CEL.ro, creștere de 35% în 2016

CEL.ro, magazinul online gestionat de compania Corsar Online, anunţă o creştere a cifrei de afaceri de 35% în anul 2016. Retailerul a avut vânzări de aproximativ 240 milioane lei (cca. 53 milioane euro), iar faţă de 2015 s-au înregistrat cu 150.000 mai multe comenzi.

Potrivit reprezentanților retailerului, dezvoltarea din ultimul an a însemnat, în primul rand, investiţie în logistică – în prezent suprafaţa totală a depozitelor atinge 8000 mp şi investiţie în personal – la finalul anului 2016 CEL.ro avea 150 de angajaţi.

Această creştere organică întăreşte poziţia din piaţa electro-IT a CEL.ro ca fiind cel mai mare magazin online cu capital integral românesc, arată retailerul, într-un comunicat de presă.

Conform datelor retailerului online, în 2016 telefoanele mobile au generat vânzări mai mari cu 60% ca valoare şi cu 30% ca număr de unităţi faţă de 2015. Valoarea medie a unei achiziţii de telefoane a crescut faţă de 2015 cu 25% şi se pare că în 2016 clienţii au preferat terminalurile cu ecranul mai mare (media ecranului în 2015 era de 4.3″, iar în 2016 a fost 5″).

Interes pentru televizoarele 4K

Electrocasnicele au înregistrat o creştere de 100%, iar categoria de componente şi echipamente IT de 40%. Televizoarele au crescut cu 60% ca număr de unităţi şi s-a observat o tendinţă crescută a interesului clienţilor pentru diagonalele de 55″ – 65″ şi caracteristica 4K. Vânzările din 2016 au fost susţinute şi de categoriile de gadgeturi, parfumuri, ceasuri şi home&deco.

Reprezentanții CEL.ro estimează pentru 2017 o creştere în vânzări de aproximativ 30% susţinută de eforturile echipei, investirea constantă în sistemul logistic şi diversificarea portofoliului de produse.

“Una dintre categoriile nou adăugate pe site este cea de asigurări RCA, acest tip de vânzare părând deja să aibă un potenţial foarte mare de dezvoltare în 2017”, arată reprezentanții retailerului, în comunicat.

În 2016 vizitele de pe dispozitivele mobile au crescut cu 45%, ajungând la 42% din totalul vizitelor pe site. Tranzacţiile de pe aceste device-uri reprezintă însă în continuare doar 27% din totalul tranzacţiilor. Se pare că dispozitivele mobile sunt din ce în ce mai preferate momentan în prima parte a procesului de cumpărare, majoritatea achiziţiilor făcându-se încă de pe desktop. În ritmul în care evoluează lucrurile însă, dispozitivele mobile au un potenţial din ce în ce mai mare să devină şi dispozitivele finale preferate în procesul de cumpărare – cumpărăturile de pe mobile au înregistrat o creştere de 72% faţă de 2015, mai arată reprezentanții retailerului.