Finanțe

BRD Groupe Societe Generale, profit net de 1.499 mil lei în 2019

Reading Time: 3 minute

BRD Groupe Societe Generale anunță un profit net de 1.499 milioane lei în 2019, în scădere cu circa 4% față de anul anterior.  

Venitul net bancar la nivelul Grupului BRD în anul 2019 a atins 3.270 milioane RON, în creștere cu 5,0% față de 2018. Veniturile nete din dobânzi au atins 2.150 milioane RON, mai mari cu 8,1% față de anul precedent, fiind influențate pozitiv de creșterea continuă a volumelor, schimbări de structura și mediul favorabil al ratelor de dobânda. Contrar presiunii puternice asupra prețurilor serviciilor bancare de tranzacționare, veniturile nete din comisioane au crescut cu 1,1% față de anul 2018, datorită activității intense pe segmentul cardurilor, creșterii volumelor de tranzacții ale clienților, precum și veniturilor mai mari din activitatea de administrare a activelor.

Cheltuielile operaționale au totalizat 1.678 milioane RON în 2019 (față de 1.490 milioane RON în 2018), evoluția lor reflectând în principal creșterea tensiunii pe piață muncii, costuri reglementare și investiții aferente programului de transformare a modelului de afaceri, mai mari. Costurile cu personalul au fost mai mari cu 7,6% în comparație cu anul 2018, determinate de ajustări de salarii și alte beneficii, realizate de banca în contextul unei piețe de muncă extrem de tensionată în care salariului mediu are un ritm de creștere de două cifre. Costurile reglementare, care se referă la contribuțiile cumulate la Fondurile de Garantare a Depozitelor și de Rezoluție (72 milioane RON în 2019 față de 35 milioane RON în 2018) și la taxa pe activele financiare (75 milioane RON înregistrată ca și cheltuială în ultimul trimestru al anului) au reprezentat aproximativ 10% din totalul cheltuielilor operaționale aferente întregului an. Celelalte tipuri de cheltuieli au fost ținute sub control (+2,5% în dinamică anuală), oglindind efectele planului de transformare aflat în derulare, lansat pentru a răspunde provocărilor viitoare, pe de-o parte, și limitarea cheltuielilor diverse, pe de altă parte. Grupul BRD a înregistrat o performanță operațională solidă, cu rezultatul operațional brut în creștere cu +4,8% față de anul 2018 (excluzând costurile reglementare). Eficiența operațională a rămas robustă, indicatorul cost/venit atingând 46,8% (excluzând costurile reglementare), stabil în comparație cu anul 2018, se arată în comunicatul de anunțarea a rezultatelor.

“Am obținut o profitabilitate ridicată grație creșterii veniturilor, profilului de risc robust și performanței comerciale solide pe ambele segmente de clienți, retail și companii, continuând în același timp implementarea planului nostru de transformare a modelului de afaceri. BRD Assset Management a înregistrat o performanță spectaculoasă evidențiată de creșterea activelor în administrare cu 74% în comparație cu anul precedent, în linie cu strategia BRD de a valorifica potențialul deplin al pieței de economisire și de a propune clienților noștri o alternativă depozitelor standard. În paralel, am finanțat activ IMM-urile prin oferta noastră de leasing”, a declarat Francois Bloch, Director General al BRD Groupe Societe Generale.

„În linie cu programul nostru de transformare a modelului de afaceri, am accelerat investițiile în inovația digitală pentru a oferi clienților o experiență îmbunătățită. Spre exemplu, pentru companii, am lansat o nouă aplicație de mobil pentru cash management și oferim acces facil la soluțiile de factoring și trade finance. Pentru clienții retail, îmbunătățirea continuă a soluțiilor de banca la distanță a condus la o creștere de două cifre a ratei de adopție și a volumului de tranzacții pe canalele digitale”, a adăugat Francois Bloch.

Rata creditelor neperformante (credite neperformante conform definiției ABE, rată NPL la nivelul băncii) a scăzut de la 4,6% la finalul lunii decembrie 2018 la 3,1% la finalul lunii decembrie 2019, datorită operațiunilor de ștergere de creanțe, vânzări de expuneri neperformante și controlul bun al riscului în procesul de acordare a creditelor. În plus, gradul de acoperire cu provizioane a creditelor neperformante a rămas solid, atingând 74,0% la finalul lunii decembrie 2019 (față de 74,2% la finalul lunii decembrie 2018) ce reflectă politică de provizionare prudență. Costul riscului a înregistrat reluări nete de 204 milioane RON în 2019 în comparație cu 230 milioane RON în 2018, datorită unei performanțe solide a activității de recuperare, unor indemnizații excepționale din asigurări (161 milioane RON înregistrate în trimestrul 3 al anului 2019, finalizând mai multe dosare de cerere de asigurare), precum și calității bune a creditelor nou-acordate.

Profitul net al Grupului BRD a atins 1.499 milioane RON în 2019 (în comparație cu 1.563 milioane RON în 2018) datorită creșterii puternice a veniturilor și profiulul de risc solid. Rentabilitatea capitalurilor proprii a atins 18,9% în 2019 (față de 20,8% în 2018).

Oana Voinea

Recent Posts

Ultimele zile pentru redirecționarea a 3,5%. „În cazul nostru, la fel ca în cazul multor ONG-uri din România, impactul proiectelor noastre este unul real”

Doar până pe 27 mai 2024, persoanele fizice mai pot alege cum sunt folosiți 3,5% din impozitul lor, prin redirecționarea…

12 ore ago

Banca Transilvania a obținut un profit mai mare cu 35% în primul trimestru din 2024

Banca Transilvania a obținut rezultate pozitive în primele trei luni ale anului, cu creșteri ale economiilor clienților, soldului creditelor, volumului…

o zi ago

AI Expo Europe: Cea mai mare conferință despre AI din Europa Centrală și de Est are loc în octombrie la București

AI Expo Europe, cea mai mare conferință interactivă din Estul și Centrul Europei, va decripta impactul Inteligenței Artificiale asupra prezentului,…

o zi ago

UniCredit este partener al RAD ART FAIR 2024. Discount-uri de 20% la achiziția biletelor cu cardul

UniCredit Bank devine anul acesta partenerul RAD ART FAIR 2024, cel mai important eveniment dedicat scenei de artă contemporană din…

o zi ago

Studiu KilometrulBine despre siguranța rutieră pietonală: traversarea neregulamentară e în topul comportamentelor negative

KilometrulBine, platforma de responsabilitate socială a mărcii Dacia, a lansat un studiu amplu ce și-a propus să aducă în prim…

o zi ago

Pledoarie pentru strategie

Marketerii spun că, în continuare, companiile nu apreciază pe deplin fundamentele marketingului – strategia și managementul de brand. Am discutat…

o zi ago