Economia României este prognozată să crească în acest an cu +3.8%, la o inflație de 2,6%. Consumul este unul din motoarele acestei evoluții pozitive, premisele industriei de bunuri de larg consum fiind optimiste. Restricțiile prelungite ce au afectat sectorul de HoReCa și limitările privind călătoriile, au mutat consumul în casă.
Conform datelor de audit de retail Nielsen, retailul de băcănie a crescut cu +10% versus anul anterior, România avansând mai rapid versus media europeană, unde FMCG a crescut în vânzări față de 2019 cu doar 7,6%.
Valoarea vânzărilor a înregistrat creșteri în toate macro-categoriile de produse, cu un avans maxim în produsele alimentare (+12%) și în băuturile alcoolice (+13,3%).
Creșterile spectaculoase de la debutul pandemiei, de exemplu peste 600% în dezinfectanții pentru mâini, au stagnat în restul anului pentru categoriile de îngrijire personală și a casei. Acestea au avut un avans anual de +5,7%, însă cu segmente precum machiaj prăbușindu-se cu -30%, la fel ca și în alte țări.
Marii retaileri, dar și comertul tradițional, au înregistrat creșteri și datorită mutării volumelor din HoReCa în cumpărături pentru consum acasă:
Pe de altă parte, se observă o creștere a tendinței de economisire (43% dintre respondenți), în timp ce cheltuielile pe vacanțe, haine sau distracții s-au diminuat semnificativ, mai arată raportul Nielsen.
După un Crăciun cu creșteri mai modeste – creștere de o singură cifră în decembrie, pe când în mod tradițional “luna cadourilor” înregistra anii trecuți creșteri de două cifre față de media lunara anuală, Paștele este așteptat cu încredere de marii jucători din industria de bunuri de larg consum.
Ritmul de creștere a vânzărilor în sezonul sărbătorilor de primăvară va depinde de măsurile impuse de autorități, de evoluția temperaturilor, dar și de ofertele lansate către consumatori.
DP World, unul dintre cei mai mari operatori portuari la nivel global, a inaugurat noul terminal multimodal de la Aiud,…
FORT, companie specializată în securitate cibernetică, parte a Bittnet Group, a debutat astăzi pe piața AeRO a Bursei de Valori…
Veniturile din sectorul telecom din România s-au menţinut la 16,9 miliarde de lei în anul 2023, respectiv 3,4 miliarde euro,…
În weekendul 18-19 mai „Străzi deschise, București – Promenadă urbană” #4 activează, în premieră, o nouă zonă a Capitalei, Strada…
DIGI a a inaugurat oficial sediul central din Bruxelles și va deveni cel de-al patrulea jucător de telecomunicații din Belgia.…
Șantierul Habitat for Humanity din comuna Berceni, județul Prahova, a fost joi gazda CEO Build, eveniment care a reunit 50…