru piloni: Care Beyond Skin, Brands Beyond Products, Togetherness Beyond Teams și Personalities Beyond Employees. Sub motto-ul „Care Changes Everything” încercăm să transmitem candidaților inițiativele noastre și realitatea din organizație spusă chiar de colegi.
Ce acțiuni de employer branding ați făcut în 2024?
Anul a început cu lansarea internă a noului nostru EVP, construit luând feedback direct de la persoane ce lucrează în Beiersdorf. Cei patru piloni cred că ne reprezintă pe deplin și reflectă cultura organizației noastre. În 2024 am devenit mai prezenți cu acțiuni legate de zona de employer branding. Cred că este important să fim aproape de generațiile viitoare, să le înțelegem nevoile și așteptările de la un viitor angajator.
Am început o colaborare frumoasă cu cei de la SNSPA, fiind prezenți la anumite cursuri ale studenților din anul III licență și anul II masterat. Cu această ocazie le-am povestit despre Beiersdorf și le-am împărtășit informații legate de brandul nostru iconic NIVEA.
În aceeași măsură ne-am dorit să fim mai aproape și de candidații actuali, motiv pentru care am colaborat cu colegii din România pentru a crea o serie de testimoniale video prin care au povestit despre cultura organizațională din Beiersdorf, oportunitățile de carieră, cum vedem noi sustenabilitatea și care sunt inițiativele pe această zonă, dar și cum arată viața în Beiersdorf pentru ei.
De ce sunt importante diversitatea și incluziunea în cadrul unei companii? Cum promovați aceste valori în companie?
Este important ca toți angajatorii să poată includă în strategia lor diversitatea și incluziunea – într-o lume ce se află în continuă transformare, integrarea acestor concepte este esențială pentru orice companie astfel încât să facă față provocărilor și pentru a atrage talente din medii diverse.
Cred cu tărie că putem identifica persoane cu potențial în diferite medii. Ne dorim să avem diversitate în echipa noastră pentru a reuși să aducem perspective diferite. Începând cu 2024 avem o nouă strategie numită Win With Care și este esențial să avem echipe diverse care să continue să creeze împreună povestea brandurilor noastre iconice astfel încât să fim cât mai aproape de nevoile diverse ale consumatorilor noștri.
În Beiersdorf, DE&I este o prioritate și avem alocate resurse în cadrul organizației pentru a accelera agenda noastră internă pe zona de diversitate, incluziune și echitate. Când vine vorba de diversitate suntem atenți în procesul de recrutare să ajungem la cât mai mulți candidați din medii diverse. Incluziunea este crucială în cadrul unei organizații, astfel ca începând cu 2024 am implementat un program de training DE&I pentru lideri. Este esențial pentru noi ca liderii din cadrul Beiersdorf să înțeleagă aceste concepte și să le aplice în interacțiunile cu echipele lor.
Cultura este creată prin lideri întrucât au o mare influență asupra echipelor. Este fundamental ca orice persoană care lucrează în cadrul Beiersdorf să se simtă acceptată așa cum este, să poată vorbi deschis despre valori, principii, fără teama de a fi judecată. Acest lucru este integrat și în brandul nostru de angajator ce se referă la personalități dincolo de sintagma angajat. Măsurăm percepția asupra diversității și incluziunii și prin chestionarul anual de engagement.
Cum reușiți să atrageți și să rețineți cele mai bune talente din piață?
Voi începe cu strategia noastră de a atrage talente. Este important în procesul de recrutare să le povestim despre noi, care este viziunea noastră pentru brand-urile globale Beiersdorf, dar și unde ne dorim să ajungem. Valorile CARE, TRUST, COURAGE și SIMPLICITY ne-au adus până aici și sunt integrate în modul în care luăm decizii, cum rezolvăm anumite situații sau cum setăm obiective.
Punem bazele unui mediu de lucru sănătos, unde perspectivele tuturor sunt valorificate și respectate. O să citez un coleg care lucrează în cadrul Beiersdorf România în departamentul de vânzări de mai bine de 20 de ani – „Am venit pentru brand și am rămas pentru oameni”. Relațiile dintre oameni, colaborarea, faptul că învață reciproc și se dezvoltă contribuind la succesul Beiersdorf sunt lucruri ce fac parte din strategia noastră de retenție.
De asemenea, oferim oportunități de dezvoltare internațională, există deschidere către relocare în alte țări pentru a prelua roluri în alte filiale Beiersdorf sau chiar în sediul nostru din Hamburg, Germania. Bineînțeles că este important să rămânem competitivi și din perspectiva compensației și a beneficiilor pe care le acordăm.
Ce planuri aveți pentru 2025?
În 2025 vom continua inițiativele strategice – activitățile legate de DE&I, programul de training pentru manageri și mai mult decât atât, planificăm să extindem această inițiativă și către restul colegilor.
Ne dorim de asemenea să fructificăm sau să începem colaborări noi cu universitățile de renume din București pentru a ajunge la cât mai mulți studenți și potențiale talente.
O altă prioritate va fi dezvoltarea actualilor lideri și pregătirea liderilor viitori – cred că este crucial pentru orice manager să aibă pe agenda anului 2025 – și nu numai – obiective legate de dezvoltarea echipei lor. O altă zonă unde ne vom concentra eforturile și în 2025 este agenda de sustenabilitate, vom continua colaborarea cu SOS Satele Copiilor pentru a contribui la înlăturarea izolării sociale.
Nu în ultimul rând, departamentul de HR va continua să fie un suport pentru business și pentru echipe, îmi doresc să contribuim la succesul Beiersdorf prin atragerea candidaților potriviți, retenția talentelor din momentul actual și nu în ultimul rând perfecționarea competențelor echipelor existente.
Biz Germania este un proiect Biz unic în lume, powered by #Melitta. Parteneri: #Beiersdorf, #Kaufland, #MercedesBenz, #Penny, #Porsche #Weihestephaner
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 390 (20 februarie – 15 martie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz


