Antreprenori by eMAG BizRemote by certSIGN

Andrei Roșu: „Noul context a pus pe hold părți semnificative din business, reprezentând 90% din venituri”

19 mart. 2020 2 min

Andrei Roșu: „Noul context a pus pe hold părți semnificative din business, reprezentând 90% din venituri”

Reading Time: 2 minute

Andrei Roșu, soloprenor, sportiv de anduranță intrat în Cartea Recordurilor și primul român care a trecut înot Canalul Mânecii, ne-a vorbit despre impactul noului coronavirus asupra propriului business, dar și despre proiectul la care lucrează în prezent: lansarea „Filgud”, un brand de produse vegetale.

Cum v-a afectat activitatea epidemia de COVID-19?

Sunt un soloprenor (antreprenor fără angajați) care își investește energia, resursele și pasiunea în crearea de programe online (sport și nutriție), campanii de promovare / endorsement, organizarea de evenimente sportive și sociale, dezvoltarea și livrarea de training-uri și de discursuri transformaționale către companii etc.

În plan personal, această epidemie a avut și are un impact emoțional asupra mea și a familiei, pentru că vine la „pachet” cu incertitudine, temeri și un stil de viață diferit, dar ne-am obișnuit destul de rapid cu tele-școala copiilor și cu lucrul de acasă al soției. Eu aveam deja biroul la domiciliu, deci nu a fost nevoie de o tranziție.

În plan profesional, anularea evenimentelor și a campaniilor, izolarea consumatorilor și reticența lor de a investi în altceva decât în produse „de supraviețuire” au determinat o adaptare din mers la noul context: oprirea campaniilor de promovare a programelor online de sport (de exemplu „42k Roșu – de la canapea la maraton, în 4 luni”), care presupun antrenamente în aer liber, și oferirea de condiții speciale (plata la final, discount-uri) pentru programul online de nutriție („Sănătos-k-Roșu – o nutriție sănătoasă, în 30 de zile”).

Ce efecte are actuală situație asupra businessului?

Noul context a pus pe hold părți semnificative din business (evenimentele, training-urile tip classroom, unele programe online și campaniile de promovare a anumitor produse pentru care sunt endorser), reprezentând peste 90% din cifra de afaceri.

Ce planuri aveți pentru perioada următoare în plan profesional? La ce lucrați acum?

Chiar înainte de declararea stării de urgență eram implicat, împreună cu o prietenă antreprenor – într-un nou proiect: lansarea unui brand de produse vegetale, „Filgud”. Voi continua acest proiect, urmând să decidem asupra datei oficiale de lansare, în măsura în care logistică ne va permite să livrăm produsele către cei interesați.  

Voi continua și promovarea programului online de nutriție, precum și oferirea de sprijin celor aproape 4.000 de membri ai comunității create în jurul programului „42k Roșu – de la canapea la maraton, în 4 luni”.

Referitor la cursuri și evenimente, voi migra către online. De exemplu, în weekend-ul următor organizez „Crosul virtual 42kRosu” – o cursa de alergare în care încurajez membrii comunității noastre să alerge într-un loc izolat (și /sau la o ora când aglomerația poate fi evitată) și pe care sper să o perpetuez. Activitatea fizică rămâne un factor extrem de important pentru rezistența noastră fizică și psihică și, în plus, participarea la o cursa – chiar și virtuală – ne scoate din starea de izolare.

Care credeți că vor fi efectele pe termen mediu și lung ale actualei situații asupra societății românești în particular și asupra lumii în general?

Probabil că vom traversa o criză economică. Dar, ca și după cea din 2008, ne vom pansa rănile, ne vom reveni – mai încet sau mai rapid – și vom merge mai departe. Cu câteva lecții învățate și mai pregătiți pentru viitoare provocări…

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: