Marketing Stiri

Care este relația dintre trenduri și creșterea businessului?

1 mart. 2017 2 min

Care este relația dintre trenduri și creșterea businessului?

Reading Time: 2 minute

Nu e nicio relație directă între trenduri și creșterea businessului. Nu o să vă crească business-ul dacă urmariți trenduri. Crești pentru că aplici standardul pieței peste nivelul la care este aplicat în piață. Acesta e secretul, a declarat Mugur Pătraşcu, Founder, Screen Native, la Social Media Summit.

Suntem asaltați de treduri, suntem trend junkies. În fiecare zi încercăm să ne prindem ce a mai apărut nou. Trăim cu nevoia permanetă de a face ceva nou.

“Când mă întâlnesc cu clienți mă întrebă ce mai e nou, ce se întâmplă. Trăim cu nevoia permanetă de a face ceva nou. Apoi spun <noi avem un plan să creștem cu 10%>. Dar site-ul tău nu este cum ar trebui să fie, nici CRM –ul tau nu e ok și ne întoarcem la bază”, spune Mugur Pătraşcu, care a atras atenția că trebuie să stai bine la marketing standard pentru a putea lucra cu trendurile.

“Capcana este ca multe businessuri nu au site-uri care functioneaza, asta ține de marketing standard. Site-ul trebuie schimbat la fiecare 2-3 ani pentru a fi ok (…) Cu cât stai mai bine la marketing standard, cu atât te poți juca mai mult cu trendurile. Și nu e chiar așa greu sa creezi trenduri”, a spus fondatorul Screen Native. Acesta a arătat că o companie se poate poziționa atunci când își alege trendul  și se poate poziționa altfel decât competiția.

“Prima companie pe care am facut-o era de făcut site-uri si era pe trend. Screen native a plecat tot din urmărirea unui trend. I chase trends for a living”, Mugur Pătraşcu, Founder, Screen Native.

Cum arată un trend? Vizibilitatea și maturitatea sunt cele doua axe care îi măsoara viața, rezultând trei etape ale  trendului:  PR or Brand, Me2, Growth. În ceea cce privește costurile, prima etapă este scumpă, dar nu costă, totuși, foarte mult. Cea de-a doua etapă costă cel mai mult, cu cele mai mici rezultate, iar cea de-a treia este etapa care nu costă așa mult, dar trebuie să investești constant. Spre exemplu, vlogging-ul este în prima etapă, bloggingul este în a doua etapă, iar social media este în cea de-a treia etapă a trendului.

Artificial intelligence (AI) și Internet of Things (IoT)sunt, de asemenea,trenduri  în prima etapă de viață, în timp ce Virtual reality (VR) este într-o zonă de reabilitare și de creștere.

“VR-ul a fost într-o zonă de deziluzie, dar acum este într-o zona în care cu siguranță va crește”, crede Mugur Pătrașcu.

Cât despre noile trenduri, fondatorul Screen Native a vorbit despre Digital detox, Un-engagement sau Ignorance.

“În câțiva ani vom vorbi despre oameni cărora nu le pasă de ce se întâmpla în jurul lor (…) și tot mai mulți vor mima empatia”, spune Mugur Pătrașcu.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: