Marketing

Centru Ipsos de Excelenta in Etnografie la Bucuresti

9 oct. 2013 3 min

Centru Ipsos de Excelenta in Etnografie la Bucuresti

Reading Time: 3 minute

<p> <a href=”http://www.ipsos.com”>Ipsos Research</a> a deschis in Romania Centrul de Excelenta in Etnografie. Acesta este sustinut si acreditat de Centrul de Etnografie Ipsos din Marea Britanie si este al doilea centru de acest gen din lume.</p> <p>  </p> <p> Cu o echipa dedicata de antropologi, cercetatori de piata, videografi profesionisti si echipamente profesionale, Centrul de Excelenta in Etnografie Ipsos Research a fost inaugurat printr-un eveniment organizat la sediul companiei, alaturi de o parte dintre clientii sai.</p> <p>  </p> <p> Ipsos Research a construit conceptul Centrului de Excelenta in Etnografie in jurul sintagmei “Look, Watch, Observe, See”: Priveste, Remarca, Observa, Vezi!</p> <p>  </p> <p> De la privirea generala asupra realitatii, privirea omului de pe strada, la ochiul atent al documentaristului care observa cele mai fine detalii, Centrul de Excelenta in Etnografii vine cu raspunsuri la intrebari precum:</p> <p>  </p> <p> Cat de atent este consumatorul cu banii sai, cum ii cheltuie, ce inseamna acestia pentru el?</p> <p> Cat de importante sunt marcile in casa consumatorului, unde le tine, cum le stocheaza?</p> <p> Care este cel mai bun moment al zilei pentru a comunica emotional cu consumatorul? Dar pentru a comunica rational?</p> <p> Cum schimba prezenta si varsta copiilor, perceptia parintilor despre marcile si produsele utilizate? Dar asupra magazinelor cu care interactioneaza?</p> <p> Cum pot sa aduc valoare adaugata, la nivel emotional, unor categorii de produse unde implicarea consumatorilor este mai scazuta?</p> <p>  </p> <p> Este stiut faptul ca oamenii nu pot reproduce cu fidelitate comportamentul pe care l-au avut intr-o anumita situatie, in relatie cu un produs sau o marca sau cu alti oameni. Cu ajutorul etnografiei este posibila o explorare a felului contradictoriu al naturii umane prin faptul ca aceasta pune in oglinda comportamentul real (ce fac oamenii) cu ceea ce spun ca fac (ce spun oamenii ca fac). </p> <p>  </p> <p> Etnografia poate fi utilizata in studii asupra comportamentului, studii culturale, segmentari ale pietei, validarea de strategii de marketing si trade marketing, explorarea achizitiei de produse de la momentul identificarii nevoii de consum pana la post-utilizarea produsului, studii longitudinale (urmarirea relatiei cu o categorie, un produs sau o marca, in timp).</p> <p>  </p> <p> Studiile etnografice au la baza balanta optima intre intervievare si observatie participativa, in sensul ca cercetatorul se afla in mediul de viata al subiectului, ii observa comportamentul pe o durata mai mare de timp discutand cu acesta si capturand pe film toate interactiunile semnificative ale sale: in diferite contexte sau momente de viata, cu familia, cu marcile consumate, cu reclamele, cu sine insusi.</p> <p>  </p> <p> Fiecare interviu etnografic filmat produce in jur de 40 – 50 de ore de film brut, care apoi este prelucrat, analizat si sintetizat. Datele scrise si vizuale sunt filtrate din mai multe puncte de vedere: raspunsurile si ideile rationale; informatia si tiparele emotionale si comportamentale; modul in care consumatorul comunica cu mediul; continutul si natura relatiilor spatiale (asezarea produselor, a marcilor, a spatiului de locuit); modul in care cultura il influenteaza pe consumator intr-o maniera mai mult sau mai putin constienta. De la focus pe individ, atentia etnografilor se muta apoi pe identificarea elementelor comune privind modul in care se comporta o serie de persoane. Intelegerea contextului in care consumatorul interactioneaza cu marca permite, astfel, o intelegere mai profunda a motivatiilor de consum si a parghiilor pentru loializare, atat la nivelul unei categorii de produs cat si in ce priveste marca.</p> <p>  </p> <p> Deoarece materialul final rezultat al studiilor etnografice este preponderent vizual, activitatea Centrului de Excelenta Ipsos Research este prezenta si prin intermediul canalului dedicat UUTube: o video-biblioteca cu peste 1.000 de filme etnografice din toata lumea, decupate in secvente de 30 de secunde – 3 minute si organizate in jurul unor tematici prestabilite.</p> <p>  </p> <p> Cu ajutorul unei parole, clientii care aleg sa lucreze cu Centrul de Excelenta in Etnografie Ipsos Research pot avea acces la cele mai relevante filme etnografice pentru categoria de produs in care activeaza.</p> <p>  </p> <p> Ipsos ocupa, la nivel global, locul 3 intre companiile de cercetare de piata, este prezenta in 85 de tari in care activeaza peste 16.000 de angajati permanenti iar sondajele sale sunt realizate pentru mai mult de 5.000 de clienti.</p> <p>  </p> <p> Activitatea de cercetare de piata a Grupului Ipsos se articuleaza pe sase specializari majore.</p> <p>  </p> <p> Echipa Ipsos Romania este formata din peste 700 de angajati permanenti care lucreaza in 2 mari orase din tara, Bucuresti si Brasov, iar studiile online ale companiei sunt extinse in peste 14 tari din Europa, plus Statele Unite si Canada, coordonate direct din Bucuresti si Brasov.  </p> <p>  </p> <p> Clientii Ipsos provin din sectoare precum: servicii financiare, IT&C sau bunuri de larg consum.</p> <p>  </p> <p>  </p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: