Antreprenori by eMAG BizRemote by certSIGN Business Companii Management Stiri

BizRemote: Cum ne adaptăm la work from home în trei pași

12/03/2020 2 min read

BizRemote: Cum ne adaptăm la work from home în trei pași

Reading Time: 2 minute

Aproape un sfert dintre românii activi pe piața muncii spun că activitatea pe care o desfășoară se poate realiza și de acasă și 16% afirmă că la locul lor de muncă s-a luat în discuție posibilitatea ca activitatea să se desfășoare de acasă, arată un sondaj recent IRES. Din fericire, în plină eră digitală, multe din activitățile offline pot fi mutate în online astfel încât să poată fi continuate viețile profesionale cu un impact negativ minim.

WFH: work from home

În plină pandemie, tot mai multe companii activează măsuri excepționale, printre care și cea de work from home. Cum ne adaptăm la WFH și cum putem comunica mai eficient online? Comunitatea Qriser a lansat o serie de articole cu sfaturi practice pe aceste teme. Iată două dintre acestea: Integrarea angajaților care lucrează de acasă și Sfaturi practice pentru comunicare online.

AI GRIJĂ DE INTEGRAREA ANGAJAȚILOR ÎN REGIM WFH

  1. Creează un mediu propice pentru comunicare: este util să transmiți echipei faptul că are posibilitatea de a comunica oricând telefonic, prin e-mail, Skype sau alte platforme online, atât cu management-ul, cât și cu ceilalți colegi.
  2. Organizează periodic o întâlnire virtuală: probabil că există deja la nivel de echipă o întâlnire pe care o susțineți la birou. Este important să nu renunțați la ea, pentru că în mod sigur vă ajută să vă organizați mai bine și să împărtășiți deciziile care vizează echipa. Pentru a menține spiritul de echipă și transparența în comunicare, aveți posibilitatea să transformați această întâlnire într-una virtuală.
  3. Brainstorming pentru eficientizarea lucrului de acasă: Oferă-le oamenilor din echipă posibilitatea de a fi creativi și de a găsi soluții astfel încât lucrul de acasă să devină cât mai eficient și productiv.

EVITĂ PROBLEMELE DE ORDIN TEHNIC ÎN TIMPUL COMUNICĂRII AUDIO/ VIDEO ONLINE 

  1. Fă o probă video și audio cu 5 minute înainte să începi un call
  2. Ține lângă tine telefonul gata încărcat și pregătit. Se poate întâmpla ca Skype-urile la laptop să pice din motive de conexiune slabă la internet. Un telefon încărcat și conectat la net pe date mobile este o soluție de avarie pe care merită să o ai pregătită.
  3. Stai în picioare în timpul call-ului. Este o soluție care îți va crește nivelul de energie mai ales dacă tu ești moderatorul.

CAUTĂ CELE MAI UTILE PLATFORME DIGITALE PENTRU TINE. IATĂ CÂTEVA SOLUȚII: 

Slack: permite chat în timp real cu colegii, partajare fișiere, structurare facilă a informațiilor

Google Drive și Google Docs pentru editarea de documente în echipă, în cloud, plus trimiterea de fișiere. Oferă 15 GB spațiu gratuit, iar pentru 100 GB lunar costă de la 10 lei.

Whereby: video meetings și video conferințe direct în browser.

Google Hangouts:  varianta gratuită permite video chat simultan cu până la 10 persoane

Skype: video calls

WhatsApp: eficient ca alternativă la SMS-uri

Trello: util pentru project management, gestionarea sarcinlor în echipă.

Pentru mai multe știri, informații și sfaturi pentru companii legate de continuitatea businessului în condițiile actualei pandemii COVID-19 accesează secțiunea specială BizRemote.

Foto: Svyatoslav Lypynskyy | Dreamstime.com

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole pe aceeași temă