BizRemote by certSIGN Antreprenori

BizRemote: Echipele de back-office ale PIATRAONLINE lucrează de acasă

16 mart. 2020 2 min

BizRemote: Echipele de back-office ale PIATRAONLINE lucrează de acasă

Reading Time: 2 minute

Am stat de vorbă cu Mariana Constantinescu-Brădescu, Managing Partner al PIATRAONLINE despre principalele măsuri pe care le-a adoptat pentru combaterea răspândirii Covid-19.

Ce măsuri ați luat în companie pentru a preveni răspândirea COVID-19?

Cred că cel mai important în acest moment este să rămânem într-o zonă echilibrată, în care să asigurăm TOATE măsurile posibile pentru a preveni răspândirea COVID-19 însă în același timp trebuie să ne continuăm activitatea pentru că altfel riscăm să blocăm economia și efectele să fie unele mult mai dificil de gestionat sau oprit.

Încă din primele zile de alertă COVID-19 am implementat un proces intern cu măsuri și reguli noi precum purtarea de măști, dezinfectarea mâinilor și spălarea mâinilor cât mai des, kit de dezinfectare pus la intrarea în showroom-ul PIATRAONLINE astfel încât oricine vine din exterior să se dezinfecteze întâi, procese prin care din oră în oră să dezinfectăm toate mânerele, mana curentă de la scări și spațiile cele mai traficate din showroom.

Aveți angajați care lucrează de acasă în urma actualei situații? Care este procentul din total?

Da, treptat am tot “trimis” acasă colegi din echipă pentru a micșora la minim numărul celor care sunt în showroom-ul PIATRAONLINE; acolo unde se poate desfășura activitatea și remote, am ales să se facă așa, iar în showroom să rămână echipele de sales și front office, acele echipe care nu au cum să desfășoare activitatea remote. În acest moment echipele de back office sunt remote, ceea ce înseamnă aproximativ 15 persoane din totalul de 54 de persoane.

Puteți susține businessul la nivel normal cu restricțiile actuale și angajați lucrând de acasă?

Nu, cu siguranță nu! Acum lucrăm doar pentru a menține activitatea la un nivel acceptabil cât să nu se resimtă efectele pe termen lung. Însă nu este o soluție pe o perioadă lungă de timp. Facem acest lucru în speranța în care vom contribui cumva la funcționarea la minim a economiei României cât să nu agravăm efectele acestei crize de sănătate.

Aveați deja implementată o metodologie pentru lucrul remote sau ați adoptat una ad-hoc?

Avem o metodologie implementată pe care acum doar am actualizat-o și adaptat-o nevoilor actuale. Avem avantajul să avem procese scrise pentru foarte multe situații și în această situație, acele procese ne ajută. Ne “ajută” soft-urile pe care funcționăm deja, deoarece acolo ne putem” vedea” / discuta și rezolva rapid orice apare, fără să se resimtă distanța dintre noi.

Cum asigurați respectarea standardelor de securitate și GDPR în cazul angajaților care lucrează de acasă?

Cei care lucrează remote sunt persoane care nu au acces la informații sensibile din punct de vedere GDPR, acesta a fost unul din criterii.

Care estimați că este impactul imediat al epidemiei de COVID-19 asupra businessului companiei?

Cred că impactul este același asupra tuturor și anume faptul că s-a instaurat o panică generală în piață, oamenii nu știu exact ce să creadă și ce este ok să facă sau nu. Drept urmare, până vom depăși această perioadă dificilă, impactul este unul negativ pentru că se iau decizii drastice, decizii de restricționare de bugete, s-au anulat toate evenimentele pentru următoarele două luni, lucru care cu siguranță va avea repercursiuni asupra mediului de afaceri și asupra cash flow-ului din economia românească și nu doar.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: