fbpx
Interviuri

ParkLake, in grafic pentru 2016

08/07/2014

ParkLake, in grafic pentru 2016

Amplasat in proximitatea Parcului Titan, noul centru comercial ParkLake, aflat acum in etapa de constructie, urmeaza sa fie inaugurat peste doi ani. Am discutat cu Ingo Nissen, Managing Director al Sonae Sierra Romania, responsabil pentru dezvoltare proiectului, despre stadiul lucrarilor si potentialul spatiilor de retail din Bucuresti.

ParkLake, ce va fi dezvoltat in urma unei investitii totale de 180 de milioane de euro, va oferi spatii comerciale pe o suprafata inchiriabila de 70.000 m² prin cele aproximativ 200 de magazine. Noul centru comercial va pune la dispozitia vizitatorilor 2.600 de spatii de parcare.

Noua destinate de cumparaturi va fi dezvoltata printr-un joint venture intre Sonae Sierra si Caelum Development.

Pana la deschiderea oficiala a centrului comercial, in 2016, gardul din jurul ParkLake gazduieste o opera de arta stradala de 300 de metri patrați, realizata de trei  street artisti romani: IRLO, KERO si OBIE si de 150 de elevidin clasele V-VIII, din cadrul scolilor gimnaziale din sectorul 3 si coordonata de artistul – curator Mihai Zgondoiu, de la Galeria ATELIER 030202.

Ingo Nissen
Ingo Nissen, Managing Director, Sonae Sierra Romania

Care este stadiul lucrarilor la proiectul ParkLake?

Terminam lucrarile de excavare. Zidurile de sustinere sunt gata si pregatim terenul pentru fundatie. Licitatia pentru lucrarile de structura a intrat in etapa finala si acestea vor incepe imediat dupa finalizarea licitatiei.

Care este nivelul pana la care considerati ca se poate extinde stocul de spatii de retail modern in Bucuresti?

Nu exista o limita. Cu timpul, piata se va ajusta in functie de situatia economica si competitiva a fiecarui centru comercial. Stocul de spatii de retail modern trebuie sa fie in concordanta suprafata inchiriabila la mia de locuitori si cu puterea de cumparare a familiilor din acea zona. Depinde la un oras la altul, in functie de factorii sociali, economici si concurenta existenta in zona. In studiul pe care l-am lansat in 2012 se observa doua tendinte puternice pentru Romania, in general, si pentru Bucuresti in special: cresterea salariului mediu lunar si cota mare a cheltuielilor pentru bunuri de consum.

In plus, cu aproximativ 120 mp de suprafata inchirabila la mia de locuitori, Romania se afla sub nivelul mediei europene de 260 mp la mia de locuitori. Evident, majoritatea centrelor comerciale se afla in Bucuresti spre deosebire de alte tari, unde si in alte orase in afara de capitala exista densitati mari de centre comerciale, ceea ce inseamna ca mai este loc de crestere, in special pe zona de formate comerciale moderne.

ParkLake 1

Care este in prezent densitatea spatiilor de retail in Bucuresti la mia de locuitori?

Bucurestiul detine aproximativ 30% (831.000 mp) din stocul total de spatii de retail modern din Romania (1.538.900 mp ). Schemele de a doua si a treia generatie ocupa 54%, respectiv o suprafata inchiriabila de 240 mp la mia de locuitori. 

Cu cati retaileri estimati ca veti avea in primul an de functionare?

Ne straduim sa avem o rata de ocupare cat mai apropiata de 100%, dar mai presus de orice ne dorim sa le oferim clientilor nostri spatii de calitate pentru experiente de shopping, servicii si distractie memorabile.

ParkLake 2

Ce alte facilitati va mai oferi Parklake in afara spatiilor de retail?

Ii vom surprinde pe bucuresteni cu un design unic care le va oferi vizitatorilor centrului comercial experiente desebite. Vom avea zone de parcare, zone de relaxare, zone pentru practicarea sportului in aer liber, zone pentru organizarea de evenimente outdoor si indoor, o zona speciala de restaurante, dotata cu facilitati pentru copii si mame cu copii mici, facilitati pentru ingrijirea bebelusilor, vom integra solutii digitale cu activitati de shopping. Ne dorim ca ParkLake sa devina o destinatie de cumparaturi unica in Bucuresti, ce va aduce un concept prietenos cu mediul si o oferta speciala de activitati recreative si sportive, in stransa legatură cu Parcul Titan din vecinatate. Tema centrala a designului centrului nostru comercial este “Parc – Natura – Familie” si va translata calitatile parcului in interiorul centrului comercial pentru a oferi posibilitati unice de petrecere a timpului liber.

 

 

One Comment
  1. […] Sursa:Revista Biz […]

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE