Lifestyle Stiri

Berea artizanală dă efervescență industriei

9 apr. 2019 3 min

Berea artizanală dă efervescență industriei

Reading Time: 3 minute

Berea artizanală dă efervescență industriei, deși ca volum nu este reprezentativă pentru piață, au arătat reprezentanții Asociației Berarii României, la conferința de presă în care au prezentat evoluția pieței berii pe parcursul anului trecut.

Julia Leferman si Lucian Ghinea Berarii Romaniei

“Ca volum, berea artizanală reprezintă circa 1 milion de litri, în contextul în care vorbim despre o piață de 16 milioane de hectolitri, dar este un sector efervescent”, a declarat Julia Leferman, Director general Asociația Berarii României.

Piaţa berii a înregistrat o creștere de 3%, ajungând la un volum de 16,6 milioane hectolitri, consumul de bere pe cap de locuitor s-a situat la 85 litri, iar segmentul berilor fără alcool a înregistrat o creștere cu 30%.

Producția de bere reprezintă un stimul real pentru economia României. Datorită caracterului său profund național, definit de producția locală în proporție de cca. 97% și 70% ingrediente provenite din agricultura României, sectorul berii are o influență semnificativă în primul rând asupra gradului de ocupare a forței de muncă, prin crearea, la nivelul întregii țări, direct și indirect, a peste 85.000 locuri de muncă pentru români, contribuind astfel la asigurarea traiului zilnic a familiilor acestora. În același timp, producția de bere generează anual contribuții importante la bugetul de stat, atât direct, cât și indirect, precum și un nivel înalt de valoare adăugată în cadrul tuturor activităților conexe.

“Este o creștere care se datorează în special diversificării portofoliilor de produse, a varietății tipurilor de bere pe care producătorii au pus-o la dispoziția românilor, fapt ce a avut darul de a răspunde foarte bine preferințelor lor în materie de bere, dar și de a îi stimula să experimenteze gusturi noi”, a declarat Lucian Ghinea, Președinte Asociația Berarii României.

„Preferințele românilor în materie de bere fără alcool sunt în creștere, urmând chiar trendul european de consum. Deși un segment cu o pondere mică pe piață, berea fără alcool a înregistrat anul trecut o creștere record în România. Acest rezultat confirmă integrarea berii în și mai multe situații de consum, românii alegând să nu renunțe la băutura lor favorită, în varianta ei fără alcool însă, nici atunci când șofează sau se află în pauza de masă, în timpul săptămânii de lucru”, a adăugat Julia Leferman.

Date cheie 2018

Investiții: eforturile investiționale ale membrilor Berarii României au fost constante de-a lungul timpului, doar în 2018 acestea ridicându-se la 74,5 milioane Euro. Nivelul cumulat al investiției membrilor Asociației în ultimii cincisprezece ani a atins 1,54 miliarde euro.

Contribuții la bugetul de stat: nivelul contribuțiilor anuale ale membrilor Asociației la bugetul statului s-a menținut unul important, doar în 2018 acesta atingând 255 milioane euro. Nivelul contribuției cumulate a membrilor Berarii României în ultimii cincisprezece ani a depășit 3,62 miliarde euro.

Preferințele consumatorilor în funcție de tipurile de ambalaje: sticlă: 28,45 %, doză: 20,58 %, butoi: 3,41 %, PET: 47,57 %. Sticla și-a continuat trendul ascendent și în 2018, ponderea sa crescând în total cu 3,65 pp în ultimii patru ani. Totodată, berea ambalată la doză a crescut anul trecut cu 2,38 pp, în timp ce ambalajul PET a înregistrat în 2018 o altă scădere semnificativă, de încă 3,37 pp. Scăderea totală înregistrată de ambalajul PET în ultimii patru ani atingând 5,83 pp.

Importuri: în ciuda unei ușoare creșteri a importurilor pe parcursul anului 2018, de 0,07 milioane Hl, atingând un total de 0,54 milioane Hl, piața locală a berii continuă să își păstreze caracterul profund național, ponderea producției locale rămânând de cca. 97% din consumul intern.

Exporturi: exporturile au crescut aproape dublu față de importuri, păstrându-și însă un nivel redus, de doar 0,54 milioane Hl.

Tipuri de bere consumate: berea lager a continuat să domine preferințele românilor și anul trecut, cu o pondere de 93,61%. Categoria specialități, în care intră, printre multe altele, berea neagră, nepasteurizată, albă, ale, roșie etc, a deținut o pondere de 2.25%. Mixurile de bere și berile aromatizate și-au adjudecat 2,27% din piață, iar berea fără alcool 1.87%. În ceea ce privește dinamica segmentelor, mixurile de bere și berile aromatizate au crescut cu 8,23%, iar berea fără alcool a înregistrat o creștere de 30%, pe parcursul anului 2018 față de anul anterior.

Număr producători: numărul producătorilor de bere a crescut la 56 în 2018, față de 39 anul anterior.

Membrii Asociației Berarii României sunt importanți producători de bere din România: BERGENBIER SA, HEINEKEN România SA, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD, URSUS BREWERIES și MARTENS, alături de microberăria CLINICA DE BERE. Împreună, cei șase producători furnizează 85% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA și  ASOCIAȚIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI DIN ROMÂNIA. Cele douăsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării, aparținând membrilor Asociației sunt situate în Ploieşti, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pantelimon, Timişoara, Buzău, Braşov și Galați, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: