BizRemote by certSIGN Finanțe

BizRemote: La Asirom se lucrează de acasă, iar serviciile de daune sunt online

16 mart. 2020 3 min

BizRemote: La Asirom se lucrează de acasă, iar serviciile de daune sunt online

Reading Time: 3 minute

Asirom a urmat toate recomandările autorităților pentru a preveni răspândirea COVID-19. Angajații vin la birou în orele mai puțin aglomerate și evită transportul în comun sau lucrează de acasă (circa 50%). Serviciile de daune – notificarea unei daune, completarea cererii de despăgubire sau de reconstatare – sunt online și este nevoie de mai puțin de 10 minute pentru a le completa, la fel și plățile sau cumpărarea unei asigurări de călătorie, spune Cristian Ionescu, preşedinte al directoratului Asirom, al doilea cel mai mare asigurător local din portofoliul grupului austriac Vienna Insurance Group (VIG)

Ce măsuri ați luat în companie pentru a preveni răspândirea COVID-19?

Au fost urmate, bineînțeles, toate instrucțiunile recomandate de instițutiile statului. Mai mult, angajații sunt informați constant de evoluția situației, le-au fost comunicate recomandările de igienă și prevenție și au suport permanent din partea noastră și a departamentelor de HR, Securitate și Comunicare.  Angajații sunt sfătuiți să evite transportul în comun și să ajungă la birou în orele mai puțin aglomerate. De asemenea, a fost implementat work from home.

Asirom trece printr-un proces de digitalizare a companiei, iar multe dintre aceste noi facilități implementate ne ajută să asigurăm continuitatea în condiții normale, simple și sigure pentru angajați și clienți. Astfel, am limitat foarte mult folosirea hârtiilor în cadrul companiei, multe dintre procese și operațiuni sunt online: de la livrare și până la semnarea documentelor. Am limitat încasările în numerar, punând la dispoziția clienților numeroase opțiuni de plată: plata online pe website-ul Asirom și în portalul myAsirom, plata prin aplicația PAGO, internet banking și plăți cu cardul în agenții.

Care este procentul de angajați care lucrează de acasă?

Odată cu închiderea școlilor, angajații care au copii și au fost nevoiți să rămână cu cei mici lucrează, bineînțeles de acasă. De asemenea, și alti colegi au intrat pe work from home, tocmai pentru a limita aglomerarea spațiilor de lucru și expunerea acestora în condiții de transport în comun și alte situații similare. Împreună cu echipele, atât pe plan local, cât și la nivel de companie, am dezvoltat planuri sustenabile pentru a asigura continuitatea activității, urmărind cu prioritate siguranță colegilor și clienților noștri. În acest moment procentul este de aproximativ 50%, dar nu excludem creșterea acestuia în funcție de evoluția situației la nivel național și de recomandările autorităților.

“Am limitat foarte mult folosirea hârtiilor în cadrul companiei, multe dintre procese și operațiuni sunt online: de la livrare și până la semnarea documentelor. Am limitat încasările în numerar, punând la dispoziția clienților numeroase opțiuni de plată: plata online pe website-ul Asirom și în portalul myAsirom, plata prin aplicația PAGO, internet banking și plăți cu cardul în agenții.”

Puteți susține businessul la nivel normal cu restricțiile actuale și angajați lucrând de acasă?

Suntem pregătiți pentru a susține continuitatea activității în condiții normale. Au fost acordate competențe suplimentare de operare, au fost respectate toate principiile de Securitate și siguranță a datelor și angajaților, iar activitatea se desfășoară în parametrii buni.

Lucrăm constant pentru a fi aproape de clienții noștri și nevoile acestora. Forță de vânzări este la un telefon distanță și are tot sprijinul echipei operaționale. Serviciile de daune – notificarea unei daune, completarea cererii de despăgubire sau de reconstatare – sunt online și este nevoie de mai puțin de 10 minute pentru a le completa, la fel și plățile sau cumpărarea unei asigurări de călătorie. Avem un chat bot dedicat pe website pentru acces la informații și solicitări, suntem activi pe contul de Facebook al companiei și pe e-mail.

Aveați deja implementată o metodologie pentru lucrul remote sau ați adoptat una ad-hoc?

În Asirom avem de mai bine de un an opțiunea de work from home. Când ne-am luat angajamentul de a face totul simplu și sigur, ne-am gândit atât la clienții noștri și la cum le putem oferi produse și servicii pe măsură, catsi la colegi, la cum îi putem susține pentru a eficientiza și simplifica munca lor. Work-from-home funcționează de ceva timp și este un instrument familiar colegilor.

Cum asigurați respectarea standardelor de securitate și GDPR în cazul angajaților care lucrează de acasă?

Avem departamente specializate care asigură securitatea și respectarea tuturor normele impuse de legislație, atât în activitatea de zi cu zi și mai ales în situații speciale. Toți cei care lucrează de acasă beneficiază de o conexiune securizata a datelor și orice activitate este monitorizată și subordonată regulamentelor și procedurilor de securitate ale companiei.

Care estimați că este impactul imediat al epidemiei de COVID-19 asupra businessului companiei?

La acest moment nu se poate estima, fiind o situație în continuă dezvoltare. Însă a fi responsabil cu tine, cu bunurile tale și cu oamenii din jurul tău este o decizie ce ține de viață de zi cu zi. Astfel că siguranța că ești protejat în caz de neprevăzut pe care produsele și serviciile noastre o oferă este o nevoie reală și mereu prezentă a consumatorului.

Pentru mai multe știri, informații și sfaturi pentru companii legate de continuitatea businessului în condițiile actualei pandemii COVID-19 accesează secțiunea specială BizRemote.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: