fbpx
Antreprenori OPEN FOR BUSINESS

Red Angus Steakhouse: Pariu pe zona de delivery6 min

19/10/2020 4 min read

Red Angus Steakhouse: Pariu pe zona de delivery6 min

Reading Time: 4 minute

București a trecut de pragul de trei cazuri la mia de locuitori, ceea ce înseamnă că se va suspenda activitatea restaurantelor și cafenelelor în spații închise. Ionuț Ivan, Co-Owner Red Angus Steakhouse ne spune ce înseamnă o astfel de măsură pentru veniturile restaurantului pe care îl conduce și cum au fost ultimle luni pentru antreprenorii din industria HoReCa.

 Ne puteți spune cum au fost, din punct de vedere business, ultimele opt luni pentru Red Angus Steakhouse? 

Ultimele opt luni, pentru noi, au reprezentat o provocare constantă, din cauza instabilității industriei, a modificărilor de legislație și a condițiilor impuse, uneori de pe o zi pe alta, operatorilor HoReCa. 

Din martie, ne-am propus să ne diversificăm sursele de venit, pentru a menține în viață businessul construit în ultimii 10 ani. Am dezvoltat parteneriate cu platformele de delivery, ne-am lansat propriul site de livrări, redangusdelivery.ro, am conceput variante de meniuri și de oferte pentru clienții noștri corporate, care voiau să le ofere prânzul zilnic angajaților, am furnizat servicii de catering și sesiuni de live cooking în aer liber etc. Ce am făcut a fost să ne ascultăm oaspeții și clienții, să vedem ce le lipsește, ce și-ar dori, și să ne organizăm portofoliul în jurul acestor nevoi. Astfel, am încercat să compensăm pentru veniturile nerealizate în această perioadă. 

Au existat, bineînțeles, încercări mai mult sau mai puțin reușite. De exemplu, atunci când s-a permis operarea teraselor, am investit o parte dintre resursele pe care le mai aveam în amenajare, urmând ca, o săptămână – două, mai târziu, Consiliul General al Municipiului Bucureşti să impună reglementări suplimentare operatorilor din Centrul Vechi. În plus, și vremea capricioasă a făcut ca investiția să nu fie recuperată, ulterior. 

Un proiect care ne-a fost extrem de drag și de care suntem mândri este campania “Împreună, împotriva COVID-19”, prin care împreună cu 25 de parteneri corporate și 50 de persoane fizice, am donat 13.580 de meniuri de prânz cadrelor medicale aflate în prima linie, în lupta cu noul coronavirus. A fost minunat să vedem cum comunitatea noastră se mobilizează și cum cei care voiau să ajute cumpărau produse pentru medici. 

Financiar, în ultimele 8 luni, am funcționat datorită resurselor pe care le aveam pentru investiții, deoarece am decis să etapizăm noile localuri pe care urma să le deschidem, pentru a menține Red Angus Steakhouse pe linia de plutire. 

Industria HoReCa a fost una dintre cele mai puternic afectate de efectele crizei de sănătate publice. Care au fost principalele măsuri pe care le-ați luat pentru reducerea impactului  acestor scăderi și care au fost cele mai frecvente provocări cu care v-ați confruntat ca antreprenor în domeniul HoReCa în ultimele luni? De ce? 

Una dintre provocările majore, pentru mine și echipa Red Angus Steakhouse, a fost să ne menținem alerți. Pe de o parte, trebuie să petrecem mult timp în business, ocupându-ne de activitățile cotidiene, dar e important și să gândim strategic, pe termen mediu, lung, și să rămânem la curent cu ordonanțele de urgență ale Guvernului. Ținând cont că operăm cu resurse minimale, cu o schemă redusă de personal, știm că trebuie să disociem foarte clar prezentul de ceea ce urmează și să luăm în considerare toate scenariile, înainte de a lua decizii. 

Ca măsuri punctuale, am încercat să ne ținem alături toți colegii, dar, inevitabil, echipa s-a restrâns. Pentru a genera locuri de muncă, am amplasat food truckul Steak Me Home by Red Angus Steakhouse într-un punct fix, pe Calea Victoriei. Pentru noi, resursele umane sunt extrem de valoroase, avem colegi care ne sunt alături din prima zi de operare, așa că am încercat, de fiecare dată, să îi ținem la curent cu planurile și cu statutul afacerii. Provocarea constantă este să răspunzi întrebărilor și îngrijorărilor angajaților, într-un context marcat de neprevăzut. 

Conștienți de faptul că suntem într-o criză care va modifica dramatic, pe termen lung, comportamentele de consum, am ajustat modelul de business, astfel încât să se potrivească mai bine noilor condiții. Credem mult în zonele de delivery și takeaway, pentru care avem o selecție de produse casual, ce au prins foarte bine. Mă refer aici la burgerii realizați integral în casă, coastele de vită și porc, aripioarele cu barbeque, deserturile de tip cheesecake sau carrot cake. 

Pe partea de restaurant, oaspeții care ne-au trecut pragul au venit predominant pentru a sărbători ceva – o revedere, o realizare sau o zi de naștere / nume -, așa că am adăugat meniului nostru o serie de platouri perfecte pentru prieteni și grupuri mici. 

Cuvântul de ordine, în aceste 8 luni, a fost “optimizare”, deoarece a trebuit să ne reducem spre zero pierderile, timpii morți și să folosim fiecare resursă la maximum. 

În plus, au mai fost măsurile specifice perioadei, însă, pentru noi, ele nu au reprezentat o modificare majoră, deoarece, oricum, condițiile noastre de preparare și igienă sunt extrem de stricte. 

București a trecut de pragul de 3 cazuri la mia de locuitori, ceea ce duce la o nouă închidere a restaurantelor și cafenelelor. Cum considerați această măsură ca antreprenor în domeniul HoReCa? Care estimați că va fi impactul acestei măsuri asupra veniturilor Red Angus? Dar asupra industriei HoReCa, în general? 

Vorbim despre o industrie care se află undeva la 20-30% din cifra de afaceri aferentă aceleiași perioade, din anul trecut. Închiderea recentă crește instabilitatea industriei și scade șansele de supraviețuire ale restaurantelor, dar și ale lanțului de furnizori de produse și servicii, care depind de HoReCa. 

Cu toate acestea, închiderea sau deschiderea HoReCa nu reprezintă totul, trebuie să acceptăm faptul că și consumul este mult mai jos decât în 2019, prin urmare, operatorii au nevoie de măsuri de susținere, oferite de Guvern. 

Veniturile Red Angus Steakhouse sunt în linie cu ale pieței, iar orice încasare este direcționată spre operațiunile zilnice și salarii. 

Care sunt planurile pe care le aveți pentru următoarea perioadă de timp mai ales că vremea de afară se strică încet-încet și vor scădea și vânzările la terase? 

Planul nostru este să creștem zona de delivery și să poziționăm platforma www.redangusdelivery.ro drept una de referință pentru iubitorii de produse americane de calitate, gătite și livrate în siguranță.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *