BizRemote by certSIGN Digital Interviuri MarComm

BizRemote: Heist Industries crede că brandurile ar trebui să mențină un spirit bun

16 mart. 2020 3 min

BizRemote: Heist Industries crede că brandurile ar trebui să mențină un spirit bun

Reading Time: 3 minute

Toată echipa Heist Industries lucrează în acest moment de acasă. Radu Pilat, Managing Partner al agenției, spune că împreună cu echipa lucrează la scenarii alternative pentru a încerca să fie cât de cât pregătiți pentru ce va urma în perioada următoare. Cât va dura? E greu de estimat. Situația se schimbă de la o oră la alta.

Măsuri pentru a preveni răspândirea COVID-19 în companie

Dat fiind tipicul business-ului nostru, care e în proporție de 85% digital, la primul semn tras de autorități, am decis să mutăm activitatea home-based. Sediul a fost dezinfectat, angajații și-au mutat workstation-urile (în mare parte laptop-uri) acasă. Toate prezentările, meetingurile și statusurile se fac prin teleconferințe sau audioconferințe. Toți angajații au primit setul de recomandări circulate în aceste zile – igiena mâinilor, evitarea zonelor aglomerate, a călătoriilor care nu sunt imperios necesare, a întâlnirilor etc.

Strategii pentru susținerea businessului

Problema nu este lucratul de acasă, ci panica și nesiguranța declanșate de actuala situație. E greu de spus ce se va întâmpla în viitor, următoarele săptămâni sunt cruciale. E clar că unele industrii (HoReCa, turism, evenimente, hoteluri) vor avea de suferit, pe de altă parte altele (retail, farma, FMCG) au și vor avea de câștigat. Cred că digitalul rămâne “ultima frontieră” în care un brand poate păstra contactul cu consumatorii, dacă ne gândim la o izolare în masă. Dar e crucial modul în care o vom face. Probabil cheia e, ca pentru o perioadă, brandurile să reconsidere poziția brand/consumator și mai degrabă sursa de entertainment/consumator. Oamenii au nevoie de guri de aer, inclusiv în online. Mai ales în online. Vor avea nevoie de orizonturi noi, momentan virtuale, de momente vesele, de surse de inspirație și de discuție, altele decât cele care umplu știrile. Panica are și ea limitele ei. Psihologic, de la un punct încolo panica devine ”flat-lined”. Nu se poate mai mult. Și e rolul brandurilor de a menține un spirit bun, de a nu încerca să monetizeze perioada, ci din contră, de a-și asuma situația, de a-și adapta limbajul și de a o trece cât mai  OK cu putință.

Evenimente offline mutate în online

Pentru lansările viitoare, construim scenarii alternative pentru a încerca să fim cât de cât pregătiți. Sunt clienți care au amânat inițiativele offline, alții cărora le regândim partea de offline în online. Nu pot da exemple pentru ca aș strica o surpriză. Vor apărea probabil multe inițiative în acest sens. E normal. Oamenii sunt izolați sau ar trebui să fie izolați, au nevoie de entertainment. Și în aceste vremuri, asta e cheia: să încercăm să ne liniștim, să alungăm gândurile negre, să găsim situații și povești care să ne abată atenția de la actuala stare de fapt.

Metodologia pentru WFH  

Ne adaptăm pe parcurs. Metodologia era mai mult sau mai puțin implementată și din zilele în care lucram în birou – mailuri, call-uri, remote work – avem angajați care lucrează din alte orașe. Acum, normal că apar provocări noi, căutăm tot timpul soluții noi, atât tehnologice, cât și de mentalitate. Ce pot să spun e că în momentul acesta nu simt o scădere a randamentului în aceasta formulă, din contră. Normal, lipsește latura umană, dar sperăm că perioada pe care o traversăm nu va dura foarte mult.

Standardelor de securitate și GDPR

Lucrul se întâmplă pe workstation-urile companiei, securizate și GDPR-izate, care doar au fost relocate. Deci practic, nimic nu se schimbă.

Impactul imediat al COVID-19 asupra businessului companiei

Este greu de estimat, lucrurile se schimbă de la o oră la alta. Momentan, consider digitalul un “cordon ombilical” al legăturii brandurilor cu consumatorii. Discuția nu poate fi sistată, părerea mea, orice s-ar întâmpla. Va exista probabil un slow-down, vor exista reeșalonări bugetare, există presiune majoră pe burse, dar sistarea completă a comunicării unui brand mi se pare un gest extrem și cu consecințe destul de greu de cuantificat. Dar vom vedea. Noi suntem alături de toți clienții noștri, gata să îi ajutăm să găsim soluții și rezolvări pentru orice fel de situație, mai ales în genul ăsta de timpuri.

Pentru mai multe știri, informații și sfaturi pentru companii legate de continuitatea businessului în condițiile actualei pandemii COVID-19 accesează secțiunea specială BizRemote.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: