Brandurile romanesti la puterea 100
Revista Biz a lansat in cadrul conferintei BrandRo cea de-a cincea editie consecutiva si prima versiune extinsa a “Top 100 cele mai puternice branduri romanesti”, clasament ce are la baza un studiu realizat de compania de cercetare Unlock Market Research.
Pentru al cincilea an consecutiv Borsec se afla pe prima pozitie in topul brandurilor romanesti si este urmat de Dero, Gerovital, Dorna, Arctic, Dacia, Elmiplant, Aqua Carpatica, Farmec si Petrom.
“Daca acum cinci ani vorbeai despre branduri romanesti, prima constatare venita din partea interlocutorilor era “Nici nu avem noi 50 de branduri!”. Aveam, dar nu erau promovate si nu ne pasa de ele. Dupa cinci ani in care am promovat si prezentat cele mai puternice branduri romanesti, ne-am propus si am reusit, iata, sa realizam un top 100 cu branduri puternice si cu adevarat cunoscute”, declara Marta Usurelu, Redactor Sef, revista Biz.
“I-am intrebat pe cei care au participat la studiul nostru dedicat brandurilor romanesti ce si face pe ei sa se simta mandri sn plan personal. 61% au spus ca sunt mandri pentru ca stiu cine sunt / pentru felul lor de a fi. Pare banal, dar e un semn de insanatosire mentala a romanului. In urma cu ceva ani oamenii isi defineau valoarea prin posesii, acum si-o definesc prin “fel de a fi, unic si special”, declara Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research.
Este al cincilea an in care remarcam nevoia de stabilitate in imaginea marcii. Marcile care au mentinut o directie clara de pozitionare, bine aleasa de la inceput, care nu s-au abatut de la linia lor, care au rezistat vremurilor, castiga si intr-o competitie mai agresiva, luptandu-se cu 100 de candidati in loc de 50, ca in editiile anterioare
Marcile de apa, unele din categoria dulciuri si cele din segmentul produse de igiena raman, ca si in ceilalti ani, in fruntea topului, evidentiind nevoia omului de simplitate, curatenie si o oarecare maturizare in consum.
In clasamentul de anul acesta remarcam o evolutie a bunurilor de folosinta indelungata (Artic, Dacia), a serviciilor (Petrom, branduri bancare, Medlife) si a retailului online si offline (eMag, Dedeman, Mobexpert). Aceasta evolutie ar putea indica o revigorare a increderii consumatorilor in fortele proprii si in posibilitatea de a-si recapata stabilitatea de zi cu zi. Revenirea bunurilor de folosinta indelungata si a serviciilor in top poate reprezenta un indicator de depasire psihologica a crizei.
In 2014 categoria “alimente” sufera mai mult decat in alti ani, in special zona alimentelor procesate, carne, mezeluri sau bauturi racoritoare carbogazoase. Polarizarea “naturalul e valoros, sinteticul e pagubos” se aprofundeaza in 2014.
Rezultatele studiului pot fi citite integral in a cincea editie a cartii “ 100 cele mai puternice branduri romanesti”.
Metodologia studiului
Studiul vizeaza masurarea “puterii” marcilor romanesti din perspectiva investitiei de incredere si afectivitate care le este acordata de catre consumatori (fara indici financiari / comerciali inclusi).
O marca este cu atat mai puternica din perspectiva romanismului cu cat reuseste sa-si mentina pozitia in top, indiferent de fluctuatiile socio-economice specifice ultimilor ani.
Avand in vedere dinamica extraordinara a definitiei de “romanesc” din ultimii ani, lansam a cincea editie cu o extindere a numarului de marci si de categorii (100 marci romanesti care fac parte din noua categorii de produse/ servicii)
Studiul are la baza 1000 de interviuri online si este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, impartire pe sex si varsta a populatiei intre 18 – 55 de ani.
Performanta marcilor romanesti este masurata in baza a patru indicatori: investitia de afectivitate in marca, puterea marcii, gradul de utilizare si notorietatea ei.
Importanta unei marci pentru consumator a fost masurata cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling).
Respondentii au realizat alegeri multiple intre marci in urma carora a fost calculat un indice de preferinta. Analiza marcilor a fost realizata la nivel de categorie, indicele obtinut fiind ulterior analizat impreuna cu indicele de importanta al fiecarei categorii.
Pingback: Locul 8 în “Top 100 cele mai puternice branduri românești” – AQUA Carpatica Blog
Pingback: CrisPres Cele mai puternice branduri romanesti in 2014: multe marci de apa, cosmetice si dulciuri la varful clasamentului – CrisPres
Pingback: 10 cele mai puternice mărci româneşti în ultimii 5 ani | Marketing20
Pingback: Care sunt cele mai puternice 100 branduri româneşti? – Markataing
Pingback: Un top 10 al celor mai puternice branduri românești
Pingback: Portretul romanului, sculptat de criza | Marta Usurelu
Pingback: Danadol – Dana Pascu » Blog Archive » Top branduri românești, evoluție 2010-2014
Pingback: Zelist Blog » Blog Archive » Saptamana aceasta in Social Media
Pingback: Linkuri de weekend
Pingback: My news -12 sept 2014
Pingback: Care au fost cele mai viralizate subiecte in presa online si pe bloguri? (W37 2014) | refresh.ro
Pingback: Ştirile din Coconul Online 3 – 16 Septembrie 2014 | Butterfly Media Group Blog
Pingback: Care este TOPUL celor mai puternice branduri din Transilvania, din toate timpurile
Pingback: Evenimente Locale » TOPUL celor mai puternice branduri din Transilvania, din toate timpurile
Pingback: Click aici pentru noul Farmec.ro! pr intre randuri | printreranduri.eu
Pingback: Linkuri de weekend #4 – Bogdan Alupoaie Blog
Pingback: Zelist Blog » Blog Archive » Top 50 Branduri Romanesti in social media
Evenimente
Social Media Summit Bucuresti 2019
The Financial Conference
ADN Antreprenor 2019
Innovation Forum 2019
Evenimente încheiate
Content Creators Conference
Citeste noul numar
Biz 321
Opinii
Canale și tactici de promovare online pentru anul 2019
În condițiile în care canalele de comunicare online sunt tot
Puterea feedbackului
Când afirmaţia unui coleg te nedreptăţeşte sau te supără, cel
Văd binele și îl aprob, dar totuși fac răul
Faptul că ipocrizia e așa de răspândită se datorează în
Abonare Newsletter
Evenimente parteneri
Mastering Digital Channels – Weekend intensiv
Customer Journey Mapping
Video
Spot Zilele Biz 2015
Goodlife
Plec pe Marte
Dacă pentru mulți limita este cerul, pentru Alyssa Carson nu
10 povești din Dubai
Echipa EFdeN a lansat astăzi clipul ce descrie experiența în
Cât costă dragostea?
Spontaneitatea este sexy? Ei bine, cumpărătorii din întreaga lume par