Biz World Interviuri Interviuri & Opinii MarComm Publicitate

Biz Italia: Creativitate și determinare – Sandra Bold, Publicis Italy

24 feb. 2022 4 min

Biz Italia: Creativitate și determinare – Sandra Bold, Publicis Italy

Reading Time: 4 minute

Face parte din juriul D&AD 2022, unul dintre cele mai importante festivaluri internaționale de publicitate, și cu modestie consideră că acest lucru este împlinirea unui vis. La doar 33 de ani, românca Sandra Bold este Global Creative Director al Publicis Italy, având experiența internațională și a sucursalei Publicis din Londra. Cum a făcut saltul de la absolventă de arhitectură și design interior la publicitate și care au fost pașii parcurși, cariera, țelurile?

Cum ai făcut primii pași în publicitate?

Prin multă insistență. Prima oară, când nu știam de unde să apuc agențiile, mă uităm printr-o revistă Igloo și am văzut acolo sediul Headvertising. Am zis că sigur oamenii ăștia sunt foarte cool dacă au sediul ăsta așa cool, așa că l-am terorizat infinit pe Șerban Alexandrescu să îmi dea un internship. Mi-a dat un test și am ajuns la Head. Câteva luni mai târziu am câștigat un concurs organizat de IQads și am ajuns în alt internship, la Mercury360. Am rămas în Mercury și am învățat ce înseamnă să ai mail de birou.

Ce te-a atras la industrie cel mai mult? Ce te atrage în continuare?

Mi s-a părut mereu tare că poți să te gândești la un lucru și-l pui la dospit în mașina de publicitate și apoi poate să iasă pe piață, să îl vadă toată lumea. E un fel de magie acolo. Să fii responsabil de cum vorbește un brand și ce face el pentru oameni: îi face să radă, să gândească, să acționeze, să reacționeze șamd. Mă atrage cel mai mult partea cu distratul oamenilor.

Când ai simțit prima dată că ești pe drumul cel bun, pe care ți-l dorești, profesional vorbind?

Ha, nu am simțit niciodată asta. Ce simt e că încerc mereu să găsesc acul în carul cu fân. Dar carul cu fân nu e unul, sunt vreo 16. Și nimeni nu știe dacă a fost vreodată un ac în vreunul.

sandra bold
Sandra Bold, Group Creative Director Publicis Italy

Care ai spune că au fost cele mai importante momente ale carierei tale din România și de ce?

Pașii sunt toți importanți, că dacă nu era pasul de dinainte nu ajungeam să îl fac pe ăsta de acum. Așa că le mulțumesc tuturor oamenilor cu care am lucrat în toate agențiile, pentru că nu eram aici fără ei.

Ai început ca Digital Creative Director, iar de aproape 2 ani de zile ești Global Creative Director pentru Publicis Italia. Care au fost cele mai mari provocări ale acestor poziții?

Se pune mult accent pe calitatea proiectelor, de-asta și am venit aici. Orice poziție ai ocupa, asta e cea mai mare provocare. Să faci lucruri mișto.

Ce reprezintă pentru ține această poziție importantă?

M-a ajutat să dau mai departe din ce știu și ce cred.

Ce înseamnă pentru tine creativitatea?

Meme, stickere de WhatsApp și comentarii pe Reddit. Filme, graffiti, poze, pictură, artă, insta­lații, muzică. Găsit soluție de cum să hrănești o familie de 6 oameni cu 1 varză. Toată lumea e creativă. Nu cred că există om care să nu fie creativ. Și amuzant. Ca să citez dintr-un grup de WhatsApp cu prietenii: „hai că am fost amuzante și astăzi”.

Cum a început povestea Publicis Italia? Ce te-a determinat să lași Londra pentru Milano?

Eram în Londra la Publicis UK și colaboram cu biroul din Italia destul de mult. La un moment dat mi-au oferit posibilitatea să mă mut aici, în Milano. În Milano au mulți clienți globali și proiecte imense și posibilități multe și mișto, așa că am zis „Hell yeah”.

Care sunt diferențele principale între stilul de publicitate italian și cel ­britanic?

Cred că în UK le pasă mai mult de proces și formalitățile procesului, dar Italia e mai ca în România, stilul „fă Rai din ce ai”, focusați mai mult pe output decât pe cum facem să ajungem acolo.

Cum ai caracteriza publicitatea din Italia?

Ca peste tot în lume. Ai și flyere în parbriz, ai și 2 la preț de 1, ai și discounturi mari scrise în 3D pe outdoor și ai și campanii mișto. Ai început ca Digital Creative Director, iar de aproape doi ani ești Global Creative Director pentru Publicis Italia.

Care au fost cele mai mari provocări?

Se pune mult accent pe calitatea proiectelor, de-asta și am venit aici. Orice poziție ai ocupa, asta e cea mai mare provocare. Să faci lucruri mișto. Poziția actuală m-a ajutat să dau mai departe din ce știu și ce cred.

Care consideri că sunt cele mai importante și interesante campanii pentru care ai lucrat?

Am lansat de curând o campanie pentru Bottega Veneta, numită Bottega for Bottega, și o campanie pentru Heineken 00 și mi se par foarte drăguțe. Ce îți propui pentru 2022? Să distrez oamenii. Mereu.

Ați fost afectați de pandemie?

Nu cred că există cineva care să nu fi fost afectat de pandemie într-un fel sau altul.
Dar din fericire, ca și agenție, nu a trebuit să renunțăm la oameni forțați fiind de circumstanțele astea noi. 

Ce îți propui pentru 2022?

Să distrez oamenii. Mereu.

Care este țelul tău în carieră?

La fel ca mai sus, cred cu tărie că dacă faci lucruri care să aducă  valoare în viață oamenilor, you made it. Mai ales dacă faci asta într-un mod lejer și plăcut, că oricum suntem bombardați de știri nasoale la fiecare 15 secunde.

Cum găsești inspirație?

Treaba tare cu inspirația e că e peste tot. Mai ales când nu o cauți pe ea, ci să te relaxezi și să te simți bine. Mă uit la un film, la un serial, merg la muzeu, citesc o carte, mă duc la snowboard, gătesc, ascult muzică, toate treburile astea se adună într-un malaxor din care ies creative cold cuts.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: