fbpx
BizRemote Companii

BizRemote: UPDATE: Noi măsuri de prevenire la Lidl România6 min

18/03/2020 4 min read

BizRemote: UPDATE: Noi măsuri de prevenire la Lidl România6 min

Reading Time: 4 minute

Update (18.03.2020)

Lidl România a implementat noi măsuri pentru a-și proteja angajații și clienții și desfășoară o campanie media de informare și responsabilizare a clienților.

„Sănătatea angajaților, clienților și partenerilor noștri este prioritară pentru noi. De aceea, urmărim cu mare atenție evoluția răspândirii în Europa a virusului COVID-19 și am adoptat, la nivelul companiei noastre, o serie de măsuri pentru a preveni răspândirea acestui virus în rândul colegilor și clienților noștri”, au spus reprezentații companiei. 

Indicatoare podea magazin Lidl

Pe baza recomandărilor oficiale ale autorităților, Lidl face o serie de recomandări pentru clienți, printre care se numără:

  • Evitarea cumpărăturilor în timpul orelor de vârf (17:00-19:00)
  • Evitarea zonelor aglomerate
  • Păstrarea distanței de cel puțin 1 m față de alte persoane
  • Plata cu cardul bancar
  • Spălarea foarte bine a alimentelor înainte de consum
  • Spălarea cât mai frecventă pe mâini cu apă și săpun timp de cel puțin 20 de secunde
  • Evitarea atingerii feței, ochilor, nasului sau gurii dacă nu au mâinile igienizate
  • Adoptarea unui comportament responsabil în ceea ce privește numărul de produse achiziționate
  • Evitarea deschiderii ambalajelor produselor pe care nu le achiziționează
  • Atingerea doar a fructelor și legumelor pe care urmează să le cumpere
Afiș magazin Lidl

 

Aceste recomandări au fost publicate atât în mediul online, pe rețelele sociale unde activează, în newsletter și pe site-ul www.lidl.ro, cât și în incinta și în parcările magazinelo, prin afișe, respectiv billboard-uri. De asemenea, în zilele următoare, aceste recomandări vor fi comunicate și prin mesaje audio în magazine.

Pentru a ajuta clienții care stau la coadă să păstreze distanța recomandată de 1 m față de cei din jurul lor, de ieri, au fost montate indicatoare pe podea în zona caselor de marcat.

Ca o măsură în plus pentru a proteja colegii din magazine, săptămâna aceasta vor începe montarea unor panouri transparente de protecție la casele de marcat.

A fost limitat numărul de clienți prezenți în același timp în anumite magazine Lidl. Astfel, în magazinele cu flux mare de clienți, accesul în magazin se face dirijat. Clienții intră în magazin eșalonat, astfel încât să ese evite aglomerația. Această măsură le este semnalată clienților în parcările magazinelor și prin intermediul agenților de pază.

A fost suplimentată cantitatea de dezinfectant disponibilă pentru angajații din magazine și s-a pus dezinfectant și la dispoziția celor din sediul central și sediile regionale.

S-au sporit măsurile de curățenie și dezinfecție a zonelor, respectiv obiectelor expuse și/sau intens tranzitate, așa cum ar fi toaletele, mânerele, coșurile și cărucioarele de cumpărături.

Oficilaii Lidl România urmăesc în permanență evoluția răspândirii virusului COVID 19 și recomandările autorităților și reevalșuează aceste măsuri ori de câte ori este nevoie, astfel încât angajații și clienții să fie în siguranță.

Știrea inițială (12.03.2020)

Lidl a luat măsuri încă de la începutul sezonului gripal și au informat colegii în legătură cu recomandările de igienă făcute de autorități și au întărit aceste recomandări odată cu apariția, în Europa, a primelor cazuri de infectare cu COVID-19.

S-a înființat o linie telefonică dedicată angajaților Lidl care au călătorit în zone afectate sau care cred că ar fi putut contacta virusul, prin care li se acordă asistență si sunt îndrumați către Direcțiile de Sănătate Publică locale. De asemenea, compania informează și încurajează angajații să meargă la medic dacă prezintă simptome specifice infecțiilor respiratorii.  

„Sănătatea angajaților, clienților și partenerilor noștri este prioritară pentru noi. De aceea, urmărim cu mare atenție evoluția răspândirii  în Europa a virusului COVID-19  și am adoptat, la nivelul companiei noastre, o serie de măsuri pentru preveni răspândirea acestui virus în rândul colegilor și clienților noștri. Am înființat o celulă de criză care monitorizează evoluția răspândirii virusului COVID19 și ia măsurile necesare pentru a proteja angajații și clienții, în strânsă legătură cu autoritățile naționale și locale”, au declarat pentru Biz reprezentații companiei Lidl.

Totodată, a fost suplimentată cantitatea de dezinfectant disponibilă pentru colegii din magazine și a fost pus dezinfectant și la dispoziția celor din sediul central și sediile regionale. S-au sporit măsurile de curățenie și dezinfecție a zonelor, respectiv a obiectelor expuse și/sau intens tranzitate, așa cum ar fi toaletele, mânerele, coșurile și cărucioarele de cumpărături. 

În plus, s-au anulat training-urile din luna martie care nu sunt obligatorii din punct de vedere legal și au fost interzise ședințele cu un număr mai mare de 30 de participanți tot ca măsură de prevenție. Călătoriile în interes de serviciu, ce presupun transportul cu avionul sau trenul sunt permise doar în cazuri excepționale și li s-a recomandat angajaților să evite și călătoriile în interes personal.  

Pentru a evita aglomerația de la casele de marcat, se încearcă deschiderea a cât mai multe case, iar în zilele următoare Lidl va avea în magazine afișe prin care vor recomanda clienților să nu vină la cumpărături dacă nu au o nevoie urgentă, să păstreze o distanța de siguranță față de persoanele din jur sau să cumpere responsabil, doar cât știu că pot consuma.

„Cel mai important obiectiv al nostru este de a ne proteja angajații și clienții și de a asigura disponibilitatea produselor pentru clienți. Ca partea asigurării continuității activității, Lidl a conceput diverse procese pentru diferite scenarii care să asigure procesul operațional în depozite și magazine în condiții speciale. În unele regiuni și magazine avem vânzări semnificativ mai mari, în special pentru produse  precum conservele și pastele, sau pentru produse de igienă, cum ar fi hârtia igienică și dezinfectanții. Lidl România lucrează intens cu furnizorii și partenerii săi logistici pentru a asigura furnizarea de bunuri în magazinele sale și pentru a aproviziona depozitele logistice cu articolele în cazul cărora cerere este ridicată”, ne-au mai spus oficialii Lidl.

Pentru mai multe știri, informații și sfaturi pentru companii legate de continuitatea businessului în condițiile actualei pandemii COVID-19 accesează secțiunea specială BizRemote.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *