fbpx
Blog

Bucurestiul – capitala inovatiilor din software

22/07/2013

author:

Bucurestiul – capitala inovatiilor din software

<p> <span style=”font-size:12px;”>In perioada 28-30 august va avea loc in Bucuresti, la Radisson Blu Hotel, a 3-a editie a </span><a href=”http://ale2013.alenetwork.eu/” target=”_blank”>Agile Lean Europe Unconference (ALE Unconference)</a>, non-conferintei anuala non-profit pe temele Agile, Lean si artizanat software.</p> <p> ALE Unconference va cuprinde keynote-uri, vorbitori invitati, discutii selectate de comunitate si discutii libere pe teme propuse de audienta in timpul sesiunilor de open space. De asemenea, vor avea loc World Cafes, un Gaming Lounge si multe activitati de socializare in timpul zilei si seara.</p> <p>  </p> <p> <strong><span style=”font-size:12px;”>Un keynote in fiecare zi</span></strong></p> <p> <span style=”font-size:12px;”>Subiectele acoperite variaza de la noi tipuri de organizatii si culturi organizationale, tehnici </span>avansate si aspecte de implementare ale agile in domeniul IT si nu numai. Jurgen Appelo este programat in prima zi, Liz Keogh in a doua zi, iar Joe Justice va avea keynote-ul de inchidere al evenimentului.</p> <p> <span style=”font-size:12px;”>Programul evenimentului are dedicate discutii specifice legate de practicile agile, psihologie, </span>sociologie, management de proiect sau programare. Retrospective, coaching pentru echipe agile, invatare, inovare si imbunatatire continua sunt doar cateva dintre subiectele referitoare la practicile de agile. Dezbaterile despre psihologie vor acoperi subiecte cum ar fi puterea cognitiei, diferenta de perspectiva generata de rolul si pozitia in organizatie si chiar neurostiinta. In plus, vor exista prezentari dedicate sociologiei culturii organizationale, implicarii profesionale, crearii propriilor optiuni si de culture hacking.</p> <p> <span style=”font-size:12px;”>Pe partea de management de proiect, vorbitorii vor atinge subiecte despre estimare, crearea </span>proiectelor fara estimari, oferte si stabilirea preturilor. Programatorii vor invata despre unit testing, legacy code, design incremental si altele.</p> <p>  </p> <p> <strong><span style=”font-size:12px;”>Open Space</span></strong></p> <p> <span style=”font-size:12px;”>Jumatate din program va fi Open Space. Ce este Open Space? Cel mai bun moment pentru a </span>vorbi despre idei interesante noi si vechi referitoare la agile, lean si artizanat software. Programul este creat pe loc de catre participanti cu subiecte de interes pentru ei. Singurul lucru pe care trebuie il faca este sa lipeasca pe peretele numit "Market Place" ideile de</p> <p> <span style=”font-size:12px;”>discutie. Aceste idei sunt promovate ulterior prin tweet-uri, postari pe blog, articole, iar participantii selecteaza din “Market Place” sesiunile la care doresc sa participe.</span></p> <p>  </p> <p> <strong><span style=”font-size:12px;”>Un pic de istorie</span></strong></p> <p> <span style=”font-size:12px;”>In 2011, cativa oameni pasionati au decis sa creeze o retea de profesionisti in Agile si Lean </span>deoarece existau numerosi profesionisti care inovau si creeau lucruri interesante in tarile lor, dar nu erau conectati. Grupul initial s-a intalnit in 2011 la conferinta XP de la Madrid si a decis sa creeze o conferinta anuala. Acest eveniment s-a dovedit a fi un succes, noutatea sa constand in lipsa restrictiilor conferintelor traditionale. Toata lumea putea contribui cu o idee si intr-un mod agil era integrata in conceptul evenimentului. Acesta este modul in care a fost creat Agile Lean Europe Unconference.</p> <p> <span style=”font-size:12px;”>Jumatate din eveniment este Open Space, unde programul reiese din ideile si energia </span>participantilor. Conceptul de Open Space a fost initiat in 1980 de catre Harrison Owen, care a decis sa nu mai aiba o agenda predefinita pentru conferinte, in schimb a invitat oamenii la eveniment unde participantii au creat programul la fata locului.</p> <p> <span style=”font-size:12px;”>Prima editie a conferintei, ALE 2011, a fost organizata nu de un comitet al conferintei, cum se obisnuia in mod traditional, ci de mai multe canapele ale conferintei, unde oricine care a dorit sa contribuie s-a putut alatura. </span>Fiecare canapea a fost responsabila de un anumit domeniu de organizare: Contabilitate, Marketing, Spouse & Kids, etc.</p> <p> <span style=”font-size:12px;”>Dezvoltarea agila de software este o familie de metodologii de project management in </span>ingineria software, bazata pe dezvoltarea incrementala si care imbratiseaza si promoveaza schimbarile ce evolueaza de-a lungul intregului ciclu de viata al unui proiect. Aceste metodologii se caracterizeaza prin divizarea problemei in subprobleme mici si planificarea lor pe durate scurte. Se evita planificarea in detaliu pe termen lung, deoarece inerent in dezvoltarea de software apar intarzieri frecvente din cauza schimbarilor si detalierii cerintelor clientului. Scopul principal este ca, la terminarea fiecarui ciclu de dezvoltare, denumit iteratie, si a carui durata este de obicei de cateva saptamani, sa existe o versiune functionala a software-ului dezvoltat.</p> <p> <span style=”font-size:12px;”>Fiecare membru al comunitatilor Europene de Agile si Lean se simte ca facand parte dintr-o </span>familie. Acesta este motivul pentru care organizatorii acestui an continua traditia de a-i invita pe participanti sa-si aduca familiile impreuna cu ei, pentru a se bucura de programul special pentru parteneri si copii.</p> <p> <span style=”font-size:12px;”>Programul complet al evenimentului si alte detalii este disponibil <a href=”http://ale2013.alenetwork.eu/” target=”_blank”>aici</a>.</span></p>

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE