fbpx
Companii Marketing

Care sunt principalele tendințe ale consumatorilor în 2020?6 min

15/01/2020 5 min read

Care sunt principalele tendințe ale consumatorilor în 2020?6 min

Reading Time: 5 minute

Confortul și controlul personal vor fi tendințele majore ale consumatorilor în 2020, conform “Top 10 Global Consumer Trends 2020”. Pentru a obține un nivel mai mare de confort, consumatorii se văd obligați a renunța la controlul personal, căutând avantaje pe care tehnologia le poate aduce în viața de zi cu zi, se arată în studiul anual întocmit de Euromonitor International.

Astfel, în 2020, consumatorii își doresc un conținut personalizat mai scurt, ceea ce înseamnă că vor trebui să facă schimb de date confidențiale, cantitatea acestora variind în funcție de cultură, teritoriu și individ.

Ei doresc să aibă un impact asupra schimbărilor mediului și încep să-și valorizeze propria bunăstare mentală. De asemenea, consumatorilor li se oferă șansa de a li se respecta identitatea culturală.

Pe parcursul anului 2020, brandurile ar trebui să găsească un echilibru corect între construirea încrederii, asigurarea securității și livrarea produselor și serviciilor care aduc un plus de valoare consumatorilor.

Top 10 Global Consumer Trends 2020” identifică cele mai de impact 10 tendințe care determină comportamentul, valorile și obiceiurile consumatorilor în anul următor, schimbarea valorilor consumatorilor având capacitatea de a influența companiile la nivel global:

Beyond Human

Inteligența artificială (AI) devine mainstream, consumatorii îmbrățișând tot mai mult această tehnologie. Companiile integrează AI-ul pentru a automatiza operațiunile și pentru a oferi soluții personalizate.

“Vânzările aspiratoarelor robotice au crescut cu 17% în 2019, deși principalul factor de adoptare a tendinței progresive rămâne prețul. De aceea, mărcile chineze care țin cont de acest aspect, precum Xiaomi, joacă un rol esențial în penetrarea mai profundă pe piață a produselor bazate pe AI. Între timp, aspiratoarele standard, semnificativ mai ieftine, au constituit 98,4% din totalul aspiratoarele vândute în 2019. În mod similar, volumul de vânzări de unități de tuns iarbă robotice a crescut cu 11% în 2019, totalizând 5% din toate vânzările de mașini de tuns iarba”, a declarat Valeriya Sorokina, Senior Analyst, Euromonitor International.

Catch Me in Seconds

Cu cantitatea de informații disponibile, captarea atenției consumatorilor necesită un conținut concis, relevant și care poate fi procesat imediat.

Frictionless Mobility

Consumatorii își doresc să se deplaseze fără restricții în 2020, prin intermediul opțiunilor de transport modulare, personalizate, care să țină cont de timp, buget, vreme și ocazie pentru o călătorie perfectă.

“Principalele orașe din estul Europei au dezvoltat rețelele flexibile de transport. De exemplu, CityBee, un serviciu de ridesharing din Lituania s-a extins în Polonia, Letonia și Estonia în 2019. Un alt exemplu este Yandex.Taxi, care operează în majoritatea piețelor est-europene, cu cea mai puternică prezență în Rusia, unde operează și Yandex.Drive, serviciul de ridesharing care intenționează să introducă și scutere. Alte branduri cunoscute de ridesharing includ serviciile Bla Bla Car, Uber, Gett sau Bolt”, spune Marija Milasevič, consultant, Euromonitor International.

Inclusive for All

Autenticitatea și incluziunea sunt puncte de interes pentru branduri, care își vor regândi produsele și serviciile pentru a fi accesibile tuturor. În 2020, diversitatea devine o măsură a relevanței brandurilor.

“O prezență din ce în ce mai mare a informațiilor în limbile locale stimulează interesul consumatorilor pentru dietele personalizate din motive de sănătate sau curiozitate. Interesul pentru produsele fără gluten sau a celor vegan va crește considerabil pe parcursul anului 2020”, declară Gabija Kubiliutė, Associate Analystst, Euromonitor International.

Minding Myself

Bunăstarea mentală este în fruntea preocupărilor consumatorilor și va modela viitorul socializării. Există o cerere în creștere pentru produse cu ingrediente active și funcționalități specifice.

“În țările baltice, produsele pentru sănătatea mentală sunt în trend. Multe dintre acestea sunt introduce prin recomandări în social media și observăm din ce în ce mai multe lansări de suplimente alimentare pentru sistemul nervos, cum ar fi suplimentele de vitamina B sau magneziu. Mai mult, există o creștere a cererii ceaiurilor de plante care vizează eliberarea stresului”, spune Gabija Kubiliutė, Associate Analystst, Euromonitor International.

Multifunctional Homes

Abilitatea de a face totul – muncă, exerciții fizice, cumpărături și alte activități – din confortul casei schimbă obiceiurile consumatorilor în jurul consumului “in-home”.

“Joburile remote sau programul de lucru flexibil determină producătorii și comercianții de retail, precum Ikea, să-și extindă oferta de mobilier de birou pentru a acoperi cererea pentru crearea unui mediu de lucru de acasă”, spune Valeriya Sorokina, Senior Analyst, Euromonitor International.

“Eficiența serviciilor de livrare mâncare înlocuiește treptat obiceiul consumatorului de a-și procura alimente ambulate. Pe măsură ce numărul de șoferi crește, se pot efectua din ce în ce mai multe livrări prin aplicații precum Wolt, Yandex.Shef sau Last Mile. În plus, îmbunătățirea infrastructurii orașului pentru bicicliști le oferă adolescenților fără permise de conducere posibilitatea de a câștiga bani în plus, făcând livrări rapide de mâncare ”, spune Denis Afonin, Senior Analyst, Euromonitor International.

Private Personalization

Consumatorii își doresc experiențe personalizate, dar sunt preocupați de colectarea și schimbul de date cu caracter personal. Consumatorii vor renunța probabil la experiențele digitale care nu le vor aduce un plus de valoare.

“Brandurile de produse alimentare ambalate răspund lansând produse convenabile, care oferă calități unice serviciilor alimentare. Un exemplu în acest sens este linia Premium Vilniaus Paukštyno din Lituania. În portofoliul companiei se regăsesc produse din carne împreună cu o pungă de gătit inteligentă, care ajută la ventilarea aburului în cuptor, gătind carnea perfect, fără a fi nevoie de abilități deosebite de gătit”, spune David Ingemar Hedin, consultant, Euromonitor International.

Proudly Local, Going Global

Consumatorii se întorc bază, brandurile de nișă își încep traseul global cu accent pe prestigiul local. Multinaționalele devin mai sofisticate, integrandu-și produsele în cultura locală.

“În ciuda cererii crescute, estul Europei se confruntă cu provocări atunci când vine vorba de mâncarea locală. De exemplu, în Lituania fermierii protestează împotriva importurilor în creștere din țara vecină, Polonia, care destabilizează prețurile având un regim fiscal mai convenabil. Întocmai ca majoritatea est-europenilor, lituanienii doresc să cumpere local, fără să plătească mai mult”, spune David Ingemar Hedin, consultant, Euromonitor International.

Reuse Revolutionaries

Se caută alternative la produsele de unică folosință în vederea reducerii amprentei și deșeurilor de mediu. Noile modele circulare de business urmăresc să ofere mai mult prin reutilizarea resurselor.

We Want Clean Air Everywhere

Impactul poluării aerului asupra sănătății devine cunoscut la scară largă, cu o intensificare a activismului climatic. Companiile se confruntă cu presiuni pentru a oferi soluții care să protejeze mediul și consumatorii de efectele calității slabe a aerului.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *