Analize Digital MarComm

Initiative România: Ce ar trebui să facă brandurile în fața schimbărilor din Social Media pentru a avea succes

26 iul. 2023 3 min

Initiative România: Ce ar trebui să facă brandurile în fața schimbărilor din Social Media pentru a avea succes

Reading Time: 3 minute

Bătălia giganților din Social Media deschide noi oportunități de a atrage interesul publicului și de a construi o relație interactivă între brand și consumator.

Deopotrivă branduri și consumatori se regăsesc astăzi prinși în ritmul accelerat al evoluțiilor din piața de social media. Dacă pentru mulți români digitalul se confundă cu multitudinea de platforme de social media și de comunicare pe care le accesează zilnic, brandurile sunt cele care trebuie să-și optimizeze în permanență campaniile de comunicare pentru a avea vizibilitate acolo unde se îndreaptă atenția publicului.

În cadrul competiției acerbe din social media se desfășoară un nou episod care ar putea să ducă la oportunități de vizibilitate pentru branduri, mai ales că România este o țară cu adopție rapidă a inovațiilor digitale. Drept dovadă pentru această trăsătură a societății românești de azi stă succesul pe care îl are TikTok la o paletă foarte amplă de vârste.

Meta face un pas major prin lansarea Threads, o platformă foarte similară cu Twitter ce vine ca răspuns la perioada extrem de tulbure prin care trece compania cumpărată de Elon Musk cu suma record de 44 de miliarde de dolari.

Momentan, această platformă nu este disponibilă în Europa pentru că nu se aliniază legislației privind protecția datelor personale și nu oferă nivelul sporit de siguranță în utilizare impus de instituțiile europene.

Cu un prim rezultat spectaculos de peste 100 de milioane de conturi înregistrate în mai puțin de o săptămână, Threads va trebui să mențină interesul utilizatorilor și să vină cu oportunități pentru advertiseri. Se estimează că, până la finalul anului, platforma nu va conține publicitate, dar dacă ne uităm la succesul comercial al celorlalte platforme din grupul Meta, cu siguranță se pregătesc noi opțiuni de targetare și de monetizare a audiențelor. Prin structura sa, Threads este conectat la Instagram, iar asta va oferi brandurilor opțiuni puternice de targetare.

Threads are potențialul de a aduce o schimbare de trend în conținutul digital, dominat de formate de tip short video ce au împânzit întreg ecosistemul, dar care au un dezavantaj semnificativ: costurile ridicate de producție. Totodată, atenția utilizatorilor este inevitabil mai dificil de păstrat în format text, iar acest lucru deja afectează negativ numărul de utilizatori activi zilnic ai Threads, conform SimilarWeb.

Cu siguranță, Threads își va găsi propria nișă de utilizatori, creatori de conținut și branduri. Rămâne de văzut dacă noua platformă lansată de Mark Zukerberg poate replica puterea comunităților de pe Twitter și dacă poate avea impactul global pe care aceasta l-a avut în ultimul deceniu.

Initiative România: Ce ar trebui să facă brandurile în fața schimbărilor din Social Media

Indiferent de particularitățile fiecărui brand, cele mai bune performanțe în digital vor continua să fie atrase din 3 direcții:

Apetitul crescut pentru teste și experimente: adaptabilitatea este cheia succesului într-o lume digitală în continuă schimbare. Brandurile care manifestă un apetit crescut pentru teste pot evalua eficiența diferitelor tactici de marketing și pot face ajustări rapide pentru a obține cele mai bune rezultate. Întrucât nu există o „rețetă a succesului” ce poate fi aplicată oricărui tip de brand, testarea rămâne cea mai importantă parte din strategia de digital, iar platformele de social media excelează la viteza cu care se pot testa diferite execuții creative, mesaje și abordări ale consumatorilor.

Multichannel approach: dincolo de prezența pe multiple platforme, o strategie multichannel în social media înseamnă și coerența mesajului și a brandului în întreaga sa interacțiune cu utilizatorii. Unificarea mesajului și a experienței utilizatorului în diverse medii digitale consolidează imaginea brandului și crește loialitatea clienților.

Community building și grija pentru utilizatori: o relație autentică și transparentă cu utilizatorii este valorizată mai mult ca niciodată. Companiile care acordă atenție nevoilor și dorințelor clienților, oferind soluții personalizate vor fi apreciate și recomandate mai des către alții. Interacțiunea cu clienții și ascultarea atentă a feedback-ului lor joacă un rol crucial în dezvoltarea și menținerea acestei comunități.

Fiecare platformă de social media are un specific propriu în construirea de comunități, de la grupurile de Facebook sau puterea creatorilor de conținut din Instagram, până la impactul pe care îl au video-urile de YouTube în atragerea oamenilor cu interese similare. Pe oricare dintre aceste platforme brandurile pot să-și dezvolte spații cu reguli bine definite și în care mesajele comerciale ajung nemijlocit.

Prin aplicarea acestor tactici și adaptarea lor la specificul fiecărui brand, companiile pot obține rezultate remarcabile în ecosistemul digital, și de social media în special, din ce în ce mai complex.

Array

Articole pe aceeași temă: