Interviuri

Amalia Georgescu, Amylia: Până în 2026, piața de produse cosmetice și parfumerie din România va crește cu 2,3%

8 mart. 2023 4 min

Amalia Georgescu, Amylia: Până în 2026, piața de produse cosmetice și parfumerie din România va crește cu 2,3%

Reading Time: 4 minute

În 2010, Amalia Georgescu pornește pe drumul antreprenoriatului și la doar 26 de ani creează brandul Ama Green Optic, pe care dorește să îl dezvolte la nivelul întregii țări în sistem de franciză. 12 ani mai târziu, Amalia intră în industria de beauty și începe dezvoltarea unui nou business cu produse premium, sub numele Amylia.

Amalia Georgescu, fondatoare Amylia și Ama Green Optic ne-a vorbit despre cum a luat naștere brandul Amylia, dar și despre planurile de a lansa o gamă de cosmetice luxury, primul produs din această colecție fiind un ser pe bază de pulbere de diamant.

Cum a luat naștere ideea din spatele Amylia și de ce ai ales dezvoltarea în această zonă, cumva diferită de cea a opticii medicale?

M-am gândit la acest business în urma cu mai bine de patru ani. Din pasiune pentru frumusețe, lumea arabă și cea a parfumurilor, am dorit să creez o gamă proprie de parfumuri, unele unice, de calitate premium. Îmi doream să pot oferi pieței din România, dar și celei europene, parfumuri de lux la prețuri accesibile. Ideea a devenit realitate în iarna lui 2021, când, în timpul unei călătorii de business în domeniul meu principal de activitate, optica medicală, întâmplarea a facut sa cunosc owner-ul uneia dintre cele mai mari fabrici de parfumuri din Emiratele Arabe Unite, înființată în 1954 și care are o echipă formată din celebri parfumieri. Au urmat multe ore de testări de arome, luni de discuții despre ambalaje, sticle, capace, multe drumuri în Dubai, care toate au dus la ceea ce inițial părea imposibil, realizarea primei game de parfumuri marca Amylia, un nume ce derivă din al meu, dar stilizat încât să poate fi ușor de pronunțat în majoritatea limbilor.

Ulterior, am dezvoltat afacerea prin două game de produse cosmetice premium, din zona de îngrijire a pielii. Una dintre game aparține brandului de origine greacă MontOlympe, cunoscut pentru produse cosmetice din plante organice, fondatorii fiind doi medici a căror formare profesională s-a făcut în SUA și Marea Britanie. Cel de-al doilea brand pe care îl propunem consumatorilor români de produse cosmetice este unul coreean, SKINUA, ale cărui produse premium au la bază tehnologii avansate din domeniul bioingineriei.

Un business de beauty nu presupune o dezvoltare foarte diferită de unul de optică medicală.

În ambele afaceri pe care le-am creat și le conduc, preocuparea principală a mea și a echipelor mele constă în creșterea permanentă a calității vieții clienților și în inovație.

Dacă în domeniul opticii medicale ne concentrăm constant pe sănătatea vederii, în cazul Amylia, punem preț pe inovație și produse de calitate pentru o viață care să-ți dea ocazia ca și consumator să îți crești stima de sine și să ai constant o stare de bine. Prin activitățile ambelor business-uri dorim să oferim consumatorilor experiențe unice, de neuitat, cu produse și servicii premium, dar la prețuri accesibile.

Care sunt planurile pe care le ai pentru Amylia? Dar pentru business-ul din domeniul opticii medicale?

În prezent, Amylia înseamnă parfumuri sofisticate, cosmetice de skincare organice, un shop propriu în Mega Mall, o prezență online, prin amylia.ro. Până la finalul lui 2023, plănuim extinderea în sistem de franciză, prin deschiderea în țară a cinci shop-uri Amylia.

De asemenea, urmărim extinderea gamelor de parfumuri cu încă trei si lansarea unui produs cosmetic inovator, un ser premium, realizat în România.

În ceea ce privește optica medicală, în următoarele luni ne vom extinde la nivel național cu încă trei magazine Ama Green Optic, toate în sistem de franciză. 

Ne poți spune câteva cuvinte despre produsele pe care le vei lansa pe piață?

În ceea ce privește parfumurile, așa cum am spus anterior, urmează să lansăm o nouă colecție, cu trei extracte de parfum. Lucrăm la această colecție de aproape un an. Este una privată, unicat, creată pentru cunoscători sofisticați și exclusiviști. Cât despre produsele și gamele de skincare, într-un viitor foarte apropiat, vom lansa o gamă de cosmetice luxury, primul produs din aceasta, serul pe baza de pulbere de diamant, fiind un produs inovator, unic și prețios.

amylia 32

Plănuiești să extinzi linia de produse cosmetice cu acest produs revoluționar, serul cu pulbere de diamant. Ne poți spune câteva cuvinte despre această nouă gamă?

Serul Diamond Nourishing marca Amylia este produs într-un laborator din Timișoara și este revoluționar tocmai prin această pulbere de diamnat, un ingredient foarte prețios și foarte rar folosit în produse, deoarece prețul său este foarte ridicat. Pe lângă această pulbere, din lista de ingrediente active fac parte și niaciamida, cunoscută pentru efectele sale benefice în special pentru pielea problematică, cu acnee sau rozacee și inflamații, dar și acidul hialuronic, factor ideal de hidratare naturală. Pulberea de diamant va ajuta la exfolierea ușoară a stratului superior al pielii, permițând vitaminelor și ingredientelor din componența produsului să pătrundă profund și mai eficient în dermă. Această pulbere va încetini procesul de îmbătrânire, prin stimularea producției de colagen.

Ne poți spune câteva cuvinte despre piața produselor de îngrijire personală?

Până în 2026, piața de produse cosmetice și parfumerie din România va crește cu 2,3% în medie, anual, potrivit unei analize VirtualBoard.

La noi în țară, vânzările de parfumuri și produse de îngrijire a pielii s-au situat pe un trend ascendent până în 2019. Un an mai târziu, din cauza contextului pandemic, s-a observat un declin al afacerilor de pe această piață. Însă, în 2021, s-a revenit pe plus, iar piața valora aproximativ 1,5 miliarde de euro. Astfel, industria de beauty de la noi este în creștere, iar trendul se va menține.  

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: