Stiri

Carrefour România extinde campania de colectare a uleiului uzat în 11 locații noi

Reading Time: 2 minute

La patru ani de la lansare, Carrefour România extinde campania de colectare a uleiului alimentar uzat în șapte noi județe din țară. În această lună, 11 magazine din județele Timiș, Constanța, Hunedoara, Vâlcea, Argeș, Giurgiu și Arad, la care se adaugă și municipiul București, se alătură proiectului.

În prezent, campania acoperă un total de 41 de județe, unde românii pot găsi în proximitatea casei un punct de colectare a uleiului strâns în urma pregătirii meselor acasă.

Compania beneficiază de o infrastructură națională de reciclare a uleiului din care fac parte 84 de magazine, dotate cu urne speciale de colectare. În magazinele Carrefour incluse în campanie (hipermarket, market, Supeco) clienții pot aduce recipiente cu ulei folosit și beneficia de recompense, conform unui mecanism foarte simplu: pentru fiecare 4 litri de ulei folosit, Carrefour oferă la schimb clienților câte 1 litru de ulei proaspăt.

Pentru ca uleiul depus la punctele de colectare să fie acceptat, clienții trebuie să respecte câteva criterii:

  • uleiul să provină din surse vegetale și să fie curățat de impurități și apă;
  • uleiul uzat să fie pus în recipiente de tip PET, sigilate ermetic;
  • PET-ul să fie curat pe exterior, fără urme de ulei sau găuri.

Campania de colectare a uleiului uzat a adunat cca 900.000 litri din 2022

Lansată în anul 2019, campania de colectare a uleiului alimentar uzat a devenit deja o inițiativă consacrată și continuă să încurajeze tot mai mulți români să adopte obiceiuri de reciclare. În perioada ianuarie 2022 – aprilie 2023, aproximativ 900.000 de litri de ulei uzat au fost colectați, procesați și transformați în alte tipuri de resurse cu sprijinul organizației Respiră Verde, oferind la schimb aproape 240.000 de litri de ulei proaspăt marcă proprie.

Dat fiind că un litru de ulei ars poluează un milion de litri de apă, cantitatea de ulei colectată se poate traduce în circa 900 de milioane de litri de apă curată. Compania beneficiază de o infrastructură națională de reciclare a uleiului la care iau parte 84 de magazine, dotate cu urne speciale de colectare.

Carrefour a implementat în toamna anului trecut același sistem de colectare și pentru bateriile electrice, în toate hipermarketurile din țară. Din septembrie 2022, până în februarie 2023, clienții au adus la schimb peste 600.000 de baterii uzate, în cadrul campaniei „Încarcă-ți bateriile cu o faptă bună“.

Ambele inițiative fac parte din programul național de colectare a deșeurilor reciclabile Punem Preț pe Plastic, prin care Carrefour își propune să cultive comportamente de consum responsabil în rândul clienților și să contribuie, prin proiecte dedicate, la un mediu înconjurător mai curat.

Team

Recent Posts

DS Automobiles prezintă colecția Antoine de Saint Exupéry

DS Automobiles continuă să își prezinte colecțiile în fiecare an, la fel ca în lumea modei. Colecția 2024 este o…

2 ore ago

Alexander Manu: Romanian Design Week 2024 susține o viziune în care industriile creative locale devin o inspirație pentru o dezvoltare împinsă de comunitate

Mai puțin de două săptămâni ne mai despart de Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative. Sărbătoarea creativității este…

3 ore ago

Leader Team Broker menține neschimbate prețurile pachetelor de asigurare IT

Leader Team Broker de asigurare, integrator de oferte specializat în pachete complexe de asigurări de răspunderi profesionale IT și Cyber…

3 ore ago

Cât de periculoasă este o furtună geomagnetică. Ar putea distruge toate echipamentele electronice și internetul

O furtună geomagnetică sau solară poate avea consecinţe dezastruoase pentru reţelele electrice sau chiar pentru comunităţile care s-ar baza exclusiv…

4 ore ago

Producțiile independente de operă ale Asociației Nirmal Art invitate la Summitul Muzical European de la Sibiu

Aflat la cea de a V-a ediție, Summitul Muzical European este un eveniment cultural major organizat de Filarmonica de Stat…

5 ore ago

Pilonul II de pensii private obligatorii a strâns 27 mld. euro de la 8 milioane de români

Administratorii fondurilor de pensii private obligatorii (Pilonul II) au trimis zilele acestea scrisoarea anuală de informare cu numărul 100.000.000 către…

5 ore ago