Companii Stiri Tech

Avantajele automatizarii in e-commerce-ul B2B

13 aug. 2015 2 min

Avantajele automatizarii in e-commerce-ul B2B

Reading Time: 2 minute

Companiile business to business care vand online, cu fluxuri de comenzi, procesare si parteneri de business multipli, au cea mai mare nevoie de o platforma integrata de e-commerce, spun expertii Teamshare. Odata implementat si folosit corect, software-ul integrat elimina in totalitate erorile umane, sincronizeaza automat procesele si preia cea mai mare parte din operatiunile de suport. Astfel, costurile de procesare comenzi scad cu circa 30%, iar vanzarile cresc chiar si cu 25%, intr-un interval de cateva luni.

Potrivit informatiilor Teamshare, platforma de e-commerce 100% romaneasca dezvoltata de Entelion Software, primul beneficiu resimtit imediat de o companie B2B care utilizeaza corect un software de e-commerce integrat, profesionist, este eliminarea completa a erorilor umane, deci, implicit, a costurilor directe cu angajatii, dar si indirecte, prin nemultumirile clientilor care constata erorile.

Un alt beneficiu important al platformei integrate este scalabilitatea, tradusa prin posibilitatea de crestere a numarului de clienti, distribuitori sau produse, fara cresterea proportionala a numarului de angajati. Se reduce considerabil si numarul apelurilor in call center, partea de suport pe vanzari fiind preluata de platforma, in timp ce agentii de vanzari se pot concentra strict pe atragerea clientilor noi si fidelizarea celor traditionali.

Platforma integrata se transforma si intr-un motor important in dinamica business-ului B2B. Fluxul de procesare a unei comenzi printr-un software integrat scade de la o medie de 8-10 minute, anterior, la 1 minut, cu impact direct in costul operational, care scade cu circa 30%.

Costuri mai mici, vanzari mai mari

In ceea ce priveste vanzarile business-ului B2B care foloseste o platforma integrata de e-commerce, acestea pot creste cu circa 15%-25% intr-un interval de cateva luni.

”Beneficiile automatizarii sunt resimtite, bineinteles, si de clientii, partenerii sau distribuitorii companiei. Acestia au acces rapid, oricand, la toate informatiile despre stoc, preturi, promotii sau documentatie tehnica. Asta inseamna timp de achizitie redus, dar si posibilitatea de a prelua automat informatiile despre produse si de a le afisa pe propriile magazine online. Astfel se reduce in mod dramatic efortul lor de listare si de documentare a produselor”, explica Marius Panait (foto), Managing Partner-ul Entelion Software, compania care dezvolta platforma Teamshare.

Potrivit acestuia, convingerea distribuitorilor companiilor B2B sa foloseasca o platforma integrata in loc de mailul sau telefonul traditional este, in continuare, o provocare, care trebuie tratata, insa, ca oricare alt proces de vanzare.

”Distribuitorii gandesc “What’s in it for me?”. Este o schimbare si un efort pentru ei sa foloseasca o alta metoda de trimitere a comenzilor, iar pentru aceasta trebuie sa primeasca ceva in schimb, nu numai un discount sau promotii speciale pentru comenzile online”, adauga Marius Panait.

Intervalul de timp necesar obisnuirii distribuitorilor de a comanda prin platforma integrata depinde de complexitatea business-ului, a gamei de produse, dar, mai ales, de perseverenta companiilor B2B de a-i convinge pe distribuitori.

”Cel mai relevant caz este al unui client din portofoliul Teamshare, care in doi ani a reusit sa transforme 75% din comenzile primite de la distribuitori in comenzi online. Interesant este ca au ca target sa creasca acest procent pana la 90%”, conchide Managing Partner-ul Entelion Software.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: